Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجزیه و تحلیل اطلاعات اپراتورها نشان می‌دهد سرعت نسل سوم اپراتور همراه اول از زمستان سال گذشته تا خرداد سال جاری حدود ۱۲ درصد کاهش و سرعت نسل چهارم این اپراتور حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است، در عین حال سرعت نسل سوم اپراتور ایرانسل در این مدت حدود ۹ درصد افزایش و سرعت نسل چهارم این اپراتور حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،  وضعیت شبکه اپراتورها به‌تازگی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) نشان می‌دهد که کل حجم مصرفی شبکه در فصل زمستان ۱۴۰۰ برابر یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۶۷ ترابایت و در فصل بهار ۱۴۰۱ برابر یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۷۲۵ ترابایت بوده است(حدود پنج درصد افزایش). حجم مصرفی ماهانه نیز به‌طور میانگین در فصل زمستان ۱۴۰۰ برابر ۴۹۸ هزار و ۸۹ ترابایت و در فصل بهار ۱۴۰۱ برابر ۵۲۳ هزار و ۹۰۸ ترابایت است (حدود پنج درصد افزایش).

سرعت نسل سوم همراه اول در کل کشور در فصل زمستان ۱۴۰۰ از ۴.۷ مگابیت‌برثانیه (متوسط سه ماهه) به ۴.۱ مگابیت‌برثانیه (متوسط سه ماهه) در فصل بهار ۱۴۰۱ رسیده است (حدود  ۱۲ درصد کاهش). سرعت نسل چهارم همراه اول در کل کشور در فصل زمستان ۱۴۰۰ از ۸.۲ مگابیت‌بر ثانیه (متوسط سه ماهه) به ۹.۷ مگابیت‌برثانیه (متوسط سه ماهه) در فصل بهار ۱۴۰۱ رسیده است (حدود ۱۸ درصد افزایش).

اهم اقدامات انجام‌شده اپراتور در این مدت (طبق گزارش اخذشده از اپراتور)، شامل افزایش فرکانس نسل چهار به میزان پنج مگاهرتز، ارتقاء سخت‌افزار در حدود ۱۷۰۰ سایت، ارتقاء تکنولوژی در حدود ۱۲۰۰ سایت، افزایش پهنای باند بین‌الملل و کاهش سطح تداخلات رادیویی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌شود.

همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نشان می‌دهد که کل حجم مصرفی شبکه در فصل زمستان ۱۴۰۰ برابر یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۳۸ ترابایت و در فصل بهار ۱۴۰۱ برابر یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۸۸۶ ترابایت بوده است (حدود پنج درصد افزایش)؛ حجم مصرفی ماهانه نیز به‌طور میانگین در فصل زمستان ۱۴۰۰ برابر ۴۴۷ هزار و ۳۷۹ ترابایت و در فصل بهار ۱۴۰۱ برابر ۴۷۷ هزار و ۹۶۲ ترابایت است (حدود پنج درصد افزایش).

سرعت نسل سوم ایرانسل در کل کشور در فصل زمستان ۱۴۰۰ از ۲.۲ مگابیت‌برثانیه (متوسط سه ماهه) به ۲.۴ مگابیت‌برثانیه (متوسط سه ماهه) در فصل بهار ۱۴۰۱ رسیده است (حدود ۹ درصد افزایش)، سرعت نسل چهارم ایرانسل در کل کشور در فصل زمستان ۱۴۰۰ از ۱۱.۴ مگابیت‌برثانیه (متوسط سه ماهه) به ۱۲.۳ مگابیت‌برثانیه (متوسط سه ماهه) در فصل بهار ۱۴۰۱ رسیده است (حدود ۸ درصد افزایش).

اهم اقدامات انجام‌شده اپراتور در این مدت (مطابق گزارش اخذشده از اپراتور)، شامل طراحی، نصب و راه‌اندازی لایه فرکانسی جدید ۲۳۰۰ برای سایت‌های با ترافیک بالا (۶۹۷ سایت)؛ ارتقای ۲۳۳۳ مورد در لایه جدید؛ بهینه‌سازی رادیوها در کلیه لایه‌ها؛ افزایش ظرفیت ترافیک بین‌الملل و کاهش سطح تداخلات رادیویی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌شود.

جمع‌بندی تحلیل اطلاعات دو اپراتور نشان می‌دهد نرخ رشد ترافیک در هر دو اپراتور از ابتدای سال جدید با روند کاهشی روبه‌رو بوده است که می‌تواند به جهت بازگشایی مدارس و کاهش ترافیک سامانه شاد باشد. در عین حال، حلول ماه مبارک رمضان (از اواسط فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت ماه) باعث کاهش مصرف اینترنت در اردیبهشت‌ماه بوده است ولی با توجه به رایگان شدن برخی پلتفرم‌ها و افزایش مصرف در ایام تعطیلات نوروز، شاهد روند کاهشی در حجم مصرفی ماهانه کابران در فروردین ماه نبوده‌ایم.

افزایش نسبی سرعت هر دو اپراتور در شهرهای بزرگی نظیر مشهد، اصفهان و شیراز در فروردین ماه، نشان از تمهیدات اندیشیده‌شده توسط ایشان دارد که در این میان ایرانسل وضعیت بهتری را برای کاربران در بخش سرعت دسترسی رقم زده است. در سوی دیگر نیز همراه اول سهم بیشتری از کاربران را در دایره ارائه سرویس خود قرار داده است. همچنین مهاجرت از نسل سه به چهار ارتباطی در هر دو اپراتور در حال انجام بوده و این موضوع با سرعت بیشتری توسط شرکت ایرانسل در حال پیگیری است.

یکی از مهمترین عوامل کاهش کیفیت استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های تکرارکننده‌ای است که در برخی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و باعث بروز تداخل شدید و کاهش شدید کیفیت در محیط اطراف ساختمان می‌شود. هر دو اپراتور به همراه سازمان، مستمرا در خصوص جمع‌آوری این تجهیزات و برخورد با استفاده‌کنندگان تلاش می‌کنند.

وابستگی تغییرات سرعت به تغییرات مصرف ترافیک در هر دو اپراتور نشان می‌دهد وضعیت پایداری در شبکه هر دو اپراتور وجود نداشته و این شرایط نیاز به توسعه و ارتقای شبکه را بیش از پیش به عنوان یک ضرورت نمایان ساخته است. از این رو، نصب و راه‌اندازی سایت‌های جدید باند ۲۳۰۰ مگاهرتز می‌تواند گام مهمی در جهت رسیدن به شرایط پایدارتری باشد که امید است هر دو اپراتور علی‌الخصوص شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در این زمینه برنامه‌ریزی منسجم و مستمری داشته باشد.

در انتها باتوجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و پیش‌بینی افزایش چشمگیر حجم مصرفی در مسیرهای حرکت زائرین، ضروری است اپراتورها در این خصوص تمهیدات لازم را به‌عمل آورند. سازمان تنظیم مقررات همچنین گزارشات مربوطه را از سطوح آمادگی اپراتورها در گزارشات بعدی برای بهره‌برداری ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپراتور سرعت اینترنت حدود پنج درصد افزایش سازمان تنظیم مقررات برابر یک میلیون مگابیت برثانیه سرعت نسل چهارم تحلیل اطلاعات دو اپراتور متوسط سه ماهه سرعت نسل سوم نشان می دهد همراه اول حجم مصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ

آفتاب‌‌نیوز :

ارز‌های دیجیتال پیشرو جهان نزول کردند و اتریوم بیش از سه درصد از دست داد.

این حرکت یک روز قبل از برنامه‌ریزی هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس لحظه‌ای روی بیت‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد.

تحلیلگران بازار انتظار دارند ۲۵ میلیارد دلار به صندوق‌های بیت‌کوین نقدی هنگ‌کنگ وارد شود.

به نقل از مارکت، بیت‌کوین در ساعت سه و یک دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۵۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲هزار و ۷۶۲ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم با افت ۲.۹۲ درصدی به قیمت ۳۱۶۹ دلار در همان زمان رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۸۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۷۳ میلیارد دلار است که ۸.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۱.۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۳۹۹.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۲.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۱.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۳۵.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۶۵ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۴ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۳.۰۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است