Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق آمار، اقبال دانشجویان بین‌الملل به رشته‌‎های علوم انسانی بیشتر است.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر هاشم‌داداش‌پور ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های ایران، از سه طریق وارد دانشگاه می‌شوند،  برخی از این دانشجویان از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه‌ می‌شوند که عموما اتباع مقیم کشور ایران و اغلب از کشور افغانستان و عراق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش دیگر دانشجویان بین‌الملل ما دانشجویان شهریه‌پرداز هستند و بخش دیگر مربوط به دانشجویان بورسیه می باشد.  

معاون وزیر علوم اظهار کرد: رشته‌های تحصیلی پر متقاضی در میان دانشجویان بین‌الملل  به ترتیب شامل حقوق، کامپیوتر، پزشکی عمومی، حسابداری، زبان و ادبیات  فارسی، علوم قرآن و حدیث، عمران، مدیریت بازرگانی، تربیت بدنی، برق اقتصاد، زبان عربی و ادبیات عرب، روانشناسی، مهندسی مکانیک، تاریخ، زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت رسانه، مدیریت دولتی، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، پرستاری، دندانپزشکی است که حدود ۷۲ درصد از متقاضیان دانشجویان بین‌الملل را تشکیل می‌دهد و مابقی از سایر رشته‌ها هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر داداش پور افزود: در مجموع می‌توان گفت که حدود ۵۱ درصد از این دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم انسانی، ۱۵ درصد متقاضی رشته‌های فنی و مهندسی و ۵ درصد متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هستند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه بیشترین متقاضیان این رشته ها دانشجویان پسر هستند؛ بیان کرد: از تعداد کل دانشجویان  بین‌الملل ۲۷ درصد دانشجویان دختر و ۷۲ درصد دانشجویان پسر هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق آمار، دانشجویان بین‌الملل عمدتا به ۲۳ رشته موجود در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی رغبت بیشتری نشان داده‌اند و اقبال عمومی این دانشجویان رشته های علوم انسانی است.

وی در پایان ضمن تاکید بر سیاست وزارت علوم در جذب دانشجویان بین الملل، اظهار داشت : جا دارد و ضرورت ایجاب می کند دانشگاههای غیر علوم انسانی با توسعه کمی و کیفی مجموعه خود و شناساندن  جایگاه علمی، در جذب دانشجویان تلاش نمایند و ما بتوانیم در همه  رشته های دانشگاهی، از ظرفیت‌های موجود برای تبادل علمی بهره مند شویم.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشجویی ، دانشجویان خارجی ، سازمان امور دانشجویان ، آمار دانشجویان خارجی در ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشجویی دانشجویان خارجی سازمان امور دانشجویان آمار دانشجویان خارجی در ایران سازمان امور دانشجویان دانشجویان بین الملل علوم انسانی رشته های علوم معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم مهم‌ترین و به عبارتی گرمترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزشی کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی لطیفی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم همه ما توانسته باشیم تا آنچه بر عهده ما گذاشته شده، به شایستگی انجام دهیم و معلمان خوبی برای اعتلای کشور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان در تربیت آینده‌‎سازان مملکت، افزود: مقام و جایگاه معلمی در کشور به گونه‌ای است که آن را با هیچ مقام و جایگاهی نمی‌توان تغییر داد. پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد که نشان از اهمیت شغل معلمی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار روزهای اخیر رهبر انقلاب با معلمان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان به نکته مهمی اشاره فرمودند مبنی بر اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی است که به دست معلمان پرورش پیدا می‌کند.

لطیفی با بیان اینکه معلم مهم‌ترین عنصر و به عبارتی گرم‌ترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است، گفت: ما اگر در نظام تعلیم و تربیت مؤلفه‌های مختلفی از جمله محیط یادگیری و کلاس درس و کتب درسی داشته باشیم در بین همه عناصر، مؤلفه مهمی که می‌تواند حاصل جمع همه مؤلفه‌های دیگر باشد، معلم است.

وی ادامه داد: تربیت امری انسانی است و این امر در درجه اول توسط معلم رقم می‌خورد؛ زیرا معلمان در مواجهه با دانش‌آموزان حال و هوای آنان را درک کرده و متوجه می‌شود که چگونه باید با آنان رفتار کرده یا مطالب درسی را به آنان بیاموزند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه تربیت با نوشتن یک کتاب یا ساختن مدرسه اتفاق نمی‌افتد، گفت: بلکه این مهم با تلاش معلمان باانگیزه، شاداب و پرهیزکار و بانشاطی حاصل می‌شود که دانش‌آموزانی باهویت، بانشاط، عالم و دانشمند پرورش می‌دهند. اگر از تحول در آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم، نقطه کانون این تحول قطعاً معلمان هستند.

کد خبر 750871

دیگر خبرها

  • تعطیلی گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی خواهد شد
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری