Web Analytics Made Easy - Statcounter

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که در اسپانیا به سر می‌برد، گفت که واشنگتن و مادرید برای افزایش تعداد ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا در این کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بایدن درحالی که  در کنار پدرو سانچز رییس جمهور اسپانیا در مادرید سخن می گفت، اعلام کرد: ما برای افزایش تعداد ناوشکن های نیروی دریایی آمریکا مستقر در پایگاه دریایی روتا در اسپانیا همکاری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا گفت: این کار روابط دفاعی دوجانبه بین اسپانیا و اسپانیا را تقویت خواهد کرد. ما انتظار داریم که این اتفاق خیلی زود اتفاق افتد.

روسای جمهوری آمریکا و اسپانیا در حاشیه نشست ناتو که این هفته در مادرید برگزار می شود، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

نشست ناتو ۲۹ و ۳۰ ژوئن/ هشتم و نهم تیر ماه در مادرید برگزار می شود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: این نشست فرصتی را برای تعیین جهت‌گیری راهبردی ائتلاف در سال‌های آینده فراهم می کند.

سالیوان همچنین گفت که آمریکا روز چهارشنبه استقرار طولانی مدت و جدید نیروها در اروپا را اعلام خواهد کرد.

وی گفت که در این نشست ائتلاف به این تعهد، موضع گیری ناتو در پاسخ به بحران اوکراین عمل خواهد کرد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اسپانیا ، ناتو ، جو بایدن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسپانیا ناتو جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان در ماه‌های گذشته به وعده‌های خود برای کمک نظامی به اوکراین عمل نکرده‌اند، گفت که جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین به زودی افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو روز دوشنبه ۲۹ آوریل در سفری اعلام نشده به کی‌یف با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

سفر روز دوشنبه استولتنبرگ به اوکراین، سومین سفر او به این کشور از زمان حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ میلادی است. این سفر در زمانی انجام شده که اوکراین در میدان نبرد با دشواری مواجه است.

استولتنبرگ در قطاری که او را به کی‌یف می‌برد، گفت که در ماه‌های گذشته، متحدان ناتو آنچه را که وعده داده شده بود، انجام ندادند.

او گفت: «آمریکا ۶ ماه وقت صرف کرد تا بسته کمکی خود به اوکراین را تصویب کند و متحدان اروپایی مهماتی را که ما وعده داده بودیم، تحویل نداده‌اند. اما اکنون مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار رئال از جهنم آلیانز؛ همه چیز به اسپانیا کشیده شد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰