Web Analytics Made Easy - Statcounter

سروری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در سطح استان ۸ سد مخزنی داریم که ظرفیت ذخیر سازی آب در آن‌ها ۷۵ میلیون متر مکعب است.

او گفت: در حال حاضر ۱۵.۶ میلیون متر مکعب حجم آبگیری پشت این سد‌ها است یعنی ۲۰ درصد ظرفیت سد‌ها آبگیری و ۸۰ درصد آن خالی است.

سروری گفت: هرچند پارسال بارندگی‌های ۳۰ درصد افزایش داشته، اما توزیع زمانی و مکانی آن در بالا دست سد‌ها موثر نبوده و امسال ذخایر آبی سد‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگ خطر آب در طبس به صدا درآمد/ صفر شدن ذخایر آبی سد نهرین تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی‌های حاکم در زمینه آب‌های زیر زمینی نیز سالانه با ۱۲۵ میلیون متر مکعب کسری مخزن مواجه هستیم و درصدد هستیم تا به کمک سند سازگاری با کم آبی این کسری را جبران کنیم.

او گفت: برای تقویت سفره‌های آب زیر زمینی احداث سد‌های تقویتی و طرح‌های آبخوان و آبخیزداری نیز با همکاری محیط زیست انجام شده است.

این سد‌ها برای مصارف کشاورزی پایین دست استفاده می‌شوند و تنها از سد نهرین طبس بخشی از آب شرب این شهر (۱۰۰ لیتر در ثانیه) تامین می‌شود.

امسال کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت سد نهرین آبگیری شده و در صورتی که روند مصرف آب همینطور ادامه داشته باشد تا دوماه آینده منابع آبی آن صفر خواهد شد لذا تقاضا داریم تا مدیریت مصرف داشته باشند تا بتوانیم تابستان خوبی را پشت سر بگذرانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای آب زیرزمینی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، امروز در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در بیرجند از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی تجلیل شد. 

از بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکنون ۱۸ هزار و ۳۸۲ مترمربع فضای آموزشی آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است. 

در خراسان جنوبی ساخت ٣۵٠٠ کلاس درس دیگر نیاز است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است