Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « عدیل سروی زرگر » با اشاره به این که برنامه خودکفایی تخم نوغان از امسال کلید خورده است، افزود: تا پایان فصل پرورش بهاره حدود ۴۵ هزار و ۵۲۳ جعبه نوغان در کشور توزیع شده است.

وی سهم استان گیلان در توزیع تخم نوغان را ۱۵ هزار و ۳۱۵ جعبه عنوان کرد و اظهار داشت: این مقدار توزیع تخم نوغان نسبت به سال گذشته ۴۵۰ جعبه افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروی زرگر خاطرنشان کرد که توزیع تخم نوغان از ابتدای فروردین امسال در استان‌های گرمسیر آغاز شد و تا ۲۰ خرداد در مناطق سردسیری ادامه داشت.

وی با بیان این که قیمت تخم نوغان در سال جاری بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی صورت گرفت و هیچ گونه افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته است، تصریح کرد: به منظور حمایت از نوغانداران، تهیه و توزیع تخم نوغان به صورت یارانه‌ای انجام شده است.

رییس مرکز نوغانداری کشور درباره راندمان تولید تخم نوغان نیز گفت: در حال حاضر میانگین راندمان تولید تخم نوغان در کشور نزدیک به ۳۷ کیلو گرم پیله تر ابریشم به ازای هر جعبه تخم نوغان است و میزان راندمان تولید پیله تر در استان‌ها فرق می‌کند.

وی ادامه داد: بیشترین راندمان تولید تخم نوغان مربوط به استان خراسان شمالی است و استان‌های جدیدی که تولید را شروع کرده‌اند، به علت پایین بودن تجربه، دانش و آموزش راندمان کمتری دارند.

سروی زرگر در همین حال اظهار داشت: راندمان تولید پیله تر از یک جعبه توسط نوغاندار پیشرو در کشور ۵۸ کیلوگرم است.

وی افزود: اکنون تمهیدات لازم برای تامین تخم نوغان و تولید پیله ابریشم در پرورش پاییزه انجام شده است و پرورش پاییزه در شش استان مستعد کشور اجرا می‌شود.

رییس مرکز نوغانداری کشور تاکید کرد: پرورش پاییزه به اقتصاد نوغانداران کمک کرده و امکان پرورش کرم ابریشم برای تولید پیله را طی دو بار درسال فراهم می‌کند.

سروی زرگر با اشاره به این که برداشت پیله ابریشم در کشور از ۱۴ اردیبهشت در استان خراسان جنوبی شروع شده است، اذعان داشت: عملیات برداشت پیله ابریشم تر در پرورش بهاره در بیشتر استان‌ها تقریبا تمام شده است.

وی اضافه کرد: پیله‌چینی در استان گیلان از ۱۸ خرداد آغاز و تا امروز نوغانداران ۲۳۰ تن پیله تر برداشت کرده‌اند.

سروی زرگر پیش‌بینی کرد که امسال ۱۷۵۰ تن پیله ابریشم تر در پرورش بهاره تولید شود.

وی سهم استان گیلان از تولید سال جاری را ۵۸۰ تن معادل یک سوم کل تولید، استان خراسان رضوی نزدیک به ۴۹۰ تن، گلستان ۲۷۰ تن، خراسان شمالی ۲۵۰ تن و مازندران را ۱۱۰ تن برآورد کرد.

رییس مرکز نوغانداری کشور ادامه داد: خرید پیله تر ابریشم توسط تجار، پیله‌وران و صاحبان ابریشم‌کشی به صورت توافقی و با قیمت منصفانه انجام می‌شود.

وی گفت: قیمت خرید پیله تر ابریشم منصفانه و براساس کیفیت آن از ۲۱۰ هزار تومان تا ۲۶۰ هزار تومان به ازای هر کیلو پیله تر بوده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران نوغانداری تولید تخم نوغان توزیع تخم نوغان راندمان تولید پیله ابریشم تولید پیله پیله تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جواد اوجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بخصوص پتروشیمی‌هایی که تولید محصول متانول دارند، تفاهمنامه‌های خوبی امضا شد تا با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده شود.

وی افزود: امروز در بسیاری از کشورها از خوراک متانول برای تولید بنزین استفاده می‌شود. در ایران نیز دانش فنی و ظرفیت انجام این کار وجود دارد. در برخی پتروشیمی‌ها که سهامداران آنها تمایل داشتند با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق رقم خورد و بخشی از تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه این ریل‌گذاری انجام شده و با توجه به افت قیمتی که در سال‌های گذشته در محصولات متانول داشتیم و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌توانیم در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کنیم.

به گفته وی، این موضوع در کشور چین نیز اکنون اتفاق می‌افتد و در ایران نیز می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

افزایش تولید نفت و گاز در سال جاری

وزیر نفت از برنامه‌های وزارت نفت برای افزایش تولید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: با تکمیل ۷۹ پروژه نیمه‌تمام و اجرای ۵۰ پروژه جدید می‌توانیم به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه تولید نفت را افزایش دهیم. همچنین به دنبال افزایش ۳۵ میلیون متر مکعب گاز و ۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی هستیم.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌ای که امروز به امضا رسید، گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، اتفاق خوبی رقم خورد چراکه عمده سهامداران این پتروشیمی‌ها مردم هستند.

او با بیان اینکه وزارت نفت در شروع سال جدید پروژه‌های کلان را با استفاده از منابع داخلی مورد توجه قرار داده است، گفت: در توسعه میادین نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در دو سال اخیر صورت گرفت توانستیم نگاه خوبی را به بخش داخلی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی هم با بیان اینکه بیش از شش میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی‌ها و بیش از ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت فراورش نفت اضافه خواهد شد، گفت: در جمع‌آوری گازی‌های مقصد ریل‌گذاری انجام شد و اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده‌ایم.

وزیر نفت از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید در راستای ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار قرار داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هشت درصد نسبت به سال قبل از آن گاز بیشتری را به صنایع پتروشیمی تحویل دادیم، گفت: نتیجه این مساله این شد که تولید محصولات پتروشیمی رقم خورد و امسال انتظار می‌رود که نسبت به سال گذشته از نظر حجمی و ارزش تولید رقم بیشتری را محقق کنیم.

او با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام و جدیدی را در دو سال و نیم در دولت مردمی تکمیل کرده‌ایم و استارت پروژه‌های جدیدی زده شد و در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد اقتصادی بخش نفت و گاز کشور بودیم.

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت