Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:54:18 GMT

سرود سلام فرمانده بر اساس فطرت تنظیم شده است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۷۴۵۹

سرود سلام فرمانده بر اساس فطرت تنظیم شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری، در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی و رؤسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب از جمله شهید سلیمی جهرمی رئیس سازمان اداری و استخدامی دولت وقت، اظهار داشت: بسیاری از شهدا، معلم بودند شهید بهشتی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به قوه قضائیه مأمور شد، استاد مطهری نیز معلم بود و شهید همت نیز از کلاس درس به جبهه رفت و به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جاذبه شهید بهشتی در حد اعلی و دافعه‌اش در حد ضرورت بود. وی کتاب‌های ارزشمندی از خود به جای گذارده است، بنابراین ضروری است دکترین تعلیم و تربیت شهید بهشتی نگاشته شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأثیر تربیتی سرود سلام فرمانده تصریح کرد: این سرود بر اساس فطرت تنظیم شده است و اجرای آن در مکان‌های مختلف نشان داد، جامعه گرایش زیادی به معنویت دارد.

وی بر اهمیت شبکه‌سازی در مسیر کارهای فرهنگی بر اساس راه و روش بنیانگذار انقلاب تاکید و ادامه داد: تشکل‌های دانش آموزی ظرفیت خوبی است که باید قدردان آن بود و در مسیر کارهای تربیتی از دانش آموزان به عنوان یک مربی بهره‌مند شد.

نوری استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود در فعالیت‌های تربیتی تاکید و عنوان کرد: استفاده از نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های امور تربیتی به ویژه برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها باید به گونه‌ای تدوین شود که برای مخاطب جای سوالی باقی نماند، لذا کادرسازی در مسیر انجام فعالیت تربیتی توصیه می‌شود و در کنار آن به موضوع تعامل درونی و بیرونی نیز توجه شود.

نوری خاطرنشان کرد: تعامل بیش از پیش با شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌مندی از ظرفیت آن‌ها در حوزه تربیتی مورد تاکید است.

وی بر اصلاح دستورالعمل اردوها تاکید و عنوان کرد: دستورالعمل اردوها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز به راحتی بتواند در اردو شرکت کند.

وزیر آموزش و پرورش بر تعیین نسبت برنامه‌ها بر اساس دانش بنیان تاکید و اظهار کرد: امور تربیتی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب باید برنامه‌های جدیدی داشته باشد و لازمه این امر توانمند سازی مربیان تربیتی است.

وی اضافه کرد: امور تربیتی باید فراتر از مدرسه عمل کند و در برنامه‌هایش از کار کلیشه‌ای بپرهیزد.

نوری با اشاره به نزدیکی ایام محرم و صفر، گفت: هیئت‌های دانش آموزی برای اجرای برنامه‌های ویژه ایام سوگواری محرم از هم‌اکنون آماده شوند. گروه‌های سرود باید بیش از پیش اجرا داشته باشند.

وی فعالیت در حوزه تربیتی را دشوار اما ممکن دانست و افزود: مربیان امور تر بیتی در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی قرار دادند و مسولیت‌شان بسیار سنگین است.

نوری تصریح کرد: برنامه‌های اردوی دانش آموزی باید دارای یک بخش پرورشی و یک بخش آموزشی باشد.

کد خبر 5526272 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان اردوی دانش آموزی نماهنگ سلام فرمانده شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه حج تمتع هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا غلامحسین محسنی اژه ای علیرضا زاکانی سازمان حج و زیارت شورای شهر شهر تهران کمیته امداد امام خمینی میدان میوه و تره بار عدالت آموزشی امور تربیتی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر

منافقین تروریست پس از حمله به منزل شهید نوری تاجر و ترور وی منزل مسکونی این شهید را پیش چشمان مادرش به آتش کشیدند. - اخبار رسانه ها -

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛ ترور یک نوجوان پیش چشمان مادرش و آتش زدن خانه

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، شهید سعید نوری تاجر در سال 1342 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

در روزهای انقلاب این شهید در صحنه‌های مبارزه با رژیم شاه با حضور در راهپیمایی‌ها، حمل پلاکاردها و توزیع اعلامیه‌ها مشارکتی فعال شد.

شهید نوری تاجر پس از پیروزی انقلاب علاوه بر فعالیت در سنگر مدرسه و زمینه های هنری و فرهنگی و تبلیغاتی به جهاد سازندگی پیوست و به اتفاق جمعی دیگر از جهادگران عازم روستاهای محروم کردستان شد.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه جمعی از جهادگران به منظور سمپاشی و ضد عفونی کردن محیط جبهه عازم مناطق عملیاتی شد.

این شهید گرچه از لحاظ جسمی در وضعیتی مناسب به سر می‌برد ، اما آنچنان در اشتیاق انجام وظیفه فعال بود که عاقبت در اثر گرمای سوزان بیابان های دشت ذهاب و قصرشیرین با تنی رنجور و تب شدید به وسیله همرزمانش به تهران بازگردانیده شد.

وی پس از بهبودی و گذراندن دوره نقاهت به آرزوی شهادت به جبهه بازگشت.

شهید نوری تاجر گرچه به عنوان شاگرد ممتاز در امتحانات گزینش دانشکده تربیت معلم قبول شده بود اما جبهه را به دانشکده ترجیح داد و به عنوان عضوی از بسیج گاهی به پاسداری از حوالی بیت امام خمینی (ره) مشغول می‌شد.

روز شهادت

حوالی اذان مغرب در روز بیست و دوم تیر 1361، نزدیک افطار دو نفر از تروریست‌های منافق به منزل آن‌ها می‌روند، سعید در کنار مادرش بر سر سفره افطار در انتظار نوای اذان نشسته بود، زنگ به صدا در آمد و سعید از جا بلند شد و درب را باز کرد و در همان لحظه اول با مشاهده تروریست‌ها به ماهیت آن‌ها و نقشه شومی که در سر داشتند، پی برد و درب را به روی آن‌ها بست.

در این لحظه یکی از تروریست‌ها از فرصت استفاده کرده و پایش را جلوی درب گذاشت و چند تیر به سوی سعید شلیک کرد، سعید با تمام قوا درب را نگه داشت اما به دلیل جراحات وارده و درد و خونریزی با پیکری خون آلود بر زمین افتاد، سپس تروریست‌ها به درون خانه هجوم آورند و پس از بازرسی منزل، خانه را به آتش کشیدند.

مادر سعید سراسیمه پیکر پاک فرزند مجروح را در آغوش کشید و سر وی را بر بالین خود گذاشت، منافقین در همین حال گلوله‌ای به گلوی این شهید شلیک کردند و در حالی که خانه در شعله‌های آتش می سوخت، از صحنه فرار کردند.

روایت روزنامه اطلاعات از این جنایت

دو موتور سوار زنگ می‌زنند و سعید نوری پاسدار بسیجی 19 ساله‌ای که دیری نیست از جبهه آمده است علیرغم همه دقت‌های امنیتی که همواره بدان معتقد بود و مراعات می‌کرد اینبار با اندکی غفلت در را کمی باز می‌کند.

منافقین لوله اسلحه را از شکاف در به داخل آورده و سعید را به رگبار می‌بندند. سعید روزه دار بود و با خون خود افطار کرد. آن سو‌تر مادر مقاوم او بود که همراه کودک یک ساله اش تازه بر سر سفره افطار نشسته بود و منتظر سعید بود و دیگر هیچ کس در خانه نبود. در نیمه باز، صدای شلیک نیز همچنان بلند، شیشه‌ها شکسته، بچه یک ساله با شدت تمام فریاد زنان و پیکر خونین و رشید سعید فرو افتاده بر خاک و چه غریب و چه قهرمان و چه مظلوم. طنین اذان هنوز در فضاست و هوا رو به تاریکی است و سفره افطار همچنان گسترده و منافق تروریست اتاق‌ها و کمد‌ها را می‌چرخد که بقیه کجایند؟ غریبانه‌تر از این چگونه ممکن است؟ خانه را به آتش می‌کشند و در آخرین لحظات مغز سعید را با تیر خلاص می‌کوبند و می‌گریزند و این فاجعه پیش چشمان مادری رخ می‌دهد که پیکر پر خون فرزندش را در آغوش کشیده است و آن‌ها با قساوت یک جلاد خود فروخته مسخ شده حتی همین صحنه را نیز می‌بینند و بازهم از سعید نمی‌گذرند و تیری دیگر به او شلیک می‌کنند.

منبع:‌ میزان

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند