Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@03:10:22 GMT

روسیه: ایران شایسته پیوستن به بریکس است

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۵۷۰۰

روسیه: ایران شایسته پیوستن به بریکس است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزیر خارجه روسیه سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از پیشنهاد ایران و آرژانتین در پیوستن به گروه «بریکس» استقبال کرد و گفت که این دو کشور این شایستگی را دارند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف»  وزیر امور خارجه روسیه پس از نشست وزرای خارجه کشور های حاشیه دریای خزر به خبرنگاران گفت: «ایران و آرژانتین شایسته پیوستن به بریکس هستند و روند مقدماتی برای گسترش این گروه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید:

مکرون: روسیه نمی‌تواند در جنگ اوکراین پیروز شود

وزیر امور خارجه روسیه به این خبرگزاری گفت: «البته هم آرژانتین و هم ایران نامزدهای شایسته و قابل احترامی هستند و همچنین تعدادی دیگر از کشورهایی که در گفت‌وگوها به آنها اشاره می‌شود.»

به گفته لاوروف، تصمیم برای پیوستن به بریکس با اجماع مشخص خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: «مهمترین مورد این است که روند مقدماتی آغاز شده است. معیار اصلی تضمین اثربخشی بیشتر و افزایش تاثیر عملی کار  این اتحادیه خواهد بود.»

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز سه شنبه  پس از درخواست ایران و آرژانتین برای پیوستن به گروه «بریکس» گفت که پکن با شرکای بریکس همکاری خواهد کرد تا با مداومت گسترش اعضای این سازوکار را برای پیوستن شرکای همفکر بیشتر به خانواده بریکس پیش ببرند.

پیش‌تر هم «وانگ یی» وزیر خارجه چین، پنجشنبه دوم تیرماه در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران  از حضور «آیت‌الله رئیسی »  رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران  در نشست بریکس استقبال کرد.

 امیرعبداللهیان هم در این گفت‌وگو ضمن تشکر از دعوت چین از جمهوری اسلامی ایران برای حضور رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس، از ابتکار توسعه و امنیت جهانی ارائه شده از سوی چین استقبال و ابراز امیدواری کرد دوره ریاست چین بر بریکس باعث گسترش تقویت همکاری‌های چندجانبه شود.

گروه بریکس شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. از زمان شکل‌گیری آن بیش از یک دهه پیش، کشورهای عضو در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، تجارت، سیاست، امنیت، نوآوری‌های فناوری و همچنین مبادلات فرهنگی و مردمی به نتایج مفیدی دست یافته‌اند. نام این گروه برگرفته از حرف اول انگلیسی اعضای تشکیل دهنده آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145929 برچسب‌ها روسیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روسیه خارجه روسیه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس