Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:33:30 GMT

همدان بر بام ورزش نوپای «کانگو جامپ» کشور

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۷۱۱۱

همدان بر بام ورزش نوپای «کانگو جامپ» کشور

به گزارش خبرنگار ایرنا، ورزش کانگو جامپ زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی یکی از رشته‌های نوپا و فعال شناخته می‌شود که به دلیل جذابیت در حرکات و هیجان بالای ناشی از سرعت در فعالیت مورد توجه بسیاری قرار گرفته و از برخی لحاظ به رشته‌های ایروبیک بسیار نزدیک است.

کفش‌های مخصوصی که از ساختار متفاوت و فنری در کف بهره می‌برد تنها ابزار این ورزش جدید و بسیار مهیج را تشکیل می دهد، این کفش از مواد ویژه‌ای ساخته شده است که حالت ارتجاعی و فنر مانند دارد و انجام انواع حرکات پلیومتریک را بسیار لذت بخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزش نوظهور در ابتدا توسط یک ورزشکار اوکراینی در کشور سوئیس ابداع شد و پس از معرفی توانست در بیشتر کشورهای دنیا طرفداران زیادی را پیدا کند به گونه‌ای که امروزه مسابقات آن در سبک‌های مختلف و گروه‌های سنی متفاوت برگزار می‌شود.

این رشته از سال ١٣٩٢ توسط الهام فرهمند وارد ایران شد و منیره حبیبی پور از مدرسان ورزشی همدان برای نخستین بار توانست این ورزش را در سطح این استان فعال کند.

کفش ورزشی کانگو جامپ یک کفش فوق العاده است که نه تنها به شما در کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کند بلکه لحظات شیرینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این کفش مانند فنر عمل می‌کند و به شما اجازه پرش تا ارتفاع ۹۰ سانتی متر را می‌دهد ضمن اینکه برای انجام حرکات ورزشی در کلاس‌های ایروبیک نیز مناسب است.

کانگو جامپ یکی از رشته‌های ورزشی نو ظهور است که به دلیل زیبایی حرکات و تاثیر بسزای آن در چربی سوزی توانسته جای خود را به سرعت در میان اقشار مختلف جوامع پیدا کند به گونه‌ای که بعد از گذشت مدت زمان محدودی از معرفی آن امروز حتی در کشورمان هم مسابقات آن برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

کانگو جامپ یکی از رشته‌های ورزشی نو ظهور است که به دلیل زیبایی حرکات و تاثیر بسزای آن در چربی سوزی توانسته جای خود را به سرعت در میان اقشار مختلف جوامع پیدا کند به گونه‌ای که بعد از گذشت مدت زمان محدودی از معرفی آن امروز حتی در کشورمان هم مسابقات آن برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

این روزها با وجود این که بسیاری به دنبال کاهش وزن هستند، استفاده از داروهای زیان آور و یا تحرکات نامناسب را به انجام چنین ورزش موثری ترجیح می‌دهند در حالی که کانگو جامپ به تنهایی در هر ساعت بالغ بر هزار کالری می‌سوزاند.
 

کانگوجامپ گنجینه سلامت
مزایای استفاده از کفش کانگو جامپ علاوه بر کاهش وزن و لاغری، فرم دادن به ماهیچه‌ها است و ورزشکارانی که به دلیل آسیب‌های ورزشی در دوران نقاهت بسر می‌برند، می‌توانند از این کفش برای انجام پیاده روی‌های سبک استفاده کنند.

بخش زیرین کفش از پلی اورتان ساخته شده و ۲ کمان نیز در زیر کفش قرار دارد و لایه کششی تعبیه شده در این بخش باعث تعدیل وزن بر روی کفش می‌شود.

استفاده از کفش کانگورویی به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و ۲ بار در هفته می‌تواند با حذف مواد سمی از بدن، باعث تقویت سیستم لنفاوی شود.

این کفش به گونه‌ای طراحی شده است که از زانو،  ران و دیگر مفاصل محافظت می‌کند و مناسب، جهت ورزش، کاهش وزن، فرم دهی ماهیچه‌ها است ضمن اینکه کاربرد آن جهت بازی و سرگرمی قابل استفاده در مکان‌های عمومی و نیز داخل منزل می‌باشد.

تمرینات کانگو جامپز به صورت اینتروال انجام می‌شود و از فواید آن شامل تقویت عضلات بدن، کاهش چربی‌های بدن، کاهش وزن ایجاد پوسچر صحیح بدن، کمک به رفع اختلالات ساختاری ستون فقرات، تقویت سیستم قلبی تنفسی، تقویت کارایی سیستم لنفاوی بدن، کاهش استرس، درمان افسردگی و بسیاری از فواید دیگر است.

امروزه کانگوجامپ در در سبک‌های مختلف آموزش و تمرین داده می‌شود به گونه‌ای که سبک کانگو پاور ویژه تمرینات داخل باشگاه همراه با موزیک،  کانگو دیسکاوری ویژه کودکان، کانگو بوت کمپ ویژه تمرین در فضای باز برگرفته از ورزش‌های رزمی،  کانگو تخصصی رزمی و کیک بوکس و دیگر سبک‌ها است.

امروزه کانگوجامپ در در سبک‌های مختلف آموزش و تمرین داده می‌شود به گونه‌ای که سبک کانگو پاور ویژه تمرینات داخل باشگاه همراه با موزیک،  کانگو دیسکاوری ویژه کودکان، کانگو بوت کمپ ویژه تمرین در فضای باز برگرفته از ورزش‌های رزمی،  کانگو تخصصی رزمی و کیک بوکس و دیگر سبک‌ها است.

نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان در این باره می‌گوید: کانگوجامپ یکی از رشته‌های نوظهوری است که در همان سال‌های آغازین فعالیت در کشور توسط بانوان همدانی و در راس آن‌ها منیره حبیبی پور از مربیان و مدرسان این رشته فعال شد.

مریم روحی افزود: این رشته ورزشی از کفش‌های خاص خود بهره می‌برد و باید استاندارد باشند در غیر این صورت آسیب‌هایی را به زانوی ورزشکار وارد می‌کند که این موضوع سبب شده تا افراد کمتری به سمت آن سوق پیدا کنند و اشخاصی که سن بالاتری دارند و یا از وزن بیشتری برخوردار هستند به دلیل این آسیب تمایل کمتری برای انجام آن داشته باشند و این سبب شده تا امروز بیشتر فعالان این رشته را کودکان تشکیل داده‌اند.

به گفته وی، امروزه در رشته کانگوجامپ حرف اول را در کشور می‌زنیم و بانوان همدان سرآمد مسابقات ملی در این ورزش هستند.

روحی گرایش بانوان همدانی به این رشته‌ها را به رو افزایش دانست و گفت: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش از مهمترین اهداف ما در توسعه ورزش کانگو جامپ است.

 همدان قهرمان فستیوال ورزش کانگوجامپ کشور
نخستین فستیوال ورزش کانگوجامپ کشور با قهرمانی تیم ستارگان همدان به پایان رسید.

در این رویداد ملی، تیم همدان عنوان قهرمانی را کسب کرد و جایزه بزرگ فستیوال را هم به دست آورد، تیم لاهیجان در رده دوم و تیم تبریز نیز بر سکوی سوم قرار گرفت.

ترکیب تیم همدان در این رویداد را رعنا یداللهی، الهام اسماعیلی، مهشید زهری، پریناز زرچی، نگین محسن لو، شقایق عبدی مهرو میراسماعیلی ونرگس عسگری تشکیل دادند و مهسا اسماعیلی مربی این تیم بود.

تیم همدان با حمایت‌های ویژه باشگاه ستارگان در این دوره از مسابقات شرکت داشت و توانست به این افتخار مهم دست یابد.

همچنین منیره حبیبی پور از مدرسان مطرح ورزش‌های همگانی این استان به عنوان مسوول کمیته کانگو جامپ کشور در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت.

این رقابت‌ها با نظارت انجمن ایروبیک، استپ و کانگوجامپ فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و نیز کارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و سرداور آن برعهده منیره حبیبی پور از همدان بود.

باشگاه ستارگان همدان به عنوان حامی مالی تیم اعزامی به فستیوال ورزش کانگوجامپ کشور را همراهی کرد.

برچسب‌ها ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان همدان ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ورزش های همگانی یکی از رشته گونه ای ویژه تمرین کانگو جامپ جامپ کشور کاهش وزن سبک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یعقوب اندامی افزود: از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت و با وجود پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

او تصریح کرد:، اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد در کشور وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال گروه‌های هدف در استان همدان انجام می‌شود. 

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال نیز در دو مرحله ۲ تا۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کودکان زیر ۵ سال در استان انجام می‌شود. 

یعقوب اندامی افزود: گروه‌های هدف این برنامه واکسیناسیون همه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و همه کودکان زیر ۵ سال که احتمالا همراه مادران خود در زندان اقامت دارند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ورزشگاه اراک و باز هم جیمی‌جامپ!
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی