Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران از وقوع حریق در یک ساختمان هفت طبقه درمانی در خیابان آفریقا خبرداد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، دراین‌باره اظهار کرد: در ساعت ١۶:٠٨ امروز یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان با کاربری درمانی، در خیابان آفریقا، قبل از چهار راه جهان کودک به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که درپی آن بلافاصله سه ایستگاه به همراه امکانات کامل به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که حریق در یک ساختمان هفت طبقه که کاربری درمانی و کلینیک نیز داشته، رخ داده است. حریق از قسمت اسپیلیت یکی از اتاق‌های طبقه چهارم آغاز شده بود و به دلیل ریزش شعله‌های آتش به میز و کامپیوتر و سایر لوازم اطراف خود گسترش پیدا کرده بود.

ملکی با بیان اینکه اتاق حدودا ١٠ متری تقریبا شعله ور و شعله‌های آتش به سرعت در آستانه گسترش به سایر بخش‌های اتاق بود؛ گفت: تعدادی تجهیزات آزمایشگاهی نیز در محل وجود داشت که شعله‌ور شدن آن‌ها عملیات اطفای حریق را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده بود.

وی با بیان اینکه دود بسیار غلیظ، این واحد و واحدهای دیگر این ساختمان را دربرگرفته بود گفت: با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب، آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش مشغول جست‌وجو شدند که از همان واحد کانون حریق شش نفر را خارج کردند. همچنین حدود ٢۵ نفر نیز از سایر طبقات خارج شده و به محل امن منتقل شدند.  

ملکی با بیان اینکه آتش خاموش و از گسترش به اطراف نیز جلوگیری شد. گفت: در این حادثه مورد خاصی پیش نیامد. این شاختمان دارای سیستم‌های اعلام حریق بود اما ظاهراً عملکرد مناسبی نداشته است. ساختمان‌هایی که سیستم اعلام دارند اما کار نمی‌کنند یا از کار افتاده است تفاوتی با ساختمان‌های بدون سیستم اعلام حریق ندارند. باید سرویس این سیستم ها به موقع انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ، خیابان آفریقا ، سخنگوی آتش‌نشانی تهران ، سید جلال ملکی ، آتش سوزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خیابان آفریقا سخنگوی آتش نشانی تهران سید جلال ملکی آتش سوزی خیابان آفریقا یک ساختمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی بوکان در این خصوص گفت : در پی  اعلام حادثه آتش گرفتن یک باب مغازه صافکاری بهمراه یک دستگاه خودروی وانت درون آن در خیابان استاد حقیقی این شهر بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه ۱ و نیز ستاد فرماندهی سازمان به محل اعزام شدند.

قادری در ادامه افزود: متاسفانه با توجه به تاخیر در اعلام حادثه از سوی حاضرین به سازمان آتش شعله ور شده بود اما پس از رسیدن آتش نشانان فورا عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و مانع از پیشروی آن و افزایش  خسارات شدند.

وی  در پایان گفت: نبود خاموش کننده های دستی(کپسول آتش نشانی) در تعمیرگاه ها، مغازه ها و منازل و در داخل خودروها همواره باعث از دست رفتن زمان و گسترش خسارات بصورت جدی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد