Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:32:15 GMT

۲۲ هزار و ۸۸ قمی در آزمون سراسری شرکت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۶۱۹۲

۲۲ هزار و ۸۸ قمی در آزمون سراسری شرکت می‌کنند

عباس حبیب زاده سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع داوطلبین کنکور امسال در قم ۱۳ هزار و ۴۹۶ نفر معادل ۶۱ درصد کل شرکت کنندگان خانم و ۸ هزار و ۵۹۲ نفر معادل ۳۹ درصد داوطلبین آقا هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد داوطلبین آزمون سراسری در قم به ترتیب در علوم تجربی با ۸ هزار ۷۰۱ نفر، گروه علوم انسانی با ۶ هزار و ۴۴۱ نفر، گروه زبان ۲ هزار و ۶۲۷ نفر، گروه ریاضی ۲ هزار و ۳۵۹ نفر و هنر یکهزار و ۹۵۸ نفر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری سال جاری یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۵۳ نفر شرکت خواهند کرد که ۶۱ درصد از آنها خانم و ۳۹ درصد خانم هستند.
نماینده سازمان سنجش در استان قم ابراز کرد: آزمون سراسری گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز نهم تیرماه جاری و آزمون گروه علوم تجربی نیز دهم تیرماه در آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.
حبیب زاده با بیان اینکه دانشگاه مفید نیز طی روزهای نهم و دهم تیرماه سال جاری میزبان داوطلبین آزمون سراسری است، یادآور شد: آزمون سراسری امسال صبح روز چهارشنبه ۸ تیرماه در گروه هنر در دانشگاه قم آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه قم میزبان داوطلبین آزمون گروه های فنی و ریاضی، علوم انسانی همزمان با دانشگاه مفید و آموزش و پرورش طی روزهای نهم و دهم ماه جاری است، ادامه داد: آزمون سراسری امسال با رقابت داوطلبان گروه زبان های خارجی روز شنبه دوازدهم ماه جاری در دانشگاه قم به پایان خواهد رسید.

آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها آزمون سراسری قم دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری قم دانشگاه آزمون سراسری قم دانشگاه آزمون گروه آزمایشی آزمون سراسری علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رسولی گفت: ۹ هزار و ۵۵۲ نفر از مجموع شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون سراسری در استان زنجان را خانم‌ها و ۶ هزار و ۱۴۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده کنکور سراسری نوبت اول امسال استان زنجان در ۶ حوزه شامل شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم و ماهنشان برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان با بیان اینکه صبح امروز (پنجشنبه) گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی در نوبت صبح آزمون داده و گروه‌های آموزشی زبان و هنر نیز در نوبت بعدازظهر آزمون خواهند داد، گفت: گروه آموزشی علوم تجربی نیز با بیشترین شرکت کننده صبح روز جمعه در این آزمون شرکت خواهند کرد.

رسولی با اشاره به نسبت شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون، گفت: در مجموع ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمون‌ها خانم‌ها و ۴۰ درصد آقایان هستند.

وی افزود: در گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان نسبت شرکت کنندگان ۵۰ درصد به ۵۰ درصد است و در گروه علوم تجربی نیز تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر از آقایان است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان ادامه داد: شمار داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه علوم تجربی در دانشگاه زنجان را سه هزار و ۲۴۲ نفر ذکر کرد.

در آزمون سراسری تیرماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۹۵ داوطلب از استان در پنج حوزه و در آزمون گروه ریاضی یک هزار و ۵۲۱ نفر، در آزمون گروه تجربی ۶ هزار و ۴۶۰ داوطلب، در آزمون گروه علوم انسانی چهار هزار و ۲۵۹ نفر، در آزمون گروه هنر ۶۹۰ نفر و در آزمون زبان یک هزار و ۲۶۵ داوطلب شرکت کردند.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند.

همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • روز دوم نوبت اول آزمون سراسری با رقابت گروه تجربی
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان