Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان پس از ورود به سردشت ابتدا در میدان «سرچشمه»، محل اصابت بمب‌های شیمیایی حضور یافت و پس از آن تا گلزار شهدای بمباران شیمیایی با حضور مردم شهیدپرور این شهرستان اقدام به راهپیمایی کرد.

استاندار آذربایجان غربی و هیات همراه و شمار زیادی از مردم این شهرستان پس از حضور در گلزار شهدای سردشت با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادای احترام به مقام شامخ شهدای سردشت، گلباران و عطر افشانی قبور شهدای گرانقدر بمباران شیمیایی این شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و حضور در آیین گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت از جمله برنامه های استاندار در سفر به این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است.

این شهرستان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از  چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان سردشت استانداری آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان سردشت استانداری آذربایجان غربی بمباران شیمیایی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مسابقات بوکس قهرمانی نونهالان آذربایجان ‌غربی با شرکت ۵۹ بوکسور در ۱۴ وزن به میزبانی بوکان برگزار شد.

در این مسابقات تیم میاندوآب با کسب ۱۶ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های بوکان و مهاباد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نفرات برتر تیم میاندوآب به ترتیب ابوالفضل قاسمی مدال طلا، مبین اطهر مدال طلا، امیررضا محمد پور مدال نقره و برهان خدادادی مدال برنز بوده و مربیگری تیم نیز برعهده اسکندر عبدی و فرشاد عبدلی و سرپرست تیم بهمن عزیزی بود.

همچنین پس از اتمام مسابقات طی مراسمی از مدال‌آوران شهرستان میاندوآب توسط رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور
  • ادای احترام آرسنال به کودک هواداری که در مسیر مدرسه‌اش به قتل رسید
  • ادای احترام اوسمار ویرا به زنان پرسپولیسی + عکس
  • خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد
  • قهرمانی میاندوآب درمسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام