Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:53:43 GMT

فاکتورهای محیطی ریسک مرگ را پیش بینی می کنند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۶۸۵۷

فاکتورهای محیطی ریسک مرگ را پیش بینی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، مطالعه محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک نشان داد که قرار گرفتن در معرض سطوح بالاتر از میانگین آلودگی هوا در فضای باز، خطر مرگ را تا ۲۰ درصد و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۱۷ درصد افزایش می‌دهد.

استفاده از اجاق‌های هیزمی یا نفت‌سفید برای پختن غذا یا گرم کردن خانه که به‌طور مناسب از طریق دودکش تهویه نمی‌شوند، خطر کلی مرگ را به ترتیب ۲۳ درصد و ۹ درصد و خطر مرگ قلبی عروقی را ۳۶ درصد و ۱۹ درصد افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی دور از کلینیک‌های پزشکی تخصصی و نزدیک جاده‌های شلوغ نیز خطر مرگ را افزایش می‌دهد.

این یافته‌ها، از داده‌های بهداشتی شخصی و محیطی جمع‌آوری‌شده از ۵۰,۰۴۵ فرد روستایی ساکن در شمال شرقی منطقه گلستان ایران به دست آمد. همه شرکت کنندگان در این مطالعه بالای ۴۰ سال سن داشتند و موافقت کردند که سلامت شأن در طول بازدیدهای سالانه با محققانی که از سال ۲۰۰۴ کارشان را آغاز کردند، بررسی شود.

محققان می‌گویند آخرین تحقیقات آنها نه تنها عوامل محیطی را که بیشترین خطر را برای سلامت قلب و سلامت کلی دارند، شناسایی می‌کند، بلکه شواهد علمی بسیار بیشتری را از افراد در کشورهای با درآمد کم و متوسط نشان می‌دهد.

در مقایسه با افرادی که دسترسی آسان‌تری به خدمات پزشکی تخصصی دارند، افرادی که دورتر از کلینیک‌هایی با آزمایشگاه‌های کاتتریزاسیون که قادر به باز کردن انسداد شریان‌های گرفتگی هستند، زندگی می‌کنند، به ازای هر ۱۰ کیلومتر مسافت، ۱ درصد در معرض خطر مرگ قرار دارند. در گلستان اکثر مردم بیش از ۸۰ کیلومتر دورتر از چنین امکانات مدرن زندگی می‌کنند.

نتایج مطالعه همچنین نشان داد که یک سوم شرکت کنندگان در مطالعه که در فاصله ۵۰۰ متری یک جاده اصلی زندگی می‌کردند، ۱۳ درصد با افزایش خطر مرگ روبرو بودند.

«راجش ودانتان»، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: «مطالعه ما نقش عوامل محیطی کلیدی آلودگی هوای داخل / خارج، دسترسی به خدمات بهداشتی مدرن، و نزدیکی به جاده‌های پر سر و صدا و آلوده را در همه علل مرگ و میر، بویژه موارد ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی نشان می‌دهد.»

محققان می‌گویند: «این نتایج فرصت جدیدی را برای سیاست گذاران سلامت نشان می‌دهد تا با کاهش تأثیر عوامل خطر محیطی مانند آلودگی هوا بر سلامت قلب و عروق، بار بیماری را در جوامع خود کاهش دهند.»

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، یک چهارم تمام مرگ و میرها در سرتاسر جهان در حال حاضر ناشی از عوامل محیطی، از جمله کیفیت پایین هوا و آب، نبود سرویس بهداشتی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی است.

کد خبر 5526186

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا مرگ و میر فشار خون ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا آمار کرونا سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران ستاد ملی مقابله با کرونا بیماری های واگیر کووید 19 پروتکل های بهداشتی عباس شیراوژن دارو بیمارستان خواب خطر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این تحقیق که در کنگره جهانی ESCMID  در بارسلون ارائه شده است قابلیت استفاده در بیمارستان ها برای تمیز کردن سطوح آلوده را نیز دارد.

دکتر «کورتیس دانسکی» « Curtis Donskey » مجری این طرح می گوید، راهبرد‌های سنتی و فعلی ضد عفونی دارای محدودیت خاصی هستند و دوباره و بسیار سریع مواد ضدعفونی شده بین دوره‌ های تمیز کردن آلوده می شوند.

اشعه ماوراء بنفش معمولی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، اما می تواند به پوست و چشم آسیب برساند، به این معنی که تنها زمانی می توان از آن استفاده کرد که یک اتاق خالی باشد.

آلودگی مجدد اتاق ها و سطوح به قدری سریع است که هدف محققان ارائه شیوه ای بوده که به طور مداوم اتاق ها را با افرادی که در آن حضور دارند ضد عفونی کند.

در مورد «فرا  UV-C»  وضعیت به دلیل طول موج کوتاه تر آن (222 نانومتر) نسبت به نور میکروب کُش معمولی UV-C (254 نانومتر)، متفاوت است.

بنابراین، نور فرا UV-C  به اندازه نور UV-C معمولی به عمق بافت نفوذ نمی کند. مطالعه منتشر شده در سال 2020 نشان داد که فرا UVC بیش از 99.9 درصد از ویروس کرونا که از راه هوا منتقل می شد را در حدود 25 دقیقه از بین برد.

دانسکی افزود: مطالعات بیشتری برای تایید ایمنی این پرتوها مورد نیاز است. وی به یک مطب دندانپزشکی در اوهایو اشاره کرد که لامپ های فرا UV-C را در اتاق های درمان نصب کرده است. پس از هزاران ساعت کار، هیچ گزارشی از عوارض جانبی صورت نگرفته است.

وی افزود: یک رویکرد جدید که می تواند اجرای فرا UV-C را تسریع کند، تنها زمانی است که یک اتاق خالی باشد. در حال حاضر در حال ارزیابی این رویکرد متناوب برای رفع آلودگی اتاق‌ های تجهیزات، حمام، سینک‌ ها و اتاق ‌های بیماران هستیم.

اولین مطالعه در نوع خود که ماه گذشته منتشر شد، مستقیما اثر ضد میکروبی فرا UVC را در برابر پاتوژن‌های موجود در هوا در یک مکان داخلی سرپوشیده نشان داد.

ازن به عنوان یک محصول جانبی

برای دانشمندان، ارزیابی غلظت ازن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا فناوری‌ های فرا UV-C ممکن است مقادیر کمی ازن تولید کنند. گفته می شود ازن می تواند، مثلا، بافت های پوشاننده راه های هوایی انسان را تحریک کند.

تخمین زده می شود که تا 50 درصد از عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی قابل پیشگیری هستند. دانشمندان هشدار می دهند که تمیز کردن روزانه یا تمیز کردن دستی کافی نیست. بنابراین، نیاز به فناوری ای وجود دارد که خودکار، ایمن و مقرون به صرفه باشد مانند نور فرا UVC . نصب آنها ساده، مقرون به صرفه و در از بین بردن منابع بالقوه بیماری بسیار کارآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ