Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

امروز گزارش کمیسیون عمران مجلس در مورد حادثه قطار مشهد یزد در مجلس قرائت شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از این گزارش  به عواملی که می توانست از بروز حادثه و شدت آن پیشگیری کند، اشاره شده است.

کنترل اتوماتیک سرعت قطار با استفاده از بالیز پرتال در قبل از محل تقلیل سرعت، توجه رئیس قطار به هدایت قطار توسط کمک لکوموتیوران، وجود بیشتر تابلوهای هشدار تقلیل سرعت،  تعریف احتیاط ها، تقلیل سرعت ها و ایستگاهی موقت در سامانه مرکزی کنترل قطار (CTC)، حضور ناظر مقیم در کارگاه و مسئول حرفه ای برای ایستگاه موقت در محل عملیات اجرایی و نظارت و ضبط تصویری کابین لکوموتیو به عنوان عواملی که می توانست از بروز و شدت حادثه جلوگیری کند، ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قرائت گزارش کمیسیون عمران در مورد سانحه قطار مسافری مشهد- یزد+ فایل گزارش+ فیلم

در همین راستا برخی کارشناسان حوزه ریلی پرسش های زیر را مطرح کردند:

1- چرا سرعت قطارها در مرکز مانیتور نمی شود

2- چرا در نقاط تقلیل سرعت سامانه‌ای برای هشدار به راهبر و ترمز در صورت بالا بودن سرعت وجود ندارد

3- آیا سیستم هوشیاری راهبر کار نمی‌ کرد، آیا کار کردن یا کار نکردن آن ثبت می شود

4- چرا سیستمی برای تشخیص راهبر به کار گرفته نشده است

5- چرا از سیستم هایی که مانع روی خط را تشخیص می‌دهد استفاده نمی شود

6- چرا از سیستم تشخیص مانع پیش رو مانند آنچه در خودروهای جدید به کار گرفته شده استفاده نمیشود

7- چرا از سیستم تشخیص موقعیت یابی و ردیابی خودرو برای قطار استفاده نمی شود

ضمن این باید در نظر داشت،  در سیستم کنترل اتوماتیک قطار، ATC، هم این قابلیت دیده نشده درصورتی که سیستم GPS در لکوموتیوها قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، در تاریخ 18 خرداد 1401 قطار مسافری مشهد به یزد در ساعت 5 و 19 دقیقه در فاصله تقریبی 96 کیلومتری از طبس به سمت یزد با یک دستگاه بیل مکانیکی پیمانکار تعمیر و نگهداری خط برخورد کرد  این امر منجر به واژگونی کامل سه واگن و خروج از خط چهار واگن  دیگر شد.

در این حادثه 14 نفر از هموطنان فوت و 86 نفر مجروح شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مشهد تین خودرو تین مشهد حمل و نقل ریلی شرکت راه آهن حادثه ریلی خروج قطار از ریل لکوموتیوران بیل مکانیکی راهبر قطار سرعت قطار سید میعاد صالحی گزارش کمیسیون عمران خروج قطار از خط قطار مسافری مشهد یزد قطار مشهد یزد تقلیل سرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: انتظار می‌رود فردا یکشنبه نیز با شدت کمتر بارش‌های رگباری پراکنده به ویژه در نواحی شمالی و ارتفاعات استان تداوم یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی فعالیت این سامانه بارشی در استان خراسان رضوی به ویژه در نواحی کوهستانی و سردسیر، کاهش میدان دید هم به علت مه گرفتگی دور از انتظار نیست ضمن این که افزایش سرعت وزش باد هم باعث وزش باد شدید لحظه‌ای در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی گفت: از امروز نیز روند تدریجی افزایش دمای هوا در اکثر نقاط استان آغاز شده است که این روند افزایش دما تا سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت اما روز دوشنبه نیز به طور موقت جوی به نسبت پایدار در استان حاکم خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۳ تا ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۲ درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: زاوه با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و درگز با بیشینه دمای هوای ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی گفت: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ رشتخوار با ۴۰ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

آهنگرزاده با بیان این که طی شبانه روز گذشته از ایستگاه هواشناسی فرودگاه مشهد ۱.۳ میلیمتر بارندگی ثبت و گزارش شده است افزود: طی این مدت نیز بیشترین میزان بارش از شهرستان‌های کاشمر با ۱۹.۲ میلیمتر، خلیل آباد با ۱۴.۵ میلیمتر، تربت حیدریه با ۱۰ میلیمتر، بردسکن با ۹.۵ میلیمتر، ریوش با هشت میلیمتر، داورزن با ۷.۶ میلیمتر، بجستان با ۶.۵ میلیمتر و فرودگاه سبزوار با ۵.۴ میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم