Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@06:47:21 GMT

دومین کنفرانس پژوهش‌های نشر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۴۶۹۴

دومین کنفرانس پژوهش‌های نشر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد علی اکبرزاده رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی از برگزاری اختتامیه دومین دوره کنفرانس «پژوهش‌های نشر» خبر داد و گفت: این کنفرانس روز دوشنبه سیزدهم تیر ۱۴۰۱ در تالار استاد ایرج افشار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.در این کنفرانس بیش از ۴۰ مقاله علمی در قالب سخنرانی‌ شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این ‌رویداد علمی و فرهنگی ۱۷۶ تن از پژوهشگران، صاحب‌نظران و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ ثبت‌نام کرده‌اند که این ‌میان ۵۳ چکیده مقاله پذیرفته شدند. چکیده مقالات پذیرش‌شده در این کنفرانس در پایگاه‌های علمی معتبر نظیر ISC و SID نمایه‌ می‌شود. متن کامل تعدادی از مقالات برگزیده این کنفرانس نیز به زودی در قالب مجلات معتبر منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

علی اکبرزاده اضافه کرد: محور اصلی این کنفرانس، آثار پژوهشی مرتبط با حوزه نشر اعم از فرصت‌ها و چالش‌های نشر دانشگاهی، اقتصاد و بازاریابی نشر، سیاست‌گذاری نشر، مخاطب‌شناسی، نیازسنجی و تولید محتوا، مالکیت فکری، حقوق معنوی و اخلاق حرفه‌ای در نشر، فناوری‌های نرم و سخت در چاپ و نشر، نشر الکترونیک و تولید محتوای دیجیتال، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، کتاب‌داری، علم اطلاعات و دانش‌شناسی است.

رئیس این کنفرانس ادامه داد: با توجه به جهت‌گیری‌های فرهنگی این کنفرانس طبق رویه دوره گذشته موضوعی فرهنگی با عنوان «ادبیات معاصر ایران؛ ابعاد فرهنگی» برای بخش ویژه در نظر گرفته شده است که این موضوع محورهای فرهنگ عامه و ادبیات فولکلور، نظریه و روش پژوهش در ادبیات معاصر، جریان‌شناسی شعر معاصر، جریان‌شناسی نثر معاصر، ادبیات پایداری و مقاومت، ابعاد فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان، نقد ادبی و روایت‌شناسی، ترجمه و ادبیات معاصر و ترویج زبان و ادب فارسی را در برمی‌گیرد. جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و یکی از پیشگامان نشر دانشگاهی اجرای این کنفرانس را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده و امیدواریم نتایج حاصل از این رویداد علمی و فرهنگی در تقویت بخش کتاب و نشر موثر واقع شود.

کد خبر 5526034 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت نشر جهاد دانشگاهی ادبیات ایران معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی انقلاب اسلامی ایران سیدمحمد بهشتی انتشارات روایت فتح ادبیات کودک و نوجوان نقد کتاب دفاع مقدس بازی های رایانه ای انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای تازه های نشر انتشارات سوره مهر علوم انسانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد

ایسنا/اصفهان  مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از برگزاری دومین رویداد تکیه‌گرد با محوریت تکیۀ خاتون آبادی خبر داد.

ابراهیم عمرانی، در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان که امسال با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی» برگزار شد، اظهار کرد: شهر اصفهان از ظرفیت‌های بالایی در زمینۀ گردشگری برخوردار است که بخش عمده‌ای از آن‌ها به حوزۀ تاریخی، فرهنگی، مذهبی و هنری مرتبط است. بخش‌ مهمی از این ظرفیت‌ها مجموعۀ تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد است که هفته فرهنگی اصفهان فرصتی را فراهم کرد تا سرزمین تخت فولاد به‌عنوان یکی سرمایه‌های عظیمِ شهر بیش از پیش معرفی شده و شناسانده شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ادامه داد: در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، معماری و گردشگری تکایا، مجموعه تخت فولاد تلاش کرد تا رویدادی را با عنوان «تکیه‌گرد» و با تمرکز بر ظرفیت‌های این مجموعۀ تاریخی، فرهنگی و مذهبی برگزار کند.

او با اشاره به برگزاری اولین برنامۀ «تکیه‌گرد» در سال گذشته، خاطرنشان کرد: اولین برنامه از رویداد «تکیه‌گرد» سال گذشته و هم‌زمان با هفته فرهنگی، با محوریت تکیه میرفندرکسی برگزار شد، و قرار است تا دومین برنامه از سلسلۀ رویدادهای «تکیه‌گرد» نیز با محوریت تکیۀ خاتون آبادی برگزار شود که طی آن، شرکت‌کنندگان در این برنامه با روایت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و بناهای معماری این تکیه آشنا خواهندشد.

عمرانی اضافه کرد: در حاشیۀ برگزاری دومین رویداد «تکیه‌گرد»، مسابقه عکاسی با موبایل از بناهای آرامگاهی و معماری و عناصر گردشگری تکیۀ خاتون آبادی برگزار می‌شود و در پایان نیز به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، برگزاری رویداد «تکیه‌گرد» را فرصتی مغتنم دانست و بیان کرد: این رویداد کمک خواهدکرد تا با دقتی به مراتب بیش از گذشته، به جزئیات و زوایا و ظرفیت‌های تکیۀ خاتون آبادی نگاه شود و نگاه مصرفی به تکیه‌ها و بناهای آرامگاهی تخت فولاد تغییر کرده و تکریم و مرمت و برجسته‌سازی تکیه‌ها رخ دهد.

به گزارش ایسنا، رویداد گردشگری «تکیه‌گرد» پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه، ازساعت ۱۶ تا ۱۹ بعدازظهر، در تکیۀ خاتون آبادی برگزار می‌شود و عموم شهروندان و گردشگران می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. ضمن اینکه علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد