Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است: 

 

اعتماد/ استیضاح معلق

«اعتماد» مهلت دو ماهه از سوی مجلس به وزیرصمت را سوژه گزارشی کرده که با تیتر «استیضاح معلق» تیتر یک شده است. این روزنامه اصلاح‌طلب علاوه بر بازنشر سخنان دیروز رئیس مجلس در این ‌باره به بحث تفکیل وزارت صمت پرداخته و به نقل از عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نوشته: «این تفکیک منجر به افزایش هزینه‌ها و بزرگ شدن دولت، عدم چابکی و از بین رفتن تمرکز در سیاست‌گذاری‌ها و ایجاد تعدد در تصمیم‌گیری حوزه تجارت و تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اعتماد همچنین به نقل از مسعود دانشمند، عضو اتاق بازرگانی ایران آورده است: «اگر بدون برنامه‌ریزی تنها تفکیک صورت گیرد و همه پرسنل هم سرجای خود باقی بمانند و تنها تابلوی بالای سرشان تغییر کند هیچ تفاوتی به حال اقتصاد و مردم و مراجعین نخواهد داشت.»

جوان/ دود کمبود پزشک در چشم بیماران

«جوان» عکس یک امروز خود را به رهبری و دیدار ایشان با رئیس و مسئولان قوه قضاییه اختصاص داده است. فرازی از سخنان ایشان را در صفحه یک آورده و تیتر زده: «خدای امسال همان خدای سال 60 است». 

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری با عنوان «دود کمبود و توزیع نامناسب پزشک در چشم همه بیماران» نوشته: « تراژدی چادرخوابی و خیابان‌خوابی در کنار بیمارستان‌های دولتی خودش تصویر تمام‌نمایی از حضور بیماران شهرستانی برای درمان در غربت تهران است. توزیع نامتناسب خدمات درمانی و بیمارستانی موجب شده درصد بالایی از بیماران بیمارستان‌های تهران ساکن سایر شهر‌ها باشند. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۶۵درصد بیماران یکی از بیمارستان‌های بزرگ آموزشی تهران، از شهرستان آمده‌بودند! ... برنامه وزارت بهداشت برای ماندگاری پزشکان در شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده بومی‌گزینی است. این در حالی است که پیش از این نیز برنامه بومی‌گزینی اجرایی می‌شد، اما برخی پزشکانی که با سهمیه بومی به دانشگاه‌های علوم پزشکی راه یافته‌اند، برای آنکه در شهرستان‌های خودشان ماندگار نشوند و به تهران و شهر‌های بزرگ راه یابند، راهکار‌هایی برای دور زدن قانون پیدا کرده‌اند.»

آرمان ملی/ طلای سیـــاه بــانی برجـــام 2

«آرمان ملی» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده با عنوان «طلای سیـــاه بــانی برجـــام 2» نوشته: «بزرگ‌ترین بلوک تجاری جهان تصمیم گرفت که تا پایان سال 2022 بالغ بر 90 درصد واردات نفت روسیه را قطع کند که این امر منجر به این شد که مسکو و تهران به عنوان دوصادرکننده نفت و گاز تحت تحریم بر سر خریداران مشابه با یکدیگر رقابت را آغاز کنند. دراین میان روس‌ها سعی بر این داشتند که با عرضه ارزان‌تر برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنند که البته تلاش آنها تا حدی موفقیت آمیز بود و توانستند در مدت زمان کوتاهی برخی از مشتریان سنتی ایران مانند چین و هند را قبضه کنند، مساله‌ای که به عقیده کارشناسان از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه، به موازات افزایش صادرات روسیه به چین، صادرات نفت خام ایران به چین کاهش داشته است. این درحالی است که با عزم جدی اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه، چراغ سبز آمریکا و اروپا برای خرید نفت از ایران روشن شده است. به همین دلیل بود که جرقه جدیدی به روند مذاکرات برجام زده شد»

ایران/ لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در راه مجلس

«ایران» فرصتی که مجلس به دولت برای تفکیک وزارت صمت داده را در تیتر یک امروز خود پوشش داده و در گزارشی با عنوان «لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در راه مجلس» نوشته است: «بر اساس نظر کارشناسان اگر دولت گذشته ساختار وزارت صمت را با توجه به بازرگانی و تجارت تغییر می‌‌داد، اکنون در حوزه تنظیم بازار هیچ مشکلی وجود نداشت و بازار از تمام التهاب‌هایی که برایش اتفاق افتاد، دور می‌‌بود. اما سهل‌انگاری دولت گذشته و بی توجهی به حوزه بازرگانی سبب شد که دولت سیزدهم با هدف آرامش بازار و جلوگیری از نوسان قیمت کالاها، به سمت تفکیک دو وزارتخانه برود.» در این گزارش آمده است: «از آنجا که در دوره‌های گذشته، ادغام به درستی صورت نگرفت و مشکلاتی در حوزه بازار و تولید شکل گرفت؛ برخی از نمایندگان مجلس وزیر صمت را سیبل کردند و تمام مشکلات را بر گردن او انداختند.»

شرق/ دوئت دوحه

«شرق» امروز به مذاکرات برجامی که دوباره در دوحه از سرگرفته شده، پرداخته و در گزارشی که تیتر یک کرده با عنوان «دوئت دوحه» نوشته: «براساس آنچه تاکنون به صورت غیر‌رسمی منتشر شده، در این دور از گفت‌وگوها که پس از سه ماه وقفه انجام می‌شود، نمایندگان ایران و آمریکا با تسهیلگری نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات برجامی حضور دارند و نمایندگان کشورهای روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان حضور ندارند. نشست دوحه با هدف بررسی و گفت‌وگو بر سر اختلافات میان ایران و آمریکا بر سر بازگشت به برجام برگزار می‌شود و به سیاق گذشته مذاکرات با واسطه‌گری و هماهنگی هماهنگ‌کننده مذاکرات انجام می‌شود. به جز برجام و موضوعات مطرح از گذشته تاکنون موضوع دیگری در دستور کار هیئت‌های سیاسی نیست. طبق تحلیل‌های منتشر‌شده قرار است با تمرکز بر رفع اختلاف‌های ایران و آمریکا برای احیای برجام بدون حضور کشورهای اروپایی عضو برجام و چین و روسیه روند مذاکرات سرعت بگیرد و شاید این‌گونه در زمان کمی شاهد امضای توافق نهایی برای رفع تحریم‌ها باشیم.»

کیهان/ امنیت روانی حق مردم است

«کیهان» تیتر و عکس یک امروز خود را به دیدار دیروز رهبری با رئیس و مسئولان قوه قضاییه اختصاص داده و برای تیتر آن بخشی از سخنان رهبری را برگزیده که درباره وضعیت فضای مجازی و حق امنیت روانی مردم گفتند. کیهان با عنوان «امنیت روانی حق مردم است با دروغ‌پردازان و شایعه‌سازان برخورد کنید» نوشته: «ایشان همچنین قوه قضائیه را رُکنی مهم و تأثیرگذار در مسائل کشور خواندند و توصیه‌هایی هشت‌گانه همچون اجرای جدی سند تحول در همه سطوح، مبارزه جدی با فساد، جلوگیری از تضییع حقوق عامّه، مراقبت از امنیت روانی مردم، تنظیم رابطه دستگاه قضایی با ضابطان و به سرانجام رساندن پرونده‌های باز شده در افکار عمومی، خطاب به مسئولان این قوه بیان کردند.»

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری نیز با عنوان ««تورم»، سهم غرب از تحریم انرژی روسیه» نوشته: «آمارهای سازمان بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد باوجود تکاپوی غرب برای تحریم روسیه و کاهش درآمدهای این کشور، مسکو تاکنون برنده این میدان بوده و سهم آمریکا و اروپا از این جنگ اقتصادی فقط «تورم فزاینده» بوده است.»

سازندگی/ اختلاس از جیب کشاورز

«سازندگی» امروز وزیر کشاورزی را هدف قرار داده و خواستار عزل او شده است. این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی که عکس یک کرده با عنوان «اختلاس از جیب کشاورز» نوشته: «مبلغ هزار و صد میلیارد تومان از کشاورزان و اتحادیه‌های کشاورزی پول گرفته شد تا به آنها نهادهای دامی داده شود اما نه تنها عملا چنین اتفاقی رخ نداد بلکه 49 درصد این شرکت خصوصی متخلف به سازمان تعاون روستایی منتقل شد تا دولت از جیب خود پول کشاورزان را بدهد!»

حسین مرعشی نیز با عنوان «وزیر کشاورزی را عزل کنید» نوشته: «این تخلف نشان می‌دهد که یک باند مافیایی بسیار حرفه‌ای این کار را جلو بردند. ... غیر ممکن است که این مجموعه اقدامات منجر به فساد در این سطح ، بدون هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و برخی افراد مسئول در این وزارتخانه انجام شده باشد. حالا ما فرض می‌کنیم که وزیر جهاد کشاوری بی‌خبر بوده است. اگر وزیری تا این اندازه از عملکرد زیردستان خود بی‌خبر باشد و زیردستان و در مجموعه این وزارتخانه چنین فسادی انجام شود، یعنی ایشان درک درستی از شرایط کشور و اوضاع اقتصادی ندارد».

دنیای اقتصاد/ دماسنج انتظارات تورمی

«دنیای اقتصاد» در تیتر یک امروز خود نوشته: « پس از گزارش مرکز آمار ایران که تورم ماهانه خرداد را ۲/ ۱۲درصد اعلام کرده بود، معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز دیروز تورم ماهانه را بر اساس آمار این نهاد، ۶/ ۱۰درصد اعلام کرد. این آمار نشان‌دهنده رشد قیمت‌ها و تغییر انتظارات تورمی اقتصاد ایران است. کارشناسان عقیده دارند در حال حاضر ابزاری برای تعیین دمای انتظارات تورمی و کنترل آن وجود ندارد. یکی از ابزارهایی که در این شرایط می‌تواند به کمک سیاستگذار بیاید، اوراق مصون از تورم است. نحوه عملکرد اوراق مصون از تورم این گونه است که منتشرکننده اوراق متعهد می‌شود تا در تاریخ سررسید معادل نرخ تورم آن‌روز را به علاوه درصد مشخصی سود به خریدار اوراق پرداخت کند. این ابزار علاوه بر جذب نقدینگی سرگردان، این قابلیت را فراهم می‌کند که با معامله در بازار ثانویه و کشف نرخ، دماسنجی برای انتظارات تورمی مهیا شود. ویژگی‌های یادشده به‌گونه‌ای است که بتوان انتشار اوراق مصون از تورم را به‌عنوان ابزاری مناسب برای سیاستگذاری پولی پیشنهاد کرد.»

صبح نو/ فرصت مجلس به دولت

«صبح نو» عکس یک امروز خود را به سخنان دیروز رهبری در جمع رئیس و کارکنان قوه قضاییه اختصاص داده و تیتر زده: «خداوند امسال همان خدای سال 1360 است». این روزنامه اصولگرا همچنین به تصمیم دیروز مجلس درباره وزارت صمت پرداخته و با اشاره به اینکه «رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف کمک به دولت برای حل مشکلات، فرصت دوماهه به وزارت صمت داد» تیتر زده: «فرصت مجلس به دولت».

صبح نو در نوار پایین صفحه نیز به دیگر موضوعات مطرح روز پرداخته است. مساله مذاکرات هسته‌ای در قطر را در گزارشی با عنوان «اهمیت انتقال مذاکره به منطقه» مورد بحث و بررسی قرار داده است. 

این روزنامه که علاقه ویژه‌ای هم به فرهنگ و هنر دارد و رویدادهای این حوزه را با دقت پیگیری و بررسی می‌کند، در شماره امروز خود به کنسترت همایون شجریان نیز پرداخته و برای آن تیتر زده: «جز عشق نمی‌خواهم من زاده ایرانم».

وطن امروز/ دوحه در مسیر وین

«وطن امروز» بخش عمده‌ای از صفحه یک امروز خود را به دیدار دیروز رهبری و مسئولان قضایی اختصاص داده و تیتر زده: «امنیت روانی، حق عمومی». این روزنامه اصولگرا اما به موضوعات دیگری هم پرداخته است. مثلا مذاکرات هسته‌ای که از دیروز کلید خورد را در گزارشی با عنوان «دوحه در مسیر وین» مورد توجه قرار داده و نوشته: «مکعب روبیک برنامه هسته‌ای ایران به نقطه‌ای رسیده است که طرف آمریکایی و همپیمانان اروپایی نیاز مبرمی به احیای توافق دارند و آخرین واکنش تهران به قطعنامه شورای حکام آنها را به این نتیجه رساند که دیگر نمی‌شود گفت‌وگوها را در حالت استندبای نگه داشت. آمریکا بخوبی می‌داند هیچ آلترناتیوی که روی زمین عملیاتی باشد برای توافق با ایران وجود ندارد، چه اینکه از زمستان سال گذشته و زمانی که اعضای دولت بایدن با توسعه برنامه غنی‌سازی ایران و عدم نتیجه در مذاکرات وین 7 و 8 تصریح می‌کردند احیای توافق دارد مزایای خودش را از دست می‌دهد چند ماه گذشته است اما همچنان بازگشت به توافق را تنها راه ممکن می‌دانند.»


 

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات وزارت روزنامه ها امنیت روانی خبر به روایت فردا روزنامه اصولگرا یک امروز خود انتظارات تورمی مجلس به دولت اختصاص داده امنیت روانی وزارت صمت تیتر زده تیتر یک عکس یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند + جزئیات