Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی اظهار داشت: کلاهبرداران با سوءاستفاده از نیات خیرخواهانه و خداپسندانه هموطنان و با تحریک احساسات آنان، انتشار تصاویری از افردا بی‌بضاعت و بیماران نیازمند به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

وی افزود: مجرمان سایبری در این روش از کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی، افراد را به درگاه‌های بانکی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی بیان کرد: در روش‌ دیگر افراد سودجو با سوءاستفاده از نام موسسات و سازمان‌های خیریه معتبر و از طریق فضای مجازی اقدام به فعالیت کرده و از کاربران فضای مجازی درخواست کمک‌های مالی برای کمک به نیازمندان می‌کنند سپس پول‌ها را به حساب خود واریز و از این طریق مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری از هر مناسبتی سوء‌استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد: در مناسبت‌های مختلف اعم از عید فطر و عید قربان برای پرداخت کمک‌های نقدی خود به افراد نیازمند از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی خودداری کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان برای واریز نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود از اصالت و صحت موسسه خیریه مطمئن شوند و از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی و از طریق شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان و کاربران فضای مجازی حتما برای کمک‌های خیرخواهانه خود از طریق موسسات شناخته شده کشور که توسط رسانه‌ ملی معرفی می‌شوند، اقدام کنند.

سرهنگ الوانی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور پیرامون عفاف و حجاب و برخورد قانوني با ناهنجاري هاي اجتماعي از ۲۵ فروردين ماه همزمان با سراسر کشور در گلستان نیز اجرا و مورد استقبال گسترده مردم متدين، شهيد پرور و ولايي استان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 



 

دیگر خبرها

  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور