Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@10:00:14 GMT

طلاق در اردستان روند نزولی گرفت

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۱۹۲۷

طلاق در اردستان روند نزولی گرفت

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: آمار طلاق در این شهرستان نسبت به گذشته کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان ، علیرضا شعبانفر امروز به مناسبت روز قوه قضائیه در نشست خبری اظهار داشت: یاد شهدای هفتم تیر را گرامی داشته و با توجه به اینکه سه نفر از شهیدان متعلق به شهرستان اردستان هستند به روان پاکشان درود می‌فرستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ورودی پرونده‌های قضائی به دادگستری شهرستان اردستان نسبت به یکسال گذشته کاهش داشته است اما آنچه که برای شهرستان اردستان زیبنده نیست اینکه توهین در صدر جرم‌های انجام شده قرار دارد.

شعبانفر افزود: کاهش پرونده‌های قضائی نشان می‌دهد که در این زمینه کار شده است و در چند سال گذشته این چنین کاهشی را نداشته‌ایم و با توجه به جرم اول که توهین است نهادهای متولی که تریبون در اختیار دارند کار بیشتری انجام دهند و کار فرهنگی کنند و از مردم اردستان بیشتر انتظار می‌رود که شهر مذهبی نباید آمار جرم اولش توهین باشد.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: موضوع طلاق در شهرستان اردستان کاهش پیدا کرده است و آمار دو نوع ثبت شده یکی اینکه منطقه بادرود و نطنز با توجه به اینکه دفتر طلاق ندارد آمار آن‌ها در اردستان ثبت می‌شود و آمار طلاق را بالا برده در حالی که شهرستان اردستان آمار آن کاهشی بوده اما استان آمار جمع را قبول دارد.

وی ابراز داشت: حدود 20 تا 30 درصد آمار پرونده‌های طلاق شهرستان اردستان کسانی هستند که مهاجرت کردند اما برای طلاق به شهرستان اردستان مراجعه می‌کنند و این اختیار را در قانون به دختر داده است که بتواند در محل سکونت پدرش درخواست طلاق بدهد و این پرونده‌ها زیاد داشته‌ایم.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان ابراز داشت: موضوع دیگر اینکه سن ازدواج دختران در شهرستان بسیار پایین است و به رشد مالی نرسیده که حتی به او تسهیلات وام نمی‌دهند و در روستاها آمار ازدواج دختران بسیار پایین است و آمار طلاق خود شهرستان اردستان که در سال گذشته 100 مورد بوده امسال به 85 مورد رسیده است و کاهش را نشان می‌دهد.

شعبانفر بیان کرد: مجازات جایگزین حبس در سند تحول قضائی دیده شده و قانونگذار اعلام کرده متهمانی که آزاد بودنشان اختلال در نظم نمی‌شود با جایگزینی موارد دیگر اعمال شود که در زمان کرونا کمک به بیمارستان و دیگری مجازات‌هایی همچون دست بند و پابند الکترونیکی که در محدوده خاصی اقدام به کار کنند.

7 محکوم مالی جرائم غیر عمد یزدی از زندان آزاد شدند تعداد 33 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد کشور به آغوش خانواده بازگشتند 72 زندانی جرائم غیر عمد از زندان مرکزی زنجان آزاد شدند

رئیس دادگستری شهرستان اردستان با توجه به اینکه در کل همه مباحث به سمت الکترونیکی می‌رود بیان کرد: الکترونیکی شدن موارد قضائی کمک مردم را هم نیاز دارد و با توجه به وجود سامانه ثنا که وجود دارد کفایت نمی‌کند و همه باید نسبت به ثبت امضای الکترونیکی در دفترهای قضائی اقدام کنند و سعی شده تا با جرائم خشن برخورد شود و جرم سوم شهرستان اردستان که مواد مخدر است کشفیات آن نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/802/ن

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ضرورت کاهش آمار طلاق و فروپاشی خانواده، کارگروه ویژه طلاق در دادسرا با محوریت شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور تشکیل شد.

مجتبی استوارزاده گفت: علت ورود دادستانی به موضوع طلاق این است که آسیب‌های اجتماعی به عنوان بستری برای فروپاشی خانواده و وقوع جرایم می‌باشد و در بیان مصادیق می‌توان به اعتیاد، سرقت و مفاسد اخلاقی اشاره کرد که با افزایش آمار طلاق ارتباط مستقیمی دارد.

استوار زاده ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی باید آسیب‌های طلاق را جدی بگیرند و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده خصوصا" طلاق" اهتمام جدی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور، افزود: یکی از موضوعاتی که در کاهش طلاق مؤثر است، آموزش و مشاوره قبل از ازدواج و طلاق برای جامعه است، مشاوره و برگزاری کلاس‌های آن می‌تواند برای افزایش سطح آگاهی جوانان مفید و مؤثر باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه طلاق آسیبی است که زمینه آسیب‌ها و جرم‌های دیگر را فراهم می‌کند، توضیح داد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی همچون زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان خیابانی، سرقت و اعتیاد از طلاق نشأت می‌گیرد.

وی مشاوره پیش از ازدواج برای پیشگیری از طلاق را لازم و ضروری دانست و با اشاره به افزایش آمار طلاق گفت: بسیاری از مشکلات زناشویی که منجر به طلاق و از هم پاشیدن خانواده می‌شود، عدم شناخت زوجین و مشاوره قبل از ازدواج می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور، تداوم انتقال و آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: در این زمینه هر قدر آموزش‌ها و مهارت‌ها بیشتر باشد به همان میزان زوجین از فنون زندگی و مهارت‌های آن اطلاع کسب کرده و با آگاهی و بصیرت بیشتر عمل خواهند کرد.

گفتنی است کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با موضوع پیشگیری از طلاق و مشاوره قبل از ازدواج و طلاق، با حضور دادستان عمومی و انقلاب، قاضی مشاور خانواده، رئیس اداره بهزیستی، رئیس و کارشناس اداره ورزش و جوانان، مسئول اورژانس اجتماعی و مدیر مرکز تخصصی مشاوره‌ی ازدواج و خانواده‌ی ثمین در محل دفتر دادستانی این شهرستان تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی