Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف ارتقاء کیفی، طول عمر مفید، ژئوتکنیک و کاهش هزینه عمرانی، آمادگی دارد آزمایشگاه‌های تخصصی و فنی را در کمتر از دو ساعت در سراسر کشور تجهیز و مستقر کند.

مجید کیانپور در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به تاریخچه و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و گفت: این آزمایشگاه بیش از شش دهه است که فعالیت خود را در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی فعالیت داشته و هم اکنون نیز هم راستا با اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت و ساز با کیفیت با حضور نیروهای متخصص و تجهیزات منحصربفرد مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی بیش از ۶۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی را فراتر از نیاز کشور ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه‌های حفاری، ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، بتن، قیر و آسفالت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد همچنین در پایش روسازی بزرگراه‌ها و معابر درون شهری و برون شهری با استفاده از فناوری اسکنر لیزری به پایش رویه راه‌ها می‌پردازد و با تحلیل دقیق آسفالت معابر با توجه به سطح رویه راه‌ها برنامه نگهداری ارائه می‌شود که این تحلیل‌ها هزینه‌های نگهداری را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری در آستانه دهه صنعت و در سال مزین به شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی، گفت: این آزمایشگاه با وزارتخانه‌های مختلفی چون راه و شهرسازی، نیرو، نفت و صمت در زمینه‌های مختلفی همکاری داشته و حتی در صدور خدمات فنی و مهندسی نیز فعال است.

کیان‌پور عنوان کرد: در پروژه‌های بزرگ ملی چون انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به سیرجان، خراسان، اصفهان، یزد و خراسان رضوی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تأثیرگذار بوده و نقش آفرینی ویژه‌ای داشته است.

این مسئول تصریح کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد در تمام پروژه‌های ملی و استانی حضور یافته و خدمات منحصربفرد آزمایشگاهی را برای افزایش کیفیت و طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی ارائه کرده و نقش بسزایی در ساختن ایرانی ایمن و آباد داشته باشد.

وی بیان کرد: موضوع کیفیت به‌عنوان یک مسئله بسیار مهم باید دغدغه همه مسئولان در کشور باشد که ضمن ارتقاء کیفی پروژه‌ها و افزایش طول عمر مفید آن و کاهش هزینه‌ها امنیت، آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان می‌آورد و از حوادث ناگوار جلوگیری می‌کند.

در ادامه علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: دغدغه و حساسیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همان هدف و توانمندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه خدمات آزمایشگاه در راستای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی و همچنین کاهش هزینه در ساخت و سازهای مجدد است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: این سازمان بیش از ۸۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی و بیش‌از ۲۰۰۰ پروژه‌ عمرانی در دست اجرا دارد که اعتبار عمرانی معادل ۸۰ هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود که یکی‌از حساسیت‌های ما مکان یابی درست براساس آزمایش‌های ژئوتکنیک، ژئوفیزیک و کاهش هزینه با ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

رسولیان ادامه داد: اگر به کیفیت در ساخت و سازها توجه شود ماندگاری پروژه افزایش خواهد یافت، ایمنی هموطنان بیشتر و هزینه‌ها نیزکاهش می‌یابد که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تخصص و تجربه‌ای که دارد در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به توسعه کیفی پروژه‌های عمرانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کرده و سرعت ساخت شهرک‌های صنعتی را افزایش دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نیازهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، عنوان کرد: ساخت تصفیه‌خانه، مسیر انتقال آب، برق و گاز به شهرک‌های صنعتی و طیف گسترده‌ای از پروژه‌های عمرانی مرتبط مورد نیاز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است که در تخصص شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای جانمایی و استقرار واحدهای آزمایشگاهی با رعایت و تضمین استانداردهای موجود در کشور است.

وی با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: استفاده مطلوب و بهینه از توانمندی‌های علمی و فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه خدمات مشاوره ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، گمانه‌زنی و نمونه‌برداری، آزمایش‌های فیزیکی، شیمیایی و کنترل کیفیت در پروژه‌های زیرساختی شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی زیر مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کمک بزرگی در توسعه شهرک‌های صنعتی ایران و کنترل کیفی آن خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این سازمان با در اختیار داشتن ۸۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی و استقرار ۴۹ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، و ضرورت رعایت استانداردها و توجه به ارتقاء کیفی و نگهداری از این واحدهای صنعتی، لذا مبادله این تفاهم نامه با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و بهره گیری از ظرفیتهای جدید ایجاد شده بسیار با اهمیت قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت تفاهمنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزایش طول عمر مفید ارتقاء کیفی معدن و تجارت کاهش هزینه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد