Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "غلامرضا مصباحی‌مقدم" در بازدید از کارخانه تولید کاغذ کرافت (لوح زرین) ملایر با بیان اینکه همه معترفند که اقدامات و برنامه‌های دولت بسیار عالی است، بیان کرد: اولین اقدام خوب دولت مهار کرونا بود که طی ۲ ماه اخیر تعداد فوتی‌های کرونا از بالای ۷۰۰ نفر در سال گذشته، تک رقمی شد و روند نزولی به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس خبرنگان رهبری تامین کالاهای اساسی را اقدام مهم دیگر دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ظرفیت ذخیره کالاهای اساسی در دولت قبل به کف رسیده بود که با اقدام خوب دولت، تا یکماه و نیم قبل روند تامین و ذخیره کالاهای اساسی به اوج رسید.

مصباحی‌مقدم با اشاره به اصلاح قیمت مرغ، تخم‌مرغ و روغن و تامین ذخیره کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها، ادامه داد: با این اقدام اثرگذار و بجای دولت سیزدهم، مردم اطمینان خاطر پیدا کردند و شاهد صف در فروشگاه‌ها نبودیم.

دیپلماسی اقتصادی همراه با دیپلماسی سیاسی؛ عملکرد موفق دولت

وی همچنین مدیریت ارز را سومین کار موفق دولت برشمرد و اظهار داشت: امروز قیمت ارز به ثبات رسید و چنانچه ارز مهار و تدبیر نمی‌شد، قیمت آن به حدود ۴۰ هزار تومان می‌رسید و این همان توان مدیریت دولت آیت‌الله رییسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال دیپلماسی اقتصادی همراه با دیپلماسی سیاسی را برنامه موفق دولت طی چند ماه اخیر عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه روابط خارجی ایران را می‌توان عملکرد موفق دولت سیزدهم نام برد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: الحاق ایران به پیمان شانگهای، شرایط را برای ارتباط ما با کشورهای عضو این پیمان فراهم کرد، به ویژه ارتباط اقتصادی و تجاری ما با کشورهایی همچون روسیه، ترکمنستان، قطر و آذربایجان گسترش یافت و موجب افزایش صادرات شد.

وی در ادامه به موقعیت ویژه جغرافیایی ایران و ترانزیت شمال و جنوب اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی یک مبداء برای حرکت و تردد کشورهای آسیای میانه و کشورهای شمالی است و چنانچه خط آهن توسعه پیدا کند، ایران را به شمال اروپا متصل می‌کند.

امیدآفرینی لازمه حفظ نیروهای نخبه و خلاق در کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران هفت درصد ذخایر زیرزمینی جهان را در اختیار دارد، گفت: وجود نیروی جوان، خلاق، نخبه و کارآفرین ظرفیت مهم دیگر جمهوری اسلامی است که باید برای جلوگیری از مهاجرت و حفظ آنها، امیدوار بود.

مصباحی‌مقدم چرخیدن چرخ تولید را مهمترین سیاست دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: هر فعالیتی که با حمایت دولت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کشور انجام می‌شود، نتیجه آن افزایش اشتغال، تولید و صادرات است.

وی ایجاد اشتغال و تولید در واحد تولیدی لوح زرین ملایر را نوعی عبادت دانست و اظهار داشت: تولیدکنندگانی که اسباب کار و تلاش را فراهم می‌کنند، اجر و جایگاه آنها، فرماندهی این جهاد و حرکت‌ساز زندگی است.

امام جمعه ملایر نیز شکوفایی این کشور را در گرو فعال‌سازی صنایع و کارخانجات دانست و گفت: ملایر شهرستانی با ۲ عنوان جهانی و دارای تولیدکنندگان و صنعتگرانی با همت و گام‌های بلند است که محصولات آنها در بازارهای بین‌المللی به فروش می‌رسد.

حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" با بیان اینکه شهر جهانی ملایر باید برند بین‌المللی کشمش داشته باشد، افزود: این صنعت باید به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی باشد و در ایجاد اشتغال و تولید بیشتر گام بردارد.

وی صنعت مبلمان منبت ملایر را یکی از برندهای جهانی این شهرستان دانست و بیان کرد: از صفر تا صد فرآیند تولید این صنعت همچون تولید پارچه و کارخانه رنگ باید در این شهرستان انجام شود و به پویایی این صنعت بیفزاید.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه کارهای نکرده در این صنعت زیاد است، ابراز امیدواری کرد: با ارائه راهکارها و پیشنهادهای راهبردی، این ۲ صنعت باید بازار جهانی را بیش از گذشته جذب کنند تا از لحاظ اشتغالزایی، صادرات و تولید دچار مشکل نشود.

افتتاح طرح توسعه شرکت کاغذ کرافت در دهه فجر

مدیرعامل شرکت لوح زرین نیز از بهره‌برداری ۲ طرح توسعه این شرکت در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی طرح‌های توسعه شرکت تولید کاغذ کرافت، به عنوان نخستین تولیدکننده کاغذ در غرب کشور، برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجال خواهد شد.

"اسماعیل حاتمی" ادامه داد: در مرحله نخست این شرکت نسبت به تولید کاغذ و انواع محصولات سلولزی و انواع کاغذهای بسته‌بندی اقدام کرد و در حال حاضر ۱۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه شرکت، تعداد محصولات به سه محصول افزایش یافته است، یادآور شد: تا دهه فجر امسال هفت محصول به تولیدات این شرکت اضافه خواهد شد و با اضافه شدن کارخانه جدید، از خام‌فروشی محصول جلوگیری و روند صادرات افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا شرکت لوح زرین تولیدکننده کاغذ کرافت، سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۱۰ مترمربع با زیربنای ۶ هزار و ۸۸۰ مترمربع و طرفیت تولید ۱۴ هزار و ۲۵۰ تُن در سال در هفت کیلومتری جاده ملایر- اراک احداث شد.

برچسب‌ها غلامرضا مصباحی مقدم ملایر دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامرضا مصباحی مقدم ملایر دولت سیزدهم غلامرضا مصباحی مقدم ملایر دولت سیزدهم کالاهای اساسی مصباحی مقدم دولت سیزدهم کاغذ کرافت موفق دولت لوح زرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سال ۱۴۰۲ در زیست بوم نوآوری و فناوری ایران،‌ سرشار از رویش ها و شکفتن ها بود. در این سال تحولات فراوانی در زمینه ی علم و فناوری در کشور رخ داد، این تحولات مسیر مشارکت شرکت های دانش بنیان و مردم را در عرصه ی تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان هموار کرد. از این تحولات می توان به راه اندازی ستادهای جدید اقتصاد دانش‌بنیان تا اجرای آیین نامه جدید ارزیابی شرکت های دانش بنیان و....... اشاره کرد؛ این تغییر و تحولات درواقع نویدبخش دستاورد ها و توفیقاتی عظیم در آینده ای بسیار نزدیک است.

رشد چشمگیر و پرشتاب تعداد شرکت های دانش بنیان و افزایش حدود ۲۰۰ درصدی صادرات دانش بنیان کشور در یک سال اخیر، نشان دهنده بسترسازی مناسب، پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و فضای مساعدی است که در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور فراهم شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال و رشد اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: باید به موضوعات جوان، علم و دانش توجه ویژه ای کرد. گیرایی و  انگیزه برای کسب اطلاعات علمی در یک جوان می تواند موثر در پیشرفت دانش بنیان باشد. با توجه به شعار سال، مشارکت مردم در جهش تولید و جذب نخبگان و استعدادها در شرکت های دانش بنیان مهم است. بنابراین باید در جهت رشد و توسعه ی  این شرکت ها حمایت لازم از آن ها صورت گیرد.

کیومرث سرمدی در ادامه تصریح کرد: عمده دغدغه ی مردم و مسئولین به خصوص مقام معظم رهبری موضوع معیشت و اقتصاد مردم است در واقع شعار امسال هم که مقام معظم رهبری آن را مشارکت مردم در تولید خواندند، حمایت از شرکت های دانش بنیان با هدف آوردن مردم پای کار و استفاده از علم و توان بالای آن هاست. در این شرایط جوانان با انگیزه و با استعداد، نخبگان و افرادی که توانایی بالایی دارند می توانند بیایند و رشد تولید را افزایش دهند. مردمی سازی اقتصاد کشور و جهش تولید و توسعه صنعتی کشور با مشارکت مردم، مبتنی بر توسعه ی اقتصاد دانش بنیان با دانش بنیان شدن صنایع بزرگ به کمک شرکت های تواتمند دانش بنیان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید توجه به بومی گزینی، داشته ها و توانمندی های داخلی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره ی تولید به گونه ی حمایتی باشد یعنی تولید کننده به توسعه ی تولید داخلی تشویق شود، درواقع باید هم شرکت های دانش بنیان تولید کننده تشویق شوند و هم از طرفی وزارت خانه ها و ارگان های دولتی، بخش های خصوصی را مجاب کنند تا تولیدات شرکت های دانش بنیان را خریداری و استفاده نمایند. در این شرایط قطعا تولید کنندگان در رشد تولید و همچنین افزایش کیفیت تشویق می شوند.

 

دیگر خبرها

  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون