Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، منصور کبگانیان شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه ۱۶۳ شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه، بررسی جزییات سنجش و پذیرش و همچنین تغییرات آن یکی از ماموریت های مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: به طور حتم جوانان بسیاری منتظر نتایج این مصوبه مهم و ملی هستند و وظیفه ماست که موانع را برطرف و هماهنگی لازم را برای اجرای آن فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ قرار است ۶۰ درصد وزن ارزیابی داوطلبان کنکور به سابقه تحصیلی دانش آموزان اختصاص پیدا کند، گفت: سوابق تحصیلی دانش آموزان بر اساس آزمون های امن و با استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برخط  ارزیابی می شود.

وی افزود: البته در اذهان عمومی یک سوءتفاهم ای در خصوص نقش سوابق تحصیلی در کنکور شکل گرفته است به طوری که برخی تصور می‌کنند فقط نمرات دبیرستان در ورود به دانشگاه نقش خواهد داشت.

کبگانیان با تاکید بر اینکه سوابق تحصیلی همان امتحانات نهایی به صورت تشریحی و عادلانه بین دانش آموزان سراسر کشور است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز فقط پایه دوازدهم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت چراکه هنوز کلاس یازدهمی ها آمادگی ندارند و هر سال یکسال اضافه می شود و بعد از چندسال سه سال آخر دبیرستان نیز بصورت ۶۰ درصدی مبنای سابقه تحصیلی قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال گفت: البته این یک استثنا برای هنرستانی ها و محصلان رشته های هنر خواهد داشت که همه این موارد با اصلاحیه هایی  در حال ابلاغ نهایی از طرف رییس جمهور است.

دبیر ستاد شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: ما در اصلاحیه هایی اختیاراتی را به  شورای سنجش پژوهش داده ایم که اگر نیازمند آئین نامه هایی باشند به تدریج و با کمک وزرای علوم، آموزش و پرورش و بهداشت و سازمان سنجش تکمیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معدل دانش آموزانی که در طول دو سال کرونا معدل واقعی نبوده اند بعنوان سوابق تحصیلی محسوب می شود یا خیر نیز گفت: برای دانش آموزانی که قرار است مهرماه امسال وارد سال آخر دبیرستان شوند به این شکل است که این بعنوان سابقه تحصیلی محسوب می شود، اما برای سایرین فارغ التحصیلان دبیرستانی در دوره کرونا این سوابق تحصیلی بر اساس یک آئین نامه مجزا خواهد بود.

کبگانیان در پاسخ به سوالی در خصوص نامه اخیر نمایندگان مجلس برای جلوگیری از مصوبه شورای سنجش و پذیرش کنکور گفت: البته برخی نمایندگان سوالاتی را داشته اند که برخی از آنها دعوت شده و آمده اند و اقناع شده اند و اخیرا نیز ما با نماینده مستقیم رییس مجلس، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات به تفاهم خوبی رسیدیم.

وی در عین حال افزود:البته برخی نقدهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مصوبه شورای سنجش و پذیرش کنکور وارد بود و برهمین اساس نیز مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در اصلاحیه هایی مصوب شده است که ابلاغ خواهد شد.

دبیر ستاد شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور همچنین از ارسال نامه ای با امضای ۲۰۲ نفر از نمایندگان مجلس در ارتباط با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی قدردانی کرد.

برچسب‌ها شورای سنجش و پذیرش دانشجو ثبت نام کنکور ستاد نقشه جامع علمی کشور منصور کبگانیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای سنجش و پذیرش دانشجو ثبت نام کنکور ستاد نقشه جامع علمی کشور شورای سنجش و پذیرش دانشجو ثبت نام کنکور ستاد نقشه جامع علمی کشور شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور نمایندگان مجلس سوابق تحصیلی سنجش و پذیرش شورای سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه چهارم اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

کد خبر 747175

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد