Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضل الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون بوکس گفت:  اگر قرار است  پولی به عنوان بودجه فرهنگی به فدراسیون‌ها اختصاص داده شود باید به طور مساوی بین همه توزیع شود. باید دید متر و ملاک اختصاص این نوع بودجه چیست. دنیا از مدال طلای جواد فروغی در تیراندازی المپیک، شگفت زده شد، اما ما خودمان یک ریال هم به فدراسیون تیراندازی کمک نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه فدراسیون‌های ورزشی ناراضی بودند و گلایه داشتند که این ارزیابی توسط چه کسی انجام شده است.

 باقرزاده گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس از بین ۲۹ رشته المپیکی به ۱۳ رشته کمک‌های محدودی انجام داده است. همچنین  رشته‌هایی که در رده سوم و چهارم آسیا قرار دارد و حتی اسمشان را نمی‌توان آورد، ۷ میلیارد تومان بودجه دریافت کرده‌اند. این کمک‌ها به هر کسی که دوست و رفیقی داشت ارائه شده و این درست نیست. نمایندگان مجلس خودشان بودجه را تقسیم کردند و باید پاسخگو باشند.  

نامه اعتراضی برای بودجه به مجلس ارسال کردیم 

باقرزاده گفت: من و ۱۸ رئیس فدراسیون دیگر به قالیباف نامه زدیم. زمان نداشتیم، اما ۴۰ فدراسیون آن نامه را امضاء می‌کردند. حتی فدراسیون‌هایی که ۴، ۳ و ۲ میلیارد هم گرفتند این نامه را امضاء کردند، زیرا ناراحت بودند از اینکه چه کسی این تقسیم بودجه را ارزشیابی کرده است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چهار دهه سابقه دارند. آن‌ها می‌گویند دانیال شه‌بخش مدال برنز جهان را در بوکس گرفته و هزار امتیاز می‌گیرد. اگر هر امتیاز چهار میلیون باشد، باید چهار میلیارد به بوکس داد. این گونه باید ارزشیابی کرد.

کمسیون فرهنگی مجلس مبلغ ۳۵۰ میلیارد بودجه برای برخی رشته‌های ورزشی در نظر گرفته است، اما به برخی از رشته‌های ورزشی پولی نداده است، همین موضوع باعث شده که روسای چند فدراسیون به این موضوع اعتراض کنند و خواهان رسیدگی شوند.

مجلس درباره اختصاص بودجه مملکت باید پاسخگو باشد 

رئیس فدراسیون شمشیربازی توضیح داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که گفتند حرف بزنید، ما هم حرف‌مان را می‌زنیم. مگر رهبری به نمایندگان مجلس به تازگی تذکر ندادند که در انتصابات دخالت نکنید؟ آن‌ها بودجه مملکت را تقسیم کرده و خودشان هم باید پاسخگو باشند. من یک دانشگاهی و معلم هستم. بوکس افتخارآفرین است. از مجمعش لذت بردم. انتقاد کردند، حرف زدند و حتی با هم دعوا کردند، اما حرمت‌ها حفظ شد. این خیلی مهم است.  

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بوکس امروز برای بررسی عملکرد فدراسیون و بررسی صورت‌های مالی و حسابرسی‌ها امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.  

سالن مجهز برای فدراسیون بوکس در نظر گرفته شده است 

باقرزاده گفت: بوکس به یک رشته مدال آور در میادین بین المللی تبدیل شده و در سطح جهان درخشیده است. کمیته ملی المپیک یک سالن را تجهیز کرده و در اختیار فدراسیون بوکس قرار داده که با تلاش‌های رئیس فدراسیون بوده است. این رشته ورزشی نشان داده که می‌تواند جزو رشته‌های مدال آور المپیک باشد مثل چیزی که در شمشیربازی رخ داد. ما با دست خالی به اینجا رسیدیم. اگر بوکس مثل رشته‌های دیگر رده سوم مشترک داشت در المپیک مدال می‌گرفتیم. بوکس نیاز دارد که مورد توجه قرار بگیرد.

گفته می‌شود که خانه بوکس در ورزشگاه آزادی را فدراسیون کشتی در اختیار گرفته است، همین موضوع باعث اعتراض بوکسور‌ها شده است.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک مجمع عمومی فدراسیون بوکس کمیسیون فرهنگی مجلس فدراسیون بوکس باید پاسخگو ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟

جلسه نوبت عصر امروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تشکیل نشد که اسامی ۳۵ نماینده غایب یا متاخر توسط یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش ایسنا، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آن‌ها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است