Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@10:37:42 GMT

قرعه کشی خودرو تا اطلاع ثانوی لغو شد + نامه

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۳۹۹۰

با راه‌اندازی سیستم قرعه کشی خودرو در چند سال اخیر، مشکلات و ابهامات بسیاری در این زمینه ایجاد شده است و عموم مردم معتقد هستند که روند قرعه‌کشی فروش خودرو شفافیت لازم را نداشته و به تخلف و دلالی در بازار خودرو شدت بیشتری داده است.

٧ نوع هزینه برای معامله خودروی دست دوم/ خرید خودروی دست دوم چه هزینه‌هایی دارد؟

به دلیل انتقادهای فراوان به سیستم قرعه کشی خودرو، وزارت صمت در آخرین اقدام خود برای یکپارچه‌سازی و شفافیت قرعه کشی خودرو اقدام به راه‌اندازی یک سامانه واحد به نام " سامانه فروش یکپارچه خودرو" نموده است تا دست دلالان و واسطه گران را کوتاه نموده و خودرو را به مصرف‌کننده واقعی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین دوره قرعه کشی سراسری فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1401 در یک بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای شروع شد. قرعه‌کشی در 9 خرداد پایان یافت و نتایج آن در تاریخ 11 خرداد اعلام شد.

سامانه فروش یکپارچه خودرو نه‌تنها کمکی به وضعیت موجود و شفافیت بهتر فرایند فروش خودرو نکرد بله مشکلات جدی برای افراد شرکت‌کننده و خریداران خودرو به وجود آورد. پس از اعلام نتایج اولیه برخی از شرکت‌کنندگان در قرعه کشی پیام "برنده اول" دریافت کردند اما در زمان واریز وجه خرید خودرو با پیام: "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی هستید و امکان واریز وجه را ندارید " مواجه شدند.

تصادفی عجیب در پایتخت بدون برخورد خودروها +تصاویر

صدیف بیک‌زاده رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد ابهامات نتایج اعلامی سامانه فروش یکپارچه خودرو خاطرنشان کرد به جهت جلوگیری از قرعه کشی دوباره 12 هزار نفر از افراد منتخب به‌صورت ذخیره درآمدند اما در سامانه فوق اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

با سپری شدن بیش از یک ماه از اولین قرعه‌کشی خرید خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت، در نامه‌ای توسط سید مهدی نیازی معاون وزیر صمت خطاب به منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت اعلام شده است که این سامانه از نظر فنی و امنیتی صلاحیت و آمادگی برگزاری فرایند قرعه کشی فروش خودرو را نداشته و تأکید شده است که سامانه یکپارچه فروش خودرو تا اطلاع ثانوی مورداستفاده قرار نگیرد.

حال با انتشار این خبر و تصویر نامه فوق‌الذکر باید منتظر بود تا تکلیف سامانه یکپارچه فروش خودرو و قرعه‌کشی فروش خودرو به کجا می‌انجامد.

بروزرسانی در ساعت 15:53: پیرو انتشار نامه سید مهدی نیازی معاون وزیر صمت در خصوص مشکلات سامانه فروش یکپارچه خودرو، شیرازیان، مدیر سامانه جامع تجارت اعلام کردند به هیچ عنوان اعلام نکردیم که قرعه‌کشی متوقف شود، طبق سیاست‌های وزارت صمت این سامانه به کار خود ادامه می دهد.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت نیز عنوان کردند که این نامه به معنای حذف قرعه‌کشی نیست بلکه باید زیرساخت‌های لازم جهت انجام آن اصلاح شود بنابر این قرعه‌کشی همچنان ادامه دارد.

سرمای شدید خودرو را منجمد کرد/ عکس

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خودرو ثبت نام خودرو قرعه کشی خودرو سامانه فروش یکپارچه خودرو قرعه کشی خودرو فروش خودرو وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان

برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت‌های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.

آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه‌ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!