Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شهرک گلخانه‌ای ۶۱ هکتاری شهرستان ملکان نخستین طرح بود که سید جواد ساداتی‌نژاد عصر امروز در بدو ورود به ملکان از آن بازدید کرد.

 

مساحت قابل واگذاری این شهرک گلخانه‌ای که به تولید گوجه فرنگی و خیار اختصاص می‌یابد ۳۸ هکتار است و زیرساخت‌های آن شامل آب، برق، گاز، محوطه‌سازی و حصارکشی از پیشرفت ۱۰۰ درصدی برخورداراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شهرک گلخانه‌ای برای ۳۰۴ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تولید سالانه آن به ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن برسد.

 

همچنین سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و تسهیلات بانکی ۲۷۵ میلیارد تومان برای اتمام این شهرک کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

 

آقای ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از این شهرک گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و دامپروری در استان و شهرستان‌های دارای محرومیت مانند ملکان در اولویت قرار دارد.

 یکی از نیاز‌های این شهرک تسریع در سرمایه‌گذاری و تسهیلات مورد نیاز است و بخش دیگر، مشکلات مربوط به ۶۰ هکتار زمین اولیه است که امیدواریم با توجه به وجود زیرساخت در منطقه مسائل و مشکلات را رفع شود تا در اسرع وقت به بهره‌برداری رسیده و اشتغال‌زایی نیز ایجاد شود.

 

در شرایطی که در حال حاضر کم‌آبی در کشور داریم گلخانه‌ها می‌توانند ظرفیت بسیار خوبی در حوزه استفاده و بهره‌وری از آب باشند، لذا توسعه شهرک‌ها در سفر رئیس‌جمهور به استان هم از اولویت‌ها بود و اعتبار برای آن گذاشته شد.

 

با توجه به کم‌آبی‌های اخیر استفاده از روش‌های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله و ذخیره آب با توجه به وجود سد در منطقه، از جمله ظرفیت‌ها برای تأمین آب در بخشی از حوزه کشاورزی این شهرستان به شمار می‌آید که با وزیر نیرو در این خصوص رایزنی‌هایی خواهیم کرد و امیدواریم در بحث آب‌رسانی کشاورزی در شهرستان گام مثبتی در این زمینه برداریم.

 

شهرستان ملکان در استان آذربایجان شرقی یکی از مناطق هدف در بخش کشاورزی است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری کمتری در حوزه کشاورزی در این منطقه در گذشته انجام شده است، وظیفه داریم در این مناطق با توجه به ظرفیت آن، سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در این منطقه اشتغال‌زایی را به وجود می‌آورد.

 

بازدید از مرکز تحقیقات غاز، کانال آبیاری مبارک شهر و شبکه‌های فرعی سد شهید کاظمی، کشتارگاه دام و طیور، کلنگ زنی کانال یولقونلوی جدید و شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی ملکان دیگر برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در این سفر نیم روزه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه