Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به ضرورت اجرایی شدن کامل دستورالعمل ساماندهی شناور‌ها و انضباط بخشی به تردد‌های دریایی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: عملیاتی شدن این دستورالعمل با موانع زیادی روبرو است که باید با همکاری بینبخشی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد.

 بهروز آقایی در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان گفت: باید توجه داشت که وجود شناور‌های فاقد هویت از جمله موانع جدی در اجرای دستورالعمل مذکور در استان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: عدم صدور مجوز‌های جدید صید از سوی شیلات مانع از روند ثبت و ساماندهی شناور‌های فاقد هویت که غالبا صیادی هستند، گردیده است.

به گفته این مقام مسئول؛ برابر با مصوبه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان اداره کل شیلات بررسی صدور مجوز‌های جدید صید را در دستور کار قرار داده است گفت: این اداره کل با انجام برنامه‌ریزی‌های کاربردی در ساماندهی شناور‌های فاقد هویت همکاری خواهد کرد.

آقای آقایی می‌گوید: نبود زیر ساخت‌های مالی، اجتماعی و فنی به منظور جایگزینی موتور‌های چهار زمانه بنزینی به جای ۲ زمانه روند چالش در ثبت این شناور‌ها را تشدید کرده است، همچنین ممنوعیت ثبت شناور‌های دارای موتور‌های ۲ زمانه را می‌توان از مهمترین عوامل ایجاد این چالش دانست.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، کمبود شدید موتور‌های چهار زمانه در بازار باعث شده تا استفاده از موتور‌های ۲ زمانه قبلی در استان همواره تداوم داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد:: در این استان، تعداد ۲۷۵ لنج باری چوبی و فلزی، ۴۴۸ لنج صیادی چوبی و فلزی، یک هزار و ۱۱۲ قایق صیادی، ۲۲ قایق غیر صیادی تحت عنوان شناور‌های ثبت شده وجود دارد.

بهروز آقایی گفت: مقرر شد تمامی دستگاه‌هایی اجرایی نسبت به انجام فرآیند قانونی صدور مجوز بهره برداری تاسیسات (در محدوده سواحل دریا) از سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، همچنین به موضوع ضرورت به‌روزرسانی دستورالعمل تعیین ظرفیت جایگاه‌های عرضه سوخت ساحلی اشاره کرد و گفت: در این رابطه، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان ضمن به‌روز رسانی این دستورالعمل باید فهرست تعداد مراکز توزیع استان بر اساس متقاضیان جدید را به کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان ارائه کند.

 نخستین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان در سال جاری به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با هدف بررسی راهکار‌های توسعه و رونق کسب و کار در سواحل استان خوزستان با حضور فرمانداران ساحلی، دادستان خوزستانی و مدیرکل دستگاه‌های اجرای ذیربط برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی خوزستان شناسنامه دریانوردی بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است