Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@10:09:01 GMT

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۵۶۶۵

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

دولت آمریکا در تلاش برای تشدید فشار اقتصادی بر روسیه، چند بانک و شرکت دفاعی روسی و نیز واردات طلا از این کشور را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

‌به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های تازه ای را علیه روسیه وضع کرد، که چندین فرد و نهاد روسی را شامل می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد تحریم‌های تازه علیه روسیه ۲۹ فرد و ۷۰ نهاد این کشور، که عمدتاً برای صنعت دفاعی روسیه حیاتی هستند، را هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنا به اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، در بسته تحریمی جدید واشنگتن شرکت دفاعی «روس تک» (شرکت دولتی هوافضا و دفاعی روسیه) و شرکت‌های تابعه آن تحت تحریم قرار گرفتند.

نام چندین بانک روسی از جمله بانک مسکو و شرکت هواپیمایی یونایتد، سازنده هواپیماهای جنگنده میگ و سوخوی روسیه، نیز در فهرست تحریمی جدید آمریکا به چشم می‌خورد. وزارت خزانه داری آمریکا هدف از تحریم‌های جدید را تضعیف توانایی روسیه برای ادامه حمله هوایی خود به اوکراین اعلام کرد.

همانگونه که پیشتر اعلام شد، واشنگتن واردات طلای از روسیه را نیز تحریم کرد.

پیش از این و اوایل روز سه شنبه وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فهرست شخصیت‌های آمریکایی ممنوع الورود به روسیه را افزایش داده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در واکنش به تحریم‌های فزاینده آمریکا علیه شخصیت‌های روس، ۲۵ آمریکایی که در میان آنها اعضای مجلس سنا که سیاست خصمانه علیه روسیه دارند، و اعضای آنچه به گروه مکفول یرماک موسوم است و رویکرد خصمانه علیه روسیه دارد و نیز افرادی از خانواده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: فهرست تحریم‌ها شامل جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا و دخترش اشلی بایدن است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت روسیه وزارت خزانه داری آمریکا جو بایدن مجلس سنا دولت آمریکا وزارت خارجه روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت خزانه داری آمریکا فهرست تحریم علیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا  از تاس، وزارت کشور به اتهاماتی که به لیتویننکو وارد شده است تا در این فهرست قرار بگیرد، اشاره‌ای نکرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چندی پیش آلکسی دانیلوف را از ریاست شورای امنیتی و دفاع ملی این کشور برکنار و لیتویننکو را جایگزین وی کرد. لیتویننکو پیشتر رئیس سرویس اطلاعات خارجی اوکراین بود.

وزارت کشور روسیه پنجشنبه شب همچنین «والنتین نالیوایچنکو» قانونگذار اوکراین را نیز در فهرست تحت تعقیب قرار داد.

وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ رئیس رئیس امنیت اوکراین بود. نالیوایچنکو به فراخوان برای خشونت علیه نیروهای نظامی روسیه متهم شده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه