Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ارتشبد «ندیم رضا» رئیس ستاد مشترک فرماندهان پاکستان در محل وزارت دفاع دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در این دیدار طی سخنانی با اشاره به موقعیت مهم و اثرگذار دو کشور ایران و پاکستان در تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام بر توسعه روابط با کشور دوست و برادر پاکستان در تمامی عرصه­های روابط دوجانبه، منطقه­ای و بین‌المللی تأکید کرد: بدون تردید همکاری ایران و پاکستان در عرصه‌های مختلف دفاعی، در شرایط کنونی و پیچیده منطقه ای و جهان می‌تواند کمک مؤثری در بهبود وضعیت امنیتی در منطقه غرب آسیا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
امیر سرتیپ آشتیانی با یادآوری اینکه هر دو کشور نباید اجازه دهند کشورهای مداخله گر در روندتوسعه و تعمیق همکاری‌های دوجانبه تأثیرگذار باشند گفت:اولویت جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش روابط و همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه است.
 
وی در این دیدار با ابراز رضایت و خرسندی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و گام های خوبی کهدر سال‌های اخیر برای تبدیل مرزهای دو کشور به مرزهای امن وتوام با مبادلات اقتصادی برداشته‌شده است افزود: هنوز با وضعیت مطلوب فاصله‌داریم و بدون تردید همکاری ایران و پاکستان در عرصه‌های مختلف دفاعی در شرایط متشنج می تواند کمک موثری در بهبود وضعیت امنیتی در منطقه غرب آسیا داشته باشد.
 
وزیر دفاع در این دیدار با انتقاد از نقش مخرب آمریکا و غرب که مبتنی بر رویکردهای یک‌جانبه‌گرایانه و تمامیت‌خواه آنها بوده، به تحولات اخیر اوکراین به عنوان یکی دیگر از جنایات جاری اشاره کرد و افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت با جنگ، کشتار مردم بیگناه و غیر نظامیان و نابودی زیرساخت‌های کشورها در هرکجای دنیا است؛ اما لازم است که کشورها با هوشیاری، ریشه‌های بحران را شناسایی و با آن برخورد نمایند.
 
امیر سرتیپ آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری آلام و درد ملت مسلمان و مظلوم افغانستان پس از۲۰ سال اشغال و غارت، راه‌حل افغانستان برای برون‌رفت از شرایط فعلی را تشکیل یک حکومت فراگیر و مشارکت همه اقوام و مردم آن کشور دانست.
 
امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با یادآوری نقش بسیار مهم و سازنده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در امنیت و آرامش منطقه و جهان افزود: ما معتقدیمراه‌حل بحران‌های منطقه‌ای مشارکت همه کشورهای منطقه و همچنین اتکا به توان داخلی کشورها، استعداد ملت ها و مشارکت مردمی است .
 
وزیر دفاع در این دیدار سفرهای متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور را با اهمیت دانست و با بر شمردن ظرفیت‌های بسیار خوب طرفین در مسیر تولید تجهیزات نظامی و دفاعی ،حوزه های اقتصادی و صنعتی، خواستار به اشتراک گذاشته شدن این ظرفیت ها جهتهمکاری‌های متقابل و اجرای توافقات طرفین شد.
 
رئیس ستاد مشترک فرماندهان نظامی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت دیدارهای متقابل مسئولان دفاعی دو کشور گفت: به دنبال زمینه های بیشتر همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
 
وی با تمجیدِ دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران، برای هر نوع همکاری دفاعی، فنی و امنیتی در راستای ثبات و امنیت منطقه، اعلام آمادگی نمود.
 
ارتشبد «ندیم رضا» با بیان اینکه ضروری است همکاری های همه جانبه دو کشور توسعه یابد، از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برای سفر به پاکستان دعوت رسمی به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، ایران و پاکستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران و پاکستان امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان همکاری ها منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند