Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:35:15 GMT

انتقاد بی‌سابقه مقتدی الصدر از رئیس‌جمهور عراق

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۴۹۰۶

انتقاد بی‌سابقه مقتدی الصدر از رئیس‌جمهور عراق

 مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر عراق، رئیس جمهور این کشور را به‌دلیل تعلل در امضای قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی هرگونه روابط با رژیم اسرائیل به باد انتقاد گرفت.

او در توییتی امروز سه‌شنبه نوشت که «بسیار جای شرمساری است که آن کسی که رئیس جمهور عراق (برهم) خوانده می‌شود، مخالف امضای قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی [روابط با اسرائیل] است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

صدر گفت که برای مردم عراق عیب است که رئیس جمهورشان طرفدار عادی‌سازی و سازش و غیرملی باشد و بلکه دنباله‌روی غرب یا شرق باشد.

رهبر جریان الصدر که طی ماه‌های گذشته قانون جرم‌انگاری سازش با اسرائیل را به پارلمان پیشنهاد کرد، گفت: «من خودم را از جنایت این شخص در برابر خداوند و مردم عراق مبرّا می‌کنم و از اینکه در گذشته و آینده نامزد ریاست‌جمهوری شده و خواهد شد، متأسفم.»

چند روز پیش محافل سیاسی در عراق فاش کردند که برهم صالح از امضای بسیاری از احکام و قوانین مصوبه در این کشور طفره رفته است و همین مسئله باعث شده است که برخی از جریان‌ها و احزاب سیاسی به نیات او شک کنند.

فراکسیون الصدر چند ماه پیش بعد از زمزمه تلاش افراد نزدیک به برخی از احزاب سیاسی مؤتلفه با این جریان در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم تل‌آویو، در حرکتی پیشدستانه، پیش‌نویس قانون جرم‌انگاری روابط با رژیم اسرائیل را به پارلمان برد و نمایندگان عراقی آن را به تصویب رسانده‌اند. برای اینکه این مصوبه به قانون لازم الاجرا تبدیل شود، می‌بایست رئیس جمهور آن را امضا کند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: مقتدی الصدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به رویدادهای جاری و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا واکنش نشان داد.

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل، روز چهارشنبه، در محوطه این دانشگاه تحصن کردند.
این تجمع اعتراضی که به سرعت به دیگر دانشگاه‌های مطرح آمریکا مانند هاروارد، ییل و پرینستون رسید و دانشجویان با برپا کردن چادر حمایت‌های نظامی آمریکا از اسرائیل را محکوم کردند، توسط پلیس آمریکا سرکوب شد.

صدر در واکنش به این رویداد گفت: «ما خواستار پایان دادن به سرکوب صداهایی هستیم که خواهان صلح، آزادی و توقف جنایت‌ها و تروریسم کثیف و وقیحانه صهیونیستی هستند.»

او اضافه کرد: «دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا اعم از زن و مرد زیر بار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و تحت فشار خشونت ناشی از آزادی جعلی و دروغین این دولت کهنه قرار دارند.»

رهبر جریان صدر همچنین گفت که هر کسی به دنبال خاموش کردن صدای پرخروش این اعتراض است، «حیوان و هیولایی درنده» است که هیچ رحمی در قاموس او وجود ندارد.

کد خبر 847546 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین مقتدی صدر

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است