Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آمریکایی نوشت: با تغییر گرایش های حزبی، ده ها هزار نفر از رای دهندگان مردّد آمریکایی که در سالهای اخیر به پیروزی حزب دموکرات کمک کرده اند، تغییر سیاسی جدیدی در آمریکا در حال شکل گرفتن است؛ موضوعی که به نظر می رسد به نگرانی جدید دولت جوبایدن منجر شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست، واشنگتن تایمز در گزارشی با استناد بر داده های ثبت رای دهندگان که مورد بررسی خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته نوشت: بیش از یک میلیون رای دهنده در ۴۳ ایالت آمریکا در یک سال گذشته به حزب جمهوریخواه تغییر گرایش داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار بازتاب پدیده جدیدی است که از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در تقریبا هر منطقه ای از آمریکا در حال ظهور و بروز است و شامل ایالت های دموکرات و جمهوریخواه و حتی شهرها و شهرک های کوچک آمریکا می شود.

این تغییر در برخی از مناطق حومه ای خطر بیشتری برای دموکرات ها ایجاد کرده است. در این مناطق رای دهندگان مردد و تحصیل کرده که در سالهای اخیر علیه حزب جمهوریخواه به ریاست دونالد ترامپ بودند، ظاهرا در دیدگاه خود تجدید نظر کرده و بازهم به این حزب روی آورده اند.

در یک سال گذشته، افراد بیشتری در حومه شهرها از جمله دنور، آتلانتا، پیتس بورگ و کلیولند به حزب جمهوریخواه گرایش یافته اند. جمهوریخواهان همچنین در شهرستان های اطراف شهرهای متوسط مانند هریسبورگ، پنسیلوانیا، رالی، کارولینای شمالی؛ آگوستا، جورجیا؛  دس موینز در آیووا. جایگاه خود را به دست آورده اند.

بن اسمیت که در حومه کلورادو زندگی می کند گفت امسال با میل و علاقه به عنوان رای دهنده جمهوریخواه ثبت نامه کرده است. این تصمیم را پس از نگرانی های فزاینده درباره حمایت دموکرات ها از واکسیناسیون اجباری کووید و ناتوانی حزب دموکرات برای کاستن از جرائم خشونت آمیز و بی عدالتی نژادی اتخاذ کرده است.

واشنگتن تایمز نوشت درحالی که تغییر گرایش های حزبی امری نامتعارف در آمریکا نیست اما آمار جدید دگرگونی جدی در تغییر گرایش های حزبی نسبت به دوره ترامپ نشان می دهد. در دولت ترامپ تعداد کمی از دموکرات ها در سراسر این کشور به حزب جمهوریخواه روی آوردند.

واشنگتن تایمز نوشت: مهاجرت گسترده بیش از یک میلیون رای دهنده، که بخش کوچکی از کل رای دهندگان آمریکا است، موفقیت گسترده جمهوری خواهان را در انتخابات میان دوره ای نوامبر که کنترل کنگره و ده ها فرمانداری را تعیین می کند، تضمین نمی کند. اما جزئیات مربوط به این تغییر حزبی ، هشداری هولناک برای دموکرات ‌هایی است که از قبل نگران تأثیرات کلان شکل‌دهنده چشم‌انداز سیاسی در انتخابات میان دوره ای کنگره در پاییز امسال بودند. .

درحالی که چهار ماه تا انتخابات میان دوره ای کنگره باقی مانده است دموکرات ها راهبرد روشنی برای کاستن از محبوبیت ضعیف بایدن ندارند و رای دهندگان نگران این هستند که کشورشان در سیر غلطی حرکت می کند.

 انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده آمریکا در روز سه شنبه، ۸ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. در این انتخابات، برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا رای‌‍‌گیری صورت خواهد گرفت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کنگره آمریکا ، حزب جمهوری خواه آمریکا ، جو بایدن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کنگره آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا جو بایدن انتخابات میان دوره ای حزب جمهوریخواه رای دهندگان تغییر گرایش دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در فلسطین اشغالی، بیش از نیمی از صهیونیست‌ها معتقدند زمانش رسیده که کلیه فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی مسوولیت شکست امنیتی ۷ اکتبر را بر عهده بگیرند و استعفا کنند.

به گزارش ایسنا، مطابق با این نظرسنجی که در روزنامه «معاریو» منتشر شد، ۶۳ درصد صهیونیست‌ها پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی  (آمان)، تاثیرگذارترین سازمان بر سیاست دفاعی رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در هفتم اکتبر، بر این عقیده هستند که وقتش رسیده بقیه فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی مسوولیت شکست امنیتی را بپذیرند و استعفا کنند. ۱۸ درصد از شرکت‌کنندگان هم گفتند با استعفای فرماندهی مخالفند.

این نظرسنجی نشان داد که بین مواضع رأی دهندگان به احزاب رژیم صهیونیستی تفاوتی وجود ندارد.

به نقل از سایت خبری «عرب۴۸»، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی می‌کنند که ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای بازگرداندن صهیونیست‌های ساکن شهرهای مرزی، عملیات نظامی بزرگی را در لبنان آغاز کند. ۶۱ درصد از رای‌دهندگان احزاب راستگرا گفتند که انتظار دارند عملیات نظامی بزرگی در لبنان انجام شود، در حالی که در میان رای‌دهندگان حزب چپ‌میانه، ۳۴ درصد انتظار چنین عملیات نظامی را دارند.

براساس این نظرسنجی، محبوبیت فراکسیون «اردوگاه اصلی» به رهبری «بنی گانتس» کاهش یافته است و اگر اکنون انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برگزار شود، ۲۹ کرسی در مقایسه با ۳۱ کرسی در نظرسنجی هفته گذشته به دست می‌آورد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم تعداد کرسی‌هایی را که در نظرسنجی هفته گذشته به دست آورده بود، یعنی ۲۱ کرسی را حفظ می‌کند.

در این نظرسنجی حزب «یش عتید» به ریاست «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ۱۳ کرسی، حزب «اسرائیل بیتنا» به ریاست «آویگدور لیبرمن» ۱۱ کرسی به دست آوردند. همچنین حزب «شاس» ۹ کرسی، حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی ۹ کرسی، فراکسیون «یهودیت تورات» ۷ کرسی و جبهه «عرب برای تغییر» ۵ کرسی به دست آوردند. 

این نتایج نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی، احزاب ائتلاف فعلی ۵۰ کرسی و در مقابل احزاب مخالف از جمله اردوگاه اصلی که پس از جنگ غزه به کابینه پیوستند، ۶۵ کرسی کسب خواهند کرد.

۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گانتس و ۳۶ درصد هم نتانیاهو را برای تصدی پست نخست وزیری مناسب‌تر دانستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی