Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@04:53:24 GMT

(ویدئو) موزاییک ۱۷۰۰ ساله

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۳۷۲۱

(ویدئو) موزاییک ۱۷۰۰ ساله

یک کف‌پوش تاریخی پس از ۱۰ سال سفر در سراسر دنیا و به نمایش در‌آمدن در برخی از مهم‌ترین موزه‌ها، به اراضی اشغالی بازمی‌گردد. این اثر هنری، یک موزاییک باستانی رومی است که گستره شگرفی از کشتی‌ها، ماهی‌ها، پرنده‌ها، و سایر حیوانات بر آن نقش بسته است.

به گزارش فرارو، این موزاییک عریض ۱۷۰۰ سال قدمت دارد و به اواخر دوران امپراتوری روم بازمی‌گردد؛ زمانی که این امپراتوری بر بخش گسترده‌ای از اروپا، آسیا و آفریقا، و از جمله ناحیه‌ای که امروز فلسطین، و شامات خوانده می‌شود، حکم می‌راند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کف‌پوش بی‌نظیر نخستین بار در سال ۱۹۹۶ حین ساخت یک بزرگراه در اراضی اشغالی پیدا شد. 

 این موزاییک ۱۷ متر طول و ۹ متر عرض دارد و تصور می‌شود که روزی بر کف عمارتی در یکی از محله‌های ثروتمندنشین قرار داشته بوده باشد.

هاگیت تورگ، باستان‌شناس گفت: صاحبخانه احتمالا تاجری بسیار ثروتمند بوده است که به سراسر جهان سفر می‌کرده و چیز‌هایی مثل همین کشتی‌ها و ماهی‌هایی که در این موزاییک‌کاری آمده، به چشم می‌دیده است.

این موزاییک با الهام‌گیری ازسبک آثار مشابه از شمال آفریقا ساخته شده است و نکته جالب این است که تصویر هیچ انسانی بر آن نقش نشده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته همکاری‌های کشاورزی با حضور نمایندگان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برپا شد.

با توجه به درخواست وزرای تجارت دو کشور نیجر و آفریقای مرکزی از ایران جهت حمایت از بخش کشاورزی، نمایندگان و مدیران بخش‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را ارائه کرده و فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری نیز توضیحاتی در رابطه با تجارب بخش دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط در حوزه آب و آبیاری ارائه کرد.

همچنین توانایی‌های ایران در زمینه‌های گوناگون مدیریت پایدار خاک و به ویژه مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر و تولید و صادرات کودها و اصلاح کننده‌های زیستی خاک نیز معرفی شد.

در پایان آمادگی ایران برای حضور در کشورهای آفریقایی و همکاری در اجرای پروژه‌های آب و خاک اعلام شد.

کد خبر 6092123

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت (فیلم)
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت | ویدئو
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت