Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: از همان ساعات اولیه زلزله افغانستان همکاران ما در سازمان امداد و نجات نسبت به ارسال اقلام امدادی اقدام کرده و تیم متخصصی متشکل از ۱۸ نیروی عملیاتی هم راهی منطقه شد.

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: بر اساس بند "ب" ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران برای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران سه وظیفه اصلی تعریف شده است و یکی از این وظایف جذب و هدایت کمک های غیردولتی داخلی و خارجی در حوادثی مثل وقوع سیل، زلزله و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است و بر اساس نیاز آسیب دیدگان باید کمکها را جمع‌آوری و ارسال کند.

وی تصریح کرد: بخشی از کمک‌ها ممکن است بین‌المللی باشد و متناسب با اعلام نیاز و استمدادی که کشور حادثه دیده درخواست دارد ارسال شده و در معاونت امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر فراخوان جمع‌آوری کمک از طرف سازمان داوطلبان جمعیت اعلام می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست کمک رئیس جمعیت هلال‌احمر افغانستان برای مردم زلزله زده این کشور از هلال‌احمر ایران، مقرر شد کمک‌های امدادی و بشر دوستانه ایران برای زلزله زدگان افغانستانی ارسال شود.

سلیمی همچنین یادآور شد: از همان ساعات اولیه زلزله افغانستان همکاران ما در سازمان امداد و نجات نسبت به ارسال اقلام امدادی اقدام کرده و تیم متخصصی متشکل از ۱۸ نیروی عملیاتی هم راهی منطقه شده و نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر همراه تیم به محل وقوع زلزله افغانستان جهت ارزیابی‌های فنی و بهداشتی اعزام شد.

وی اضافه کرد: کمک‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در قالب ۴ محور و محموله به افغانستان ارسال شد و طی ارسال کمکها از طریق هوایی ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۸۰۰ تخته پتو، ۵۰ بسته غذایی و ۱۰ هزار کیلوگرم برنج و ۲ هزار کیلوگرم اقلام داروییبرای زلزله زدگان افغانستانی ارسال شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: مجموع کمک‌هایی که از سمت جمعیت هلال‌احمر از طریق زمینی از مرز استان سیستان و بلوچستان ارسال شد شامل هزار دستگاه چادر، ۲ هزار تخته موکت، هزار و ۵۰ بسته غذایی، ۴ هزار و ۷۲۵ کیلوگرم خرما و ۱۰ هزار کیلوگرم برنج بود و مقداری اقلام دارویی هم به افغانستان ارسال شد.

سلیمی در ادامه یادآور شد: همزمان با درخواست کمکی که رئیس جمعیت هلال‌احمر افغانستان داشت، فراخوانز از طرف جمعیت هلال‌احمر جهت جذب مشارکت‌های مردمی به زلزله زدگان افغانستانی اعلام شد و بر این اساس شماره حساب ((۹۹۹۹۹)) بانک ملی هلال‌احمر را به عنوان شماره حساب جلب مشارکت‌های مردمی اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: مردم از طریق درگاه پرداختی با کد دستوری *۷۳۷*۱۱۲# می‌توانند در کمک رسانی به مردم زلزله زده افغانستان مشارکت کنند و شماره حساب ((۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸)) در بانک مرکزی هم به جذب کمک‌های مردمی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افزود: بر اساس ارزیابی ها و نیاز سنجی‌های انجام گرفته، اولویت جمع آوری کمکها به کمک‌های نقدی برمی‌گردد و اگر مردم تمایل به ارائه کمک غیر نقدی داشته باشند در قالب کمک‌های عمده و حجیم می‌توانند با سازمان داوطلبان جمعیت در تماس باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان داوطلبان هلال احمر زلزله رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر زلزله زدگان افغانستانی ارسال شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، شهرستان زیرکوه از روز چهارشنبه شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفته است. 

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ، برای  کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد در زیرکوه  ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند. 

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال شرق بیرجند است.

شهروند خبرنگار ما هم تصاویری از خیابان های شهر حاجی اباد زیرکوه برای خبرگزاری صداوسیما ارسال کرده است که سیل تردد را با مشکل مواجه کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟