Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:15:52 GMT

مهارت آموزی زمینه ساز اشتغال پایدار

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۶۳۲۴

مهارت آموزی زمینه ساز اشتغال پایدار

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در شورای مهارت شهرستان نهبندان گفت: اجرای طرح عملیاتی و راهبردی مهارت آموزی شهرستان نهبندان چند اصل مهم دارد که یکی از این اصول اجرای دقیق اولویت‌های آموزشی مرکز فنی حرفه‌ای است.

کامرانی فر گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی در حوزه مهارت آموزی همکاری نکنند اشتغالی ایجاد نخواهد شد و از این رو همکاری همه جانبه ادارات را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در طرح مهارت آموزی شهرستان ۱۹ گروه هدف از جمله کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش آموزان، پناهندگان و اتباء خارجی و... مد نظر است و اولین گام برای اجرای این طرح ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مراکز فنی و حرفه ای، استفاده از مربیان افتخاری، استفاده از اساتید صاحب نظر، ارتقاء و تجهیز کارگاه‌ها با توجه به نیاز منطقه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر اصول این طرح است.

کامرانی فر گفت: اعتبارات آموزشی دستگاه‌ها باید تجمیع شود و از جزیره‌ای و موازی کار کردن در حوزه آموزش جلوگیری شود.

او همچنین از راه اندازی دپارتمان ملی معدن در نهبندان و استقرار دستگاه شبیه سازی رانندگی با ماشین آلات سنگین تا ۲ هفته آینده در نهبندان خبر داد.

کارگاه های مهارت آموزی باید خانواده محور باشد

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان  گفت: خانواده‌ها بنیان طرح مهارت آموزی هستند و در این طرح باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کارگاه‌های آموزشی خانواده محور باشد.

او بر دانش بنیان بودن طرح راهبردی و عملیاتی مهارت آموزی تاکید و گفت: دانش بودن آموزش‌ها از ارکان اصلی این طرح بوده و ما نیز به دنبال افرادی با طرح‌های دانش بنیان هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: سهم هر دستگاه  برای توزیع منابع و مهارت آموزی باید مشخص باشد.

 ایروانی بر داشتن استراتژی در حوزه آموزش تاکید کرد و گفت: توسعه متوازن را همواره باید در مهارت آموزی خود مد نظر گرفت.

او از عدم رونق در برخی کسب و کار‌های خرد انتقاد کرد و گفت: در حوزه معدن شهرستان آموزش‌ها بهتر بوده و باید در مشاغل خرد نیز اینگونه باشد.

 ۸۰ درصد کارآموزان کمیته امداد آقایان هستند

قریب مدیر کمیته امداد نهبندان گفت: در  حوزه آموزش نگاه به نهبندان نسبت به سایر شهرستان‌های استان ضعیف‌تر است و می‌طلبد که نهبندان را ویژه‌تر در این بخش دید چرا که یک برخی ضوابط دست مدیران نهبندان را در حوزه آموزش بسته است.

قریب گفت: برای مهارت آموزی بیش از ۸۰ درصد کارآموزان کمیته امداد آقایان هستند و بانوان کمتر برای مهارت آموزی مراجعه و یا معرفی می شوند.

او گفت: هیچ مانعی برای پرداخت تسهیلات در شهرستان نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی مهارت آموزی حوزه آموزش حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج

‌طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دستاوردها، ابتکارات و توانمندی‌های خوداتکایی، خودکفایی و خوداشتغالی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در سومین نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات و تولیدات کارگاه‌های خود اتکایی مدارس شبانه‌روزی استان در سنندج عرضه شد.

‌وی بیان کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا دانش‌آموزان ضمن کسب مهارت‌های زندگی و آماده شدن برای ورود به مرحله دیگر از زندگی، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و استعدادهای بالقوه خود را فعل سازند.

محمدی با بیان اینکه در سه غرفه این نمایشگاه توانمندی‌های دانش آموزان با نیاز ویژه شهرستان سنندج به نمایش گذاشته شده، مهارت آموزی را از بهترین کارها برای دستیابی به اشتغال مطمئن دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها دانش آموزان آثار و دست سازه‌های خود را در زمینه‌های مختلف هنری و فنی به نمایش گذاشته‌اند.

وی هدف از حضور دانش آموزان مراکز متوسطه استثنایی در این نمایشگاه را ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد پیوند میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عادی عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان دارای توانمندی‌های زیادی هستند که با فراهم شدن امکانات و بستر مناسب می‌توانند بر محدودیت‌های خود غلبه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: خودباوری و خود اتکایی از محوری‌ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

محمدی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ با نمایش دست ساخته‌های دانش آموزان متوسطه کاردانش خاص هنرستان‌های دخترانه گل‌ها وپسرانه نوآوران سنندج برای بازدید عموم آزاد است.

کد خبر 6090988

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای