Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی روز سه شنبه در اولین نشست سراسری شوراهای اقامه نماز سازمان تأمین‌اجتماعی، توجه به اقامه نماز را در تمامی واحدهای بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور مورد تأکید قرار داد و افزود: کارگزاران و مدیران در نظام اسلامی باید خادم نماز و خادم مردم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقامه نماز به صورت جماعت و در اول وقت شرعی، افتخار تمامی مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین دستگاه‌های خدمت‌رسان کشور است. قطعاً اقامه نماز در دستگاه خدمت‌محوری همچون تأمین‌اجتماعی، آثار و برکات زیادی برای خدمت مناسب‌تر به جامعه خواهد داشت.

وی ضمن تأکید بر نقش محوری نماز در دین که در روایات اهل بیت (ع) از آن به عنوان «ستون دین» یاد شده، گفت: در آیات متعدد قرآن، بر اهمیت و جایگاه نماز در گفتمان دینی تأکید شده است. اقامه نماز یک توفیق الهی است که در وجه کامل خود باید موجب جاری شدن نماز در تمام لحظات و شئون شخصی و کاری شود. نماز باعث می‌شود تا پیش و پس از هر اقدام و تصمیمی، متذکر شویم که تقدیر تمام امور، تنها به دست خداست و همه ما در محضر خداوند مسئول و پاسخگو خواهیم بود.

موسوی افزود: برپایی نماز جماعت در تمامی واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود و تمامی همکاران در این زمینه مسئولیت دارند. ترویج فرهنگ نماز باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و در کنار اقامه نماز به قرائت قرآن نیز توجه شود.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این جلسه از اقدامات انجام شده در سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه اقامه نماز تقدیر کرد و گفت: توجه و اهتمام ویژه‌ای که در سازمان تأمین‌اجتماعی برای اقامه نماز وجود دارد، برازنده دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است و باید در همه کشور نماز را مقدم شمرده و نسبت به اقامه نماز توجه ویژه داشته باشیم. گزارش‌های اقدامات انجام شده در سازمان تأمین‌اجتماعی نشان می‌دهد که در این سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت جدی برای اقامه نماز وجود دارد. کار ما در زمینه اقامه نماز علاوه بر اینکه تکلیفی شرعی است؛ اقدامی فرهنگی و جهادی نیز محسوب می‌شود و وقتی مدیران سازمان در صف اقامه نماز بایستند، همه مجموعه سازمان و ذی‌نفعان آن نیز به این موضوع توجه نشان خواهند داد.

سیداحمد زرهانی افزود: توجه به بهداشت و زیبایی مساجد و نمازخانه‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار ارزشمند است. با این کار جوانان و نوجوانان، اقشار مختلف و مراجعه‌کنندگان به مراکز را نیز تشویق به حضور در نماز جماعت می‌کنیم تا مساجد علاوه بر کارکرد عبادی، کارکرد اجتماعی و گره‌گشایی از مشکلات مردم را نیز داشته باشند و مردم بتوانند مسائل و مطالبات خود را در مساجد با مدیران مطرح کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در زمینه اقامه نماز در مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه کرد و گفت: اولین اولویت ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی، اقامه نماز است و نماز جماعت در تمامی مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود. تنها در برخی مراکز اجرایی کوچک که تعداد کارکنان کمتر از ۱۵ نفر است، نماز جماعت روزانه برگزار نمی‌شود، در این مورد نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به نحوی اقامه نماز جماعت در مراکز کوچک نیز مورد توجه قرار گیرد.

احمد اسفندیاری افزود: تمامی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی استان‌های سراسر کشور اعضای ستاد اقامه نماز بوده و تأکید شده است که جلسات کاری باید طوری برنامه‌ریزی شود که با وقت نماز جماعت تداخل پیدا نکند و اقامه نماز جماعت مورد تأکید قرار دارد. همچنین جشن تکلیف فرزندان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی دو بار در سال در سراسر کشور برگزار می‌شود و از این فرصت برای ترویج فرهنگ نماز در بین فرزندان کارکنان استفاده می‌شود.

در پایان این نشست اعضای جدید شورای اقامه نماز سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی شدند.

موسوی در حاشیه نشست سراسری شوراهای اقامه نماز سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با اشاره به اینکه نماز، مانع فحشا و منکر است، گفت: در میان منکرات، شاید هیچ منکری بالاتر از تضییع حقوق مردم نباشد. بر همین اساس سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان سازمانی که متعلق به خانواده بزرگ و ۴۵ میلیون نفره تأمین‌اجتماعی است، باید نسبت به صیانت از حقوق ذی‌نفعان خود، بالاترین میزان حساسیت را داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با استقبال از تصویب طرح "تحقیق و تفحص از شستا و سازمان تأمین‌اجتماعی" گفت: ورود دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و تحقیق تفحص، در راستای راهبرد شفافیت و فسادستیزی در سازمان است و ما این طرح را کمک به سازمان برای مقابله با فساد می‌دانیم. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت تصویب این موضوع تشکر و از هر طرح و اقدامی که منجر به افزایش شفافیت و صیانت از حقوق مردم شود، استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی ستاد اقامه نماز کشور میرهاشم موسوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ستاد اقامه نماز کشور میرهاشم موسوی سازمان تامین اجتماعی ستاد اقامه نماز کشور میرهاشم موسوی سازمان تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نماز جماعت اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران ۱۴ اردیبهشت ماه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسین ابوترابی‌فرد و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی