Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:15:37 GMT

حقوق دولتی معادن کردستان باید به استان برگردد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۴۳۴۳

حقوق دولتی معادن کردستان باید به استان برگردد

به گزارش ایرنا، ارسلان ازهاری روز سه شنبه در دیدار نخبگان استان اظهار داشت: فعالیتهای اقتصادی دانش بنیان در استان باید به سمت و سوی تولیدات رقابت پذیر و خلق ثروت سوق یابد.

وی گفت: هیچ مانعی برای افرادی که بخواهند رشد علمی داشته و کار تحقیقاتی انجام دهند وجود ندارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تاکید کرد: وقتی فردی در این آب و خاک پرورش یافته و زمینه رشد و تحصیل خود را با استفاده از امکانات آن یافته است باید در همان حوزه که برایش سرمایه گذاری شده فعالیت کند و با تقویت عرق ملی این آب و خاک را از آن خود به آیندگان خود بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به شعار سال، از تشکیل قرارگاه تحقق شعار سال در بخش تولید اشتغال و دانش بنیان خبر داد و افزود: در بخش تولید در استان جاهای خالی بسیاری داریم که برخی واحدهای تولیدی هنوز به ظرفیت اسمی خود نیز نرسیده است و باید با بررسی دلایل آن راهکارها و حمایت لازم ارائه شود.

ازهاری با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان در کاهش هزینه تولید و افزایش رقابت پذیری و کیفیت تولید و نیز رشد و بهره وری موثر است تاکید کرد: بخشی از رشد اقتصادی ۸ درصدی به بحث دانش بنیان اختصاص دارد.

 وی با بیان اینکه پارسال هیچ دستگاهی سهم یک درصد اعتبارات هزینه خود برای بهره وری را انجام نداده بود تاکید کرد: در کاهش هزینه های تولید باید با مهندسی ارزش بازنگری هایی در تکنولوژی های اجرایی تولید انجام گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه افزایش کیفیت محصول لازمه حضور در بازارهای جهانی است تاکید کرد: رقابت‌پذیر کردن کالاها با توجه به محدودیت توان بازار داخلی لازمه حضور جهانی است.

ازهاری افزود: باید پژوهش‌ها حتماً کاربردی باشد و ما هم از طرح‌های پژوهشی که منجر به حل حتی یکی از مشکلات استان شود حمایت می‌کنیم.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه محورهای توسعه استان در اسناد آمایش سرزمین و سندهای توسعه استان تعیین شده است گفت: در بخش آب، کشاورزی، معدن، توریسم و گردشگری و تجارت و بازرگانی کردستان حرف برای گفتن دارد.

 ازهاری اظهار داشت: باید کشاورزی استان اقتصادی شود چرا که قیمت انتقال و تامین آب برای تولید محصول بسیار بالاست و لذا باید با شیوه‌های به روز تولید این بخش را ارتقا داد.

وی به مبادلات تجاری بیش از ۷.۸ میلیارد دلاری کردستان با اقلیم کردستان عراق  اشاره و  از آن به عنوان ظرفیت بسیار خوبی نام برد و گفت: مناطق آزاد در مراحل اجرایی است که کمک شایانی به توسعه استان خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان قیمت تمام شده انجام برخی کارها در کردستان را به واسطه صعب‌العبور بودن بالا دانست و گفت: در شورای برنامه‌ریزی به نمایندگان استان پیشنهاد شده تا این موضوع در مجلس مطرح و بررسی شود.

ازهاری افزود: ۶ دهم درصد منابع بانکی کشور به کردستان اختصاص دارد که رقم بالایی نیست و باید به دنبال سرمایه گذاری و نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه باشیم چرا که افراد با توان مالی بالا در کردستان کم نداریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان آینده پژوهی و آینده نگری در پروژه‌های ملی را الزامی دانست و افزود: امسال به بحث مطالعات پروژه‌های عمرانی توجه ویژه‌ای داریم و ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان به طرح‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.

برچسب‌ها کردستان مرکز آمار ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مرکز آمار ایران کردستان مرکز آمار ایران رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، اظهار داشت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه  مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه 90 شمسی سخن گفت.

وی در این نشست با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط 30 درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در 5 سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه