Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش همشهری آنلاین ، اربعین امسال بر اساس توافق قبلی با دولت عراق همچون سال‌های قبل از کرونا برگزار می‌شود و آن طور که ستاد مرکزی اربعین پیش‌بینی کرده است، بیش از چهار میلیون ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند.

ستاد مرکزی اربعین به منظور رفاه زائران کشورمان برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته است و کمیته‌های این ستاد، اقداماتی را برای سفر اربعین تدارک دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی که زیر نظر ستاد بازسازی و توسعه عتبات فعالیت دارد، برای اربعین امسال در مرزهای چهارگانه در کنار راه‌اندازی موکب‌ها، خدماتی را ارائه می‌دهد.

۷۷ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی رسیدند | تست منفی کرونای حجاج

همانطور که سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین گفته است، در اربعین امسال مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برای تردد زائران بازگشایی می‌شود و زائران می‌توانند از طریق مرزهای زمینی پس از ثبت‌نام در سامانه سماح، به عراق سفر کرده و در جمع عاشقان پیاده‌روی اربعین حضور یابند.

در مرزهای مشترک ایران و عراق، قرار است موکب‌هایی راه‌اندازی شود که در کنار تغذیه، به اسکان زائران نیز می‌پردازند. البته همانطور که یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین گفته است، امسال تمرکز اصلی موکب‌ها بر اسکان است.

بر همین اساس، در ایام اربعین سال جاری در مرز مهران به عنوان پرترددترین مرز، روزانه بیش از ۱۱۴ هزار نفر اسکان و ۳۰۵ هزار و ۷۸۰ پرس غذا درنظر گرفته شده است. البته مرز مهران به عنوان مرز عبوری پیش‌بینی شده که زوار کمتر در آنجا اسکان خواهند داشت. با این وجود، در صورت نیاز موکب‌هایی به ارائه خدمات در زمینه اسکان هم می‌پردازند.

‌همچنین موکب‌ها در مرز شلمچه به عنوان دومین مرز پرتردد در اربعین، روزانه حدود ۱۳۲ هزارنفر اسکان و توزیع ‌بیش از ۲۷۴ هزار پرس غذا پیش‌بینی کرده‌اند. ‌در مرزهای خسروی و چذابه نیز به ترتیب روزانه‌ ۴۶ هزار و ۶۰۰ و ۱۰۳ هزار و ۶۰۰ نفر اسکان در نظر گرفته و میزان پذیرایی نیز در مرز ‌خسروی ‌روزانه‌ حدود ‌۱۴۰ هزار پرس غذا و در مرز چذابه روزانه ۲۳۵ هزار پرس غذا توزیع خواهند شد.

بر همین اساس، در مرزهای چهارگانه روزانه ۴۰۰ هزار نفر اسکان داده می‌شوند و ‌ یک میلیون پرس غذا توزیع خواهد شد.‌

‌علاوه بر این، با توجه به اینکه در سال‌های گذشته بیشتر زائران از مرز مهران عازم عراق می‌شوند، ۱۵ استان به عنوان پشتیبان در این مرز فعالیت می‌کنند. در مرز شلمچه هفت استان، مرز خسروی ۶ استان ‌مرز چذابه چهار استان پشتیبان خواهند بود.

به گزارش فارس، پیش‌ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح از ۱۰ تا ۳۱ تیرماه انجام می‌شود و زائران بر اساس دستورالعمل‌های ستاد اربعین امکان ثبت‌نام و تشرف به عراق در اربعین امسال را دارند. برای جزئیات پیش‌ثبت‌نام اربعین می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

کد خبر 686742 منبع: فارس برچسب‌ها حج - سازمان حج و زیارت اربعين ماه محرم - اربعین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حج سازمان حج و زیارت اربعين ماه محرم اربعین ستاد مرکزی اربعین اربعین امسال موکب ها ثبت نام پرس غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی بیان کرد: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند که در این راستا نیز کارهای خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران حسینی بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل‌باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی محراب ادامه داد: چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر یکی از پروژه‌های اصلی در خوزستان است که بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا است امسال به میزان ۱۰ کیلومتر از هر دو سوی جاده تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است، اگر چه در سال‌های گذشته روند کار با کندی همراه بوده است ولی امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسؤولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق‌الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است، دو تا سه موضوع باقی‌مانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است، البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی می‌کند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود تا در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با یادآوری اینکه بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که با تأمین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد؛ همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند، ۴۰ هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ‌ها مرزی استان تدارک دیده شود.

حسینی محراب گفت: حدود یک هزار موکب در خوزستان و تعدادی در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی می‌کنند که امید است با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه مساله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده است و در تلاش هستیم مشکلاتی را که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد، رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است، صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی را انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

کد خبر 6095325

دیگر خبرها

  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»