Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آژانس ملی زندان های کلمبیا روز سه شنبه اعلام کرد ۴۹ زندانی در جریان شورش شبانه در زندانی در شهر تولوآ واقع در جنوب غربی این کشور جان باختند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال «تیتو کاستلانوس» رئیس سازمان تعزیرات و زندان های کلمبیا گفت: این یک حادثه غم انگیز و فاجعه بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مجموع زندانیان در این زندان را یک هزار و ۲۶۷ نفر  اعلام کرد.

هنوز علت وقوع شورش شبانه در این زندان مشخص نشده است. «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا که در سفری به پرتغال به سر می برد، در صفحه توئیتر خود گفت که این حادثه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه در زندان، تاکید کرد دستور لازم برای انجام تحقیقات در مورد این حادثه که امکان راستی آزمایی آن را فراهم می کند، داده است.

کلمبیا شماری از زندانیان را در جریان همه گیری کرونا و پس از کشته شدن دهها زندانی در اعتراض های سال ۲۰۲۰ به شلوغی زندان ها و نبود ارائه خدمات به زندانیان، آزاد کرد.

طی سال گذشته، صدها زندانی در زندان های اکوادور در همسایگی کلمبیا جان باختند در جریان حوادثی که به گفته دولت اکوادور ناشی از خشونت مرتبط با رقابت کارتل های مواد مخدر بود و دولت نتوانست آن را سرکوب کند.

اکوادور که بین کلمبیا و پرو، دو کشور بزرگ تولیدکننده کوکائین در جهان قرار دارد، به دلیل خط ساحلی طولانی اقیانوس آرام و ناوگان بزرگ کشتیرانی و ماهیگیری، یک مسیر استراتژیک قاچاق محسوب می شود.

در چهار ماه اول سال جاری، مقامات اکوادور ۸۵ تن کوکائین کشف کردند که دو برابر میزان کشف شده در سال گذشته است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کلمبیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کلمبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بر اثر سیل در استان «سولاوِسی» اندونزی ۷ نفر جان باختند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جان باختند
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جا باختند
  • شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • (ویدئو) بر اثر سیل در استان «سولاوِسی» اندونزی ۷ نفر جان باختند
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)