Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:13:04 GMT

برگزاری ویژه برنامه «پناهندگی و تروریسم» در یزد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۶۱۳۷

برگزاری ویژه برنامه «پناهندگی و تروریسم» در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت الاسلام عباس زارع، عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در قالب ویژه برنامه «پناهندگی و تروریسم» در دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار کرد: جنایات منافقین آبروی انسانیت را هم برده است چرا که منافقین  بسیاری از افراد را با بهانه های واهی به شهادت رساندند و حتی یک بچه را با بشکه ای پر از آب داغ به شهادت رساندند و برخی از شهدا را نیز درآب جوش انداخته و پختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ شهدای ترور هر کدام نخبگانی بودند که می توانستند جامعه را متحول کنند و نمونه های آن، شهدای فاجعه هفتم تیر هستند که اکثرا دارای مدارج عالی تحصیلی از معتبرترین دانشگاه های جهان بودند و فقدان آنها برای کشور بسیار سنگین است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با بیان این‌که استکبار جهانی و جوامع حقوق بشری چه پاسخی به خانواده شهدای هفتم تیر دارند، گفت: شهدای ترور سندی قاطع بر ابطال دولت‌های آمریکایی مدعی حقوق بشرند.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد هم در این نشست اظهار کرد: گروه‌های تروریستی تحت حمایت دولت امریکا هستند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ کودتا توسط آمریکایی ها در سرتاسر جهان اتفاق افتاده است. که چند مورد از این کودتاها مربوط به ایران است و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور از ما گرفته اند که ۷۲ نفر از گل های سر سبد آنها در هفتم تیر به شهادت رسیدند.

معاون استاندار یزد تصریح کرد: ششم تیر نیز سالروز ترور رهبر انقلاب در مسجد ابوذر بود، ۱۲ تیر هم ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس است که مستقیما با موشک هواپیمای مسافربری را زدند و بعدها به فرمانده ناو وینسنس مدال افتخار دادند.

سید محسن حکمتی مقدم،  استاد حقوق بین الملل نیز در موضوع اعطای پناهندگی به مجرمان تروریستی و تضعیف ساختاری حقوق بشر عنوان کرد: در برخی موارد مانند بروز ناامنی در مناطق جهان شاهد استفاده ترورسم از پناهندگی هستیم و تروریست ها با استفاده از پناهندگی به دنبال فرار از مجازات اقدامات تروریستی خود هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل نبود نیروی فائقه در جهان، اعمال کنوانسیون‌های بین‌المللی، همچون ساختارهای حقوق بشر، وابسته به خواست دولت‌ها بوده و این دولت‌ها هستند که باید با موارد نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی خودشان مقابله کنند.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکایی مدیرکل بنیاد شهید استان یزد دانشگاه یزد علی اکبر عزیزی معاون سیاسی استاندار یزد هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز

یونس عزیزی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : پیش از این قرار بود ویژه‌برنامه صعود به ارتفاعات «بازی‌دراز» و آغاز سال راهیان نور کشور پنجشنبه و جمعه همین هفته (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) برگزار شود که زمان برگزای این مراسم به دلیل پیش‌بینی بارندگی به چهارشنبه و پنجشنبه هفته بعد (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) موکول شد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای حضور هموطنانمان در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپلذهاب به مناسبت سالروز عملیات بازی دراز انجام شده، افزود: هیچ مشکلی برای برگزاری این مراسم نداریم و با کاروان‌های راهیان نوری که قرار است عازم این مراسم شوند هماهنگی لازم به عمل آمده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بجز زمان برگزاری مراسم هیچ تغییری در برگزاری آن نخواهیم داشت، گفت: یادواره سرلشگر خلبان شهید علی اکبر شیرودی در محل یادمان این شهید عصر روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و در ادامه نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی‌دراز در جوار بقعه احمدبن اسحق برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: صعود گروهی هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز و ویژه برنامه آغاز سال راهیان نور کشور هم از ساعت شش صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپلذهاب آغاز خواهد شد. 

عزیزی با بیان اینکه همه ساله آغاز سال راهیان نور کشور با برگزاری ویژه برنامه سالروز عملیات بازی دراز در استان کرمانشاه آغاز می‌شود، افزود: برآورد می‌شود امسال شاهد صعود بیش از ۴۵ هزار نفری هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم باشیم.

عزیزی افزود: سال گذشته صعود ۴۰ هزار نفری هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم و آغاز سال راهیان نور کشور را شاهد بودیم.

وی از عملیات بازی دراز به عنوان یکی از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در جریان عملیات بازی دراز قسمت‌های مهمی از ارتفاعات بازی دراز از دشمن پس گرفته شد و این عملیات در واقع نقطه شروع پیروزی‌های رزمندگان بر دشمن بعثی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد