Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مرکز انرژیک با اشاره به لزوم تقویت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه انرژی گفت: تنها راه برون رفت از شرایط فعلی اقتصاد، توجه به اقتصاد نوآوری است، در این راستا باید یک پل ارتباطی بین صنعت و شرکت های دانش بنیان ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، روزبه شاهرخی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه تا زمانی که نیازهای صنعت مطرح نشود، نمی توان راه حلی برای آن پیدا کرد و پس از مطرح شدن نیاز صنایع، شرکت های دانش بنیان می توانند با ارائه راهکار آن مشکل را برطرف کنند، اظهار کرد: رویکرد نوآوری باز به معنای نگاه به خارج از سازمان برای حل مسائل است که اکنون مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهداف مرکز نوآوری انرژیک، گفت: این مرکز با هدف حل چالش‌های صنعت نفت با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان کشور راه اندازی شده است.

مدیرعامل مرکز انرژیک با بیان اینکه برای نخستین بار چند شرکت داخلی به فکر ورود به سرمایه گذاری خطرپذیر شدند، اظهار کرد: تاکنون ۱۴ شرکت فناور و دانش بنیان و ۱۰ شرکت صنعتی عضو این مرکز هستند و سه تیم نیز برای شتابدهی شرکت های دانش بنیان وجود دارند.

شاهرخی با بیان اینکه این مرکز در طرح های شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری می کند که ممکن است موفق یا ناموفق باشد، گفت: یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از هوش مصنوعی موقعیت‌های خطرناک را با دوربین ها شناسایی کرده و هشدار می دهد که این طرح در پالایشگاه اصفهان اجرا شده است.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای طرح احیای چاه‌های کم بازده گفت: این طرح در اختیار پارک نوآوری صنعت نفت است اما با توجه به ارتباط مناسبی که داریم، در این زمینه حضور خواهیم داشت. 

مدیر عامل مرکز انرژیک با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهینه سازی مصرف، گفت: چندین طرح را در این حوزه تعریف کرده‌ایم که در این میان دو طرح مورد توجه قرار گرفت که با طراحی و فناوری آن تا ۸۰ درصد مصرف برق در ساختمان‌های اداری و سایت‌های پتروشیمی کاهش می‌یابد. به گونه‌ای که با استفاده از هوش مصنوعی فرآیند دیسپچینگ را تنظیم می‌کنیم و از این طریق ۳۰ درصد بهره وری انرژی افزایش می‌یابد.

شاهرخی تاکید کرد:‌ تمرکز ما این است که روی نسل ۴ کار کنیم و بی شک بهینه سازی از طریق فعالیت‌های جدید می‌تواند تاثیرگذار باشد و در این راستا نیز الزامات خوبی انجام شده است. 
وی با اشاره به مهمترین مشکل موجود در اقتصاد کشور عدم همکاری دانش بنیان‌ها با شرکت‌ها است، گفت: به تازگی قوانین و طرح‌های خوبی در این راستا آمده که ما را نسبت به آینده دانش بنیان‌ها امیدوارتر کرده است و امیدواریم که با ادامه همین روش بتوانیم شاهد توسعه اقتصاد و افزایش بهره وری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انرژي اقتصاد دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، آرام حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور شاخص IBI است و مصرف دیتا در کردستان پایین است.

وی بیان کرد: پهنای باند استان ۵۷۰ گیگابایت است که مصرف روزانه استان ۲۱۰ گیگ است.

وی خاطر نشان کرد: در زیر شاخص مهارت رتبه ۲۸ داریم که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و ۱۱۳ استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز ۱۰۴ مورد است.

حیدری اذعان کرد: از ۶۲ شرکت دانش بنیان استان ۱۶ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات مجوز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌ها پرداخت کرده است.

کد خبر 6087405

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی