Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قدمت بالای بیمارستان‌های آموزشیِ تهران گفت:‌ ۶۵ درصد بیماران یکی از بیمارستان‌های بزرگ آموزشی تهران، از شهرستان آمده بودند! در حالی که بسیاری از این افراد می‌توانستند در شهرستان خود خدمات دریافت کنند.

دکتر زالی در پاسخ به سؤالی مبنی بر قدمت بیمارستان‌های تهران اظهار کرد:‌ بیمارستان‌های آموزشی تهران عمدتاً قدمت قابل‌توجهی دارند و بسیاری از بیمارستان‌های پایتخت بیش از ۵۰ سال از عمرشان گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از این بیمارستان‌ها آموزشی هستند و علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان تهرانی، محل ارجاع برای کشور هستند، مراجعین زیادی دارند.

وی افزود: در همین راستا، دو پروژه بزرگ بیمارستان‌سازی در تهران در حال انجام است که یکی بیمارستان شهدای تجریش است که با افتتاح آن حدود ۸۵۰ تخت بیمارستانی با رعایت اصول عمرانی به مجموعه تخت‌های تهران اضافه می‌شود. شبیه به همین ظرفیت، پروژه مهدی‌کلینیک زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال تکمیل است. در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز بخش‌های جدید بیمارستان فیروزآبادی به این مجموعه اضافه می‌شود. پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و افتتاح این پروژه‌ها، بهسازی جدیدی در مجموعه تخت‌های بیمارستانی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است در بسیاری از بیمارستان‌های با قدمت زیاد، بازسازی مقرون به صرفه نیست و ساخت بیمارستان جایگزین اثربخشی بیشتری دارد، گفت:‌ امسال وزارت بهداشت طرحی را برای نوسازی ۳۲ هزار تخت بیمارستانی دارد که بخشی از آنها در استان تهران قرار دارد. البته بازسازی بخش‌های بیمارستانی با رعایت استانداردهای مهندسی در بیمارستان‌های تهران انجام می‌شود؛ هر سه دانشگاه استان تهران با کمک شهرداری تیم‌هایی برای بررسی شرایط سازه‌ای و ایمنی تشکیل داده‌اند که مسائل ایمنی و عمرانی بیمارستان‌ها را بررسی می‌کنند.

به‌گفته وی، در ملارد و پردیس نیز اقداماتی برای اضافه شدن مراکز درمانی جدید در دست انجام است و با دستور رئیس‌جمهوری مصوب شده است که دانشگاه ظرف دو سال آینده در پیشو نیزا بیمارستانی افتتاح کند.

زالی اظهار امیدواری کرد که با بازسازی و افتتاح بیمارستان‌های جدید، بتوان بار ارائه خدمات در شهر تهران را کاهش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:‌ بررسی ما در ماه گذشته نشان داد که ۶۵ درصد بیماران یکی از بیمارستان‌های بزرگ آموزشی تهران، از شهرستان آمده بودند. در حالی که بسیاری از این افراد می‌توانستند در شهرستان خود خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی تصریح کرد:‌ راه‌حل این مشکل برقراری "نظام ارجاع" است و با توجه به گسترش خدمات درمانی در عرصه کشوری، نظام ارجاع می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد تا بیماران گرفتاری‌های ایاب و ذهاب و مشکلات استقرار و اقامت همراهان را نداشته باشند.

ماه گذشته نیز دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فرسودگی برخی بیمارستان‌های پایتخت گفته بود: خیلی از مراکز خصوصی و دولتی بیمارستانی در تهران اخطار آتش‌نشانی دارند اما اگر بخواهیم همه آنها را تعطیل کنیم، درمان در تهران مختل خواهد شد و این یک معضل است.

بیشتر بخوانید؛

چند بیمارستان تهران اخطار تخلیه دارند | اگر همه را تعطیل کنیم، درمان در پایتخت مختل می‌شود | مشکلِ پله‌های فرارِ پرمراجعه‌ترین بیمارستان پایتخت کد خبر 686762 منبع: تسنیم برچسب‌ها بافت‌ فرسوده درمان درمانگاه وزارت بهداشت و درمان علیرضا زالی بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بافت فرسوده درمان درمانگاه وزارت بهداشت و درمان علیرضا زالی بیماری بیمارستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز