Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا در پلدختر،علی امرایی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت سالگرد شهدای هفتم تیر در پلدختر اظهارکرد: برخی افراد که پس از حادثه سیل در سال ۱۳۹۸ درپلدختر ، منازل آنها براساس نظر کارشناسی، درحریم رودخانه قرار گرفت،علی رغم دریافت زمین معوض از بنیادمسکن، اما خلاف قانون به هر دلیلی منزل قدیمی خود را تحویل ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عدم ارایه تعهدنامه کسانیکه زمین معوض دریافت کردند از سوی بنیاد مسکن، مشکلی پیش روی دستگاه قضا برای اقدام بود که با پیگیری های انجام شده این تعهدات ارائه شد و براساس قانون نسبت به پاکسازی آن در سراسر شهرستان اقدام می شود.

دادستان پلدختر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و در راستای حفظ امنیت افراد و ساکنان منازلی که در بستر رودخانه هستند که تضمینی برای آنها در برابر حوادث احتمالی مانند تکرار مجدد سیلاب و بارندگی‌های یکدفعه ای وجود ندارد، این منازل با حکم قضایی و با هماهنگی و همکاری تمام قوا در هفته های آینده نسبت به پاکسازی آن اقدام می شود.

وی به حقوق اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: در رابطه با حقوق معوق کارگران شهرداری پلدختر که در تربیون نماز جمعه مطرح شد، موضوع پیگیری و مسئولان مربوطه فراخوانده شدند و با ارایه مدارک و مستندات مشخص شد بدهی بیش از ۱۶ میلیارد تومانی این شهرداری با تلاش آنان به ۱۲ میلیارد تومان و اندی رسیده است.

 امرایی بر اتحاد بین اعضای شورای شهر و شهرداری پلدختر تاکید و یادآورشد: انتظار می‌رود اجازه ندهند اختلاف سلیقه‌ ونظرها بین اعضا به بحران و چالش تبدیل شود که در آن صورت دستگاه قضا با هیچ کس مماشات و تعارفی ندارد و با درایت و هوشیاری بیشتر به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: براساس رصد و پیگیری های انجام شده و در پی تماس هایی با مسئولان قضایی شهرستان، بسیاری از کارگران در سایر اداره ها نیز حقوق معوق دارند.

دادستان پلدختر گفت: کارگران شهرداری سراب حمام اعلام کردند که اگر کارگران شهرداری پلدختر 2 ماه حقوق معوق دارند ما از ابتدا تاکنون ریالی دریافت نکرده ایم و در پی این موضوع در تماس با شهردار این شهر مشخص شد که شخص شهردار سراب حمام نیز تاکنون حقوقی دریافت نکرده است.

وی به قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: یکی از موارد و مصادیقی تصویب قانون مبارزه با قاچاق و ارز، اصلاحیه جدید دستگاه قضا در این رابطه است که با توجه به مبتلابه تر بودن شهرستان پلدختر در این زمینه برابر قانون جدید با آن برخورد می شود.

امرایی یادآورشد: جوانان شهرستان پلدختر به علت بیکاری به عنوان شوتی مشغول به این کار هستند که تبصره ماده هفت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز حجت را تمام کرده و مجازات بسیار سنگینی برای خودروهای شوتی در نظرگرفته است.

وی افزود: افرادی با بالا بردن فنر و عقب خودرو وضعیت ساختاری آن را تغییر دادند که هر چند پیش از این جرم انگاری خاصی نسبت به این خودروها و این موضوع نبود اما با تصویب قانون جدید که از یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری لازم الاجرا شده، مجازات قانونی بسیار سختی برای این گونه افراد در نظر گرفته شده است.

دادستان پلدختر گفت: بنابراین علاوه بر جزای نقدی درجه پنج که مرتبه اول آن معادل وضع سابق می باشد،  مرتبه دوم ضبط خودرو است که در قانون جدید خودروهای شوتی حتی اگر بدون اطلاع مالک به کارگرفته شده باشد یا حتی سرقتی، جریمه و ضبط وسیله نقلیه اعمال می شود.

وی افزود: بنابراین انتظار می رود با توجه به شیوع این پدیده در پلدختر، مردم رعایت کنند چرا که چنانچه داخل خودرو جنس و کالای قاچاق باشد پیش مقدمه جرم قاچاق محسوب شده و حتی اگر خودرو خالی نیز باشد صرف تغییر وضعیت، این مجازات قانونی لازم الاجرا بوده و اینجا است که به قانونگذار هیچ اجازه دفاعی نمی دهد.

دادستان پلدختر گفت: هرسه قوه به تناسب سلسله مراتب سازمانی در سطح شهرستان تلاش می کنند تا حقوق مردم ضایع نشود و دادستانی پیگیر حقوق اقشار مردم در ادارات باشد.

امرایی افزود: گاهی اوقات ممکن است صادقانه صحبت کردن موجب کدورت برخی افراد و شهروندان شود اما در کل مهم این است که دستگاه قضا در جایگاهی قرار دارد که شهید والامقام دکتر بهشتی آن را بنا نهاد و یکی از فرمایشات وی این است که تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم بنابراین سعی ما نیز برهمین است.

برچسب‌ها پلدختر پاکسازی هفته قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلدختر پاکسازی هفته قوه قضاییه پلدختر پاکسازی هفته قوه قضاییه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود