Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز "ریمدان" به کشور، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های پایانه به استان ابلاغ شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار ، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان ، حمیدرضا شهرکی در بازدید از پایانه مرزی ریمدان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی افزایش چشمگیر ورود زائرین پاکستانی اربعین حسینی امسال به کشور از طریق مرز "ریمدان" و همچنین لزوم خدمت‌رسانی مطلوب به آنان، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تمام توان در خدمت زائرین بوده و تمهیدات لازم برای تامین ناوگان و توسعه زیرساخت‌های این پایانه مرزی را به کار بسته و اقداماتی نظیر افزایش گیت کنترل گذرنامه، توسعه فضای مسقف با توجه به گرمای هوا، افزایش سرویس‌های بهداشتی به 60 چشمه، استقرار دستگاه‌های مه‌پاش برای خنک کردن زائران کشور دوست و همسایه پاکستان را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای دسترسی مناسب تر به پایانه مرزی ریمدان، بحث ایمن‌سازی محورهای منتهی به آن با اجرای عملیات روسازی و بهسازی محورها در دستور کار قرار گرفته و در مجموع برای انجام این اقدامات شده در پایانه مرزی ریمدان 70 میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده که با توجه به اهمیت موضوع و در صورت نیاز، مجدد تمدید اعتبار صورت خواهد گرفت.

شرایط نامساعد ورود زائران پاکستانی از مرز ریمدان/ وعده حل معضلات تا دو هفته آینده طرح هوشمندسازی یارانه نان به سیستان و بلوچستان رسید ائمه جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان میهمان تهران / نخستین همایش منادیان امت در حال برگزاری است

شهرکی تاکید کرد: با توجه به اینکه پایانه مرزی ریمدان سایت موقت است، فضایی برای استقرار اتوبوس‌های بین شهری برای جا به جایی زائران پاکستانی پیش‌بینی شده و  هماهنگی لازم در خصوص اتوبوس‌های درون شهری برای جا به جایی این زائران با هماهنگی ستاد اربعین انجام خواهد شد.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در تلاش هستیم سرویس‌دهی مطلوب از نظر تعداد صندلی برای جا به جایی زائران پاکستانی داشته باشیم و خدمات مناسبی را در خود پایانه مرزی برای تسهیل عبور و مرور زائران ارائه دهیم و محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی نیز ارتقا یابد.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان تعداد ناوگان اتوبوسی کشور را 14 هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: این اداره‌کل در نظر دارد با توجه به تعداد ناوگان موجود و وجود 100 هزار راننده ناوگان اتوبوسی در کشور با برنامه‌ریزی مناسب در زمان اربعین حسینی که تعداد سفرها از مرزهای کشور برای عزیمت به کربلای معلی افزایش می‌یابد، به زائران گرامی خدمات مطلوب ارائه دهد و در سفرهای بین شهری به بهترین نحو ممکن در خدمت شهروندان باشد.

انتهای پیام/393/ن

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی مناطق محروم پیاده روی اربعین اربعین سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی مناطق محروم پیاده روی اربعین اربعین سیستان و بلوچستان پایانه مرزی ریمدان زائران پاکستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز

 علیزاده گفت: پایانه مرزی نوردوز در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ شاهد تردد ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه وسایل نقلیه سنگین باری بود که این آمار ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش داشت.

 علیزاده اظهار کرد: فروردین‌ماه امسال از این پایانه مرزی بیش از ۴ هزار کامیون ایرانی و بیش از ۶ هزار کامیون خارجی تردد کرد.

 علیزاده گفت: در این مدت ۴۱ هزار و ۸۰۰ مسافر نیز از این پایانه تردد کردند که ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و ۲۹ هزار و ۲۵۰ مسافر خارجی بودند.

وی گفت: میزان تردد مسافر در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشت.

علیزاده ادامه داد: در این مدت بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس ایرانی هم از این پایانه مرزی تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: در فروردین‌ماه امسال مجموع تناژ محمولات ترانزیتی و وارداتی و صادراتی از این پایانه مرزی ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نقش توسعه مسیر ترانزیتی ریمدان در رقابت گوادر-چابهار چیست؟
  • لزوم توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم کرج
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی