Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیوند ریه تاکنون مهمترین راهکار برای درمان بیماری های حاد ریوی است اما پیوند راه بی دردسری نیست، صف طولانی متقاضیان، احتمال رد پیوند از سوی بدن شما و کمبود اهدا کننده از جمله مشکلات استفاده از این راه درمانی است اما حالا راهی جدید پیش روی شما برای درمان بیماری های ریوی قرار دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توانایی سلول‌های بنیادی در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده این امکان را برای بیماری‌های مزمن و غیرقابل درمان ریوی فراهم کرده است تا محققین به این روش درمانی جدید به‌عنوان راهی برای ترمیم و بهبودی پارانشیم و سایر بافت‌های آسیب‌دیده ریوی نگاه امیدوارانه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویدبخش آینده درخشان

در مشکلات مزمن ریوی ازجمله تنوع زیاد سلول‌های تشکیل‌دهنده بافت ریه، هنوز درمان با سلول‌های بنیادی نویدبخش آینده درخشان پیوند سلول‌های بنیادی در بیماری‌های تنفسی است. بیماری‌هایی همانند فیبروز ریوی و یا بیماری ژنتیکی سیستیک فیبروزیز از جمله بیماری‌هایی هستند که به این روش درمانی چشم امید دوخته‌اند.

اثربخشی این روش درمانی در مطالعات حیوانی نتایج امیدوارکننده‌ای را ارائه داده است، به‌عنوان نمونه نتایج حاصله از یک مطالعه حیوانی که توسط تیمی از محققین دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، دانشگاه الزهرا، دانشگاه شاهد و انسیتوپاستور همراه با حمایت بنیاد بیماری سی اف ایران انجام شد، ما را بیش‌از‌پیش به این روش درمانی امیدوار کرده است.

بعد از موفقیت‌آمیز بودن مطالعه حیوانی با حمایت‌های ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیوند سلول‌های بنیادی در مدل انسانی بیماری سی اف نیز در بیمارستان طبی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است که امیدواریم نتایج قابل قبولی به همراه داشته باشد.

هنوز توسعه و استانداردسازی تکنیک‌هایی با هدف ایمن کردن فرآیند پیوند سلول‌های بنیادی در بیماری‌های ریوی ضروری محسوب می‌شود و آزمایش‌های بالینی دقیق در مدل‌های حیوانی مورد نیاز است.

امید است در آینده‌ای نه‌چندان دور بتوان از اثرات این روش درمانی جدید در بیماری‌های لاعلاج و مزمن دژنراتیو و ژنتیکی ریوی استفاده کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاري برنا پژوهشگاه رویان پیوند ریه بیمارستان تنفسی ارتش نویدبخش آینده درخشان توانایی سلول های بنیادی ترمیم بافت های آسیب دیده مشکلات مزمن ریوی بیه بیمارستان ریه سلول های بن سلول های بنیادی روش درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • زالو درمان می‌کند؟