Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان امکانات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری تجارت را دارد، گفت:از منظر نرم‌افزاری نیز اصفهان تولیداتی دارد که می‌تواند به عنوان خدمات مهندسی آن را صادر کرده و ارزش افزوده بالایی را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین کمیلی روز _سه‌شنبه هفتم تیرماه_ در نشستی با رایزنان وزارت امور خارجه، اظهار کرد: استان اصفهان از منظر تعداد واحدهای صنعتی، معدنی، اصناف، تولیدی و خدماتی در کشور برجسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات و صادرات اصفهان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد داشته و عمده محصولات صادراتی در حوزه آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی، فرش و سایر کف پوش‌ها، محصولات شیمی آلی و مصنوعات آهن و فولاد بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، حدود هزار و ۴۴۸ قلم کالا به ۱۰۴ کشور صادر شده است که شامل محصولات معدنی، مواد پلاستیکی و فرآورده‌های نفتی است. در فرش دستباف اصفهان در سال‌های گذشته میزان صادرات بالایی داشته اما این حوزه در سال‌های اخیر با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

رئیس سازمان صمت استان گفت: صنعت سنگ، فولاد، نساجی، صنایع دستی، طلا، قطعه‌سازی، فرش، تولید الیاف پلی‌استر، لوازم خانگی و صنعت دارویی از جمله مزیت‌های استان است.

کمیلی اضافه کرد: مسائلی در حوزه‌های بانکی، مالی، ارزی، گمرکی و تجاری در استان وجود وارد. قوانین و مقررات تجاری کشورهای مربوطه لازم است توسط رایزنان اقتصادی به تجار آموزش داده شود. با توجه به تحریم‌ها برای مسائل مالی و بانکی باید تدبیرهای اتخاذ شود تا فعالان اقتصادی بتوانند بهتر عمل کنند. وی تصریح کرد: تهیه چشم‌انداز مناسب از وضعیت کشورهای هدف، نیازهای آنان و نیازسازی‌ها از جمله اقداماتی است که رایزنان اقتصادی می‌توانند انجام دهند.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان گفت: هماهنگی برای اعزام هیئت‌های تجاری به استان‌هایی که دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی برای مبادلات تجاری با کشور هدف است که منجر به شناسایی پتانسیل‌های تجاری استان‌ها به کشورهای هدف می‌شود

کمیلی اضافه کرد: مشکلات مربوط به عدم حمل یکسره کالا به برخی از کشورها هزنیه‌های حمل‌ونقل را افزایش داده است که رایزنان اقتصادی می‌توانند آن را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان امکانات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری تجارت را دارد. از منظر نرم‌افزاری نیز اصفهان تولیداتی دارد که می‌تواند به عنوان خدمات مهندسی آن را صادر کرده و ارزش افزوده بالایی را ایجاد کند.

کد خبر 584775

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صادرات صادرات غیرنفتی صادرات خدمات فنی مهندسی خدمات فنی مهندسی ارزش افزوده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر