Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانم رزماری دی کارلو معاون دبیر کل سازمان ملل عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست  شورای امنیت سازمان ملل گفت:  با گذشت ۱۲ هفته از آغاز جنگ اوکراین، تعداد بی‌شماری از غیرنظامیان اوکراینی در حملات بی‌رویه کشته شده‌اند، شهرها و شهرک‌ها همچنان با خاک یکسان می‌شوند، و بسیاری از زمین‌های قابل کشت این کشور به طرز وحشتناکی در اثر گلوله باران تخریب شده است و  هیچ نشانه ای از فروکش کردن این درگیری هولناک که منبعی از بی ثباتی در اروپا است، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به حمله موشکی به مرکز خرید در اوکراین که در آن ۱۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند، گفت: این حادثه که باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد و جدیدترین  مورد از موج حملات هوایی و موشکی در کی یف، چرنیهف، اودسا، میکولایف، خارکف و سایر شهرهای دور از خط مقدم  است.

دی کارلو افزود: در حال حاضر، شدیدترین درگیری ها در شهرهای سیویرودونتسک، لیسیچانسک و اسلوویانسک در دونباس و اطراف آن جریان دارد. درگیری های شدید در اطراف شهرهای خارکف و خرسون نیز گزارش شده است.

معاون دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت:  دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، ۱۰ هزار و ۶۳۱  تلفات غیرنظامی را در اوکراین تا ۲۶ ژوئن ثبت کرده است که شامل  ۴ هزار و ۷۳۱ کشته و ۵ هزار و ۹۰۰ مجروح می شود.

وی تصریح کرد:  امروز اوکراین  با بزرگترین بحران آوارگی انسان در جهان مواجه است. از زمان آغاز تهاجم روسیه، بیش از یک چهارم جمعیت این کشور یا ۱۲ میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

وی ادامه داد: در داخل اوکراین، بیش از ۷.۱ میلیون نفر آواره شده اند. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تخمین می زند که بیش از ۵.۲ میلیون پناهنده اوکراینی در سراسر اروپا حضور دارند. بیش از ۳.۵ میلیون پناهنده اوکراینی برای حمایت موقت یا طرح های حفاظتی در اروپا ثبت نام کرده اند.

دی کارلو تاکید کرد: به خاطر اوکراین، روسیه و کل جهان، چرخه مرگ، ویرانی، آوارگی و اختلال باید متوقف شود.

برچسب‌ها روسیه سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل تحولات اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل روسیه سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل تحولات اوکراین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود

یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه گزارش داد میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

وزارت نیروی عراق هم اعلام کرد در پی حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، گازرسانی به پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد مین‌گذاری شده هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است که بر اثر آن ۴ تن زخمی شدند.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است. با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم