Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@10:27:10 GMT

کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی دغدغه شورای ششم

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۵۲۵۶

کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی دغدغه شورای ششم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدای این دوره یکی از خواسته‌هایمان به عنوان عضو شورای اسلامی شهر و تدابیر شهردار تهران کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز -سه‌شنبه، هفتم تیرماه- در تذکری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره هفتم تیر ماه سال روز شهادت شهید بهشتی و یاران وی، اظهار کرد: از مجموعه شهرداری تهران بابت رفع مشکل رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر که در طی چند ماه گذشته تماس، مراجعه و تجمع در خصوص وضعیت قراردادهایشان و هزینه‌هایی که متحمل می‌شدند، داشتند، سپاسگزارم و با تغییری که در مدیریت این مجموعه ایجاد شد امسال تصمیمات خیلی خوبی گرفتند که اگر اجرایی شود رضایت این افراد جلب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بازدیدی که از مناطق داشتم یکی از اقشاری که بارها مراجعه می‌کردند، همین رانندگان خودرو سرویس شهر بودند و امسال که به منطقه رفتیم حتی یک مورد هم مراجعه نداشتیم و نشان از این است که مشکل این افراد را رفع کردند. در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران حجمی آقای فروزنده و مجموعه نیروی انسانی شهرداری زودتر تصمیم بگیرند. این افراد نگران هستند و مدارکشان گرفته شده و استعلام‌هایشان انجام شده، اما هنوز حکمی صادر نشده که یک علت آن مشکلات سیستمی بوده است، امیدواریم زودتر این موضوع نیز برطرف و رضایت این افراد نیز جلب شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکرم در مورد قول‌هایی است که به مردم می‌دهیم؛ آن‌ها را تکرار و اصرار نیز می‌کنیم و بعد به راحتی از کنارشان می‌گذریم است. از ابتدای این دوره یکی از خواسته‌هایمان به عنوان عضو شورای اسلامی شهر و تدابیر شهردار تهران کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی است. شورای ششم نیز در مهر ماه سال گذشته در این زمینه مصوبه‌ای داشت و مقرر شد طی دو ماه شهرداری لایحه نحوه و فرایند کاهش زمان صدور پروانه‌های شهرسازی را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد. اکنون در تیر ماه سال ۱۴۰۱ هستیم و ۱۰ ماه از این مصوبه گذشته است.

وی افزود: تا دو هفته گذشته نیز شهردار تهران و معاون شهرسازی‌شان روی این موضوع که می‌خواهند زمان صدور پروانه را به دو ماه کاهش دهند اصرار داشتند و به صراحت گفتند از اول تیرماه عملیاتی می‌شود. حتی معاون شهرسازی وی در یک همایش ملی گفت که این کار را می‌کنم و اگر این کار را نکردم استعفا می‌دهم. اجرایی شدن این موضوع به آخر اردیبهشت و بعد آن به آخر خرداد موکول شد و اطلاعاتی که در حال حاضر داریم، حاکی از این است که بحث شش ماه است و آن نیز برای ساختمان‌های چهار طبقه و کمتر و برای ساختمان‌های پنج طبقه و بالاتر امکان ندارد، صدور پروانه را به شش ماه کاهش دهند.

امانی با بیان اینکه این حرف‌ها مردم را به حق متوقع می‌کند، خاطرنشان کرد: زمانی که فرد مسئول قولی می‌دهد، اما به آن عمل نمی‌کند مصداق هشدارهایی می‌شود که بارها مقام معظم رهبری (مدظله) می‌دهند که به مردم وعده‌ای ندهید که عمل به آن نمی‌کنید. اول عمل کنید بعد تبلیغ آن را بکنید. تدبیری که شهردار تهران و حوزه شهرسازی برای کاهش صدور پروانه به کار گرفتند اقدام بسیار خوبی است، اما لازم است اقدامات کارشناسی انجام دهند و با مسئولان ذی‌ربط که در امور اجرای هستند، مشورت کنند و برآورد زمان را درست انجام دهند تا دچار این خطاها نشوند.

وی تصریح کرد: روز گذشته رسانه‌ها با من تماس گرفتند که آخر خرداد شد و از این به بعد می‌توانیم منتظر بمانیم که پروانه شهرسازی ظرف دو ماه صادر شود؟، این در حالی است که در نهایت ممکن است برای ساختمان‌های کمتر از پنج طبقه بتوانیم شش ماهه صادر کنیم، در نتیجه خواهش می‌کنم ابتدا مصوبه شورای اسلامی شهر در مورد لایحه شهرداری درباره این موضوع زودتر به شهرداری ارسال شود، وشفاف‌سازی کنند و اگر اشتباه کردیم از مردم عذرخواهی کنیم و وعده‌ای که نمی‌توانیم عمل کنیم به مردم ندهیم.

کد خبر 584697

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شوراي شهر تهران ناصر امانی جلسه علنی شورای شهر تهران مردم مشارکت شهروندان مدیریت شهری شورای ششم پروانه ساختماني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاهش زمان صدور پروانه عضو شورای اسلامی شهر پروانه شهرسازی شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی

شماری از شهروندان بندرعباسی از بسته بودن سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن گلایه دارند و خواستار اعلام زمان بازگشایی سامانه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در این خصوص گفت: سامانه به محض تعیین تکلیف متقاضیانی که پیش از این نام نویسی کرده اند برای ثبت نام مجدد در دسترس قرار می‌گیرد.

سعید حاجبی افزود: طی مدت سه سال فراهم بودن امکان ثبت نام در سامانه ۸۰ هزار نفر در بندرعباس نام نویسی کرده اند که تاکنون پالایش ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: مبلغ آورده برای متقاضیان تغییر نکرده و ۴۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده برای هر واحد براساس تاریخ روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه