Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مقدم‌فر شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که با حضور جمعی از مردم و مسوولان چهارمحال و بختیاری در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد، افزود: پدیده نفوذ، حربه‌ای است که نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از آن برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده کرده است و امروز عرصه این نفوذ بسیار سخت‌تر، متنوع‌تر و پیچیده‌تر شده است به طوری که امکان شناخت آن را نیز با دشواری مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ناشناختگی و پرده‌پوشی جنبه ذاتی پدیده نفوذ است، تصریح کرد: در شرایط کنونی این ناشناختگی و پرده بسیار ضخیم‌تر و قوی‌تر شده است و دیگر در بعد فیزیکی و شکل‌دهی حوادثی چون هفتم تیر و هشتم شهریور و شهادت نیروهای انقلابی محدود نمی‌شود.

مقدم‌فر از جنبه فکری و نرم‌افزاری به عنوان بُعد دیگری از پدیده نفوذ نام برد و اظهار داشت: در این بعد از نفوذ، انواع نفوذ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز نهفته شده است که پیچیدگی و لایه لایه شدن این بعد از نفوذ و سخت‌تر شدن شناخت آن، لزوم دقت و مراقبت را نیز افزایش می‌دهد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه جنبه نرم‌افزاری و شناختی پدیده نفوذ بسیار مهم‌تر از جنبه فیزیکی آن است و دشمن در شرایط کنونی بنا به گفته مقام معظم رهبری با انواع جنگ‌های ترکیبی همچون جنگ نیابتی، اقتصادی و سایبری به میدان آمده است، گفت: اگر جنبه نفوذ شناختی، ادراکی، رسانه و روانی وجود نداشته باشد به واقع هیچ‌یک از انواع جنگ‌ها نیز محقق نخواهد شد و این جنبه از نفوذ، نقش مکمل را برای شکل‌گیری دیگر جنگ‌ها، ایفا می‌کند.

مقدم‌فر به توطئه دشمن برای در دست گرفتن قدرت ادراک و فهم مردم اشاره کرد و افزود: دشمن در بُعد نرم‌افزاری نفوذ به دنبال آن است تا با استفاده از شایعات و دروغ‌پراکنی‌ها، هر رویداد و مساله‌ مرتبط با کشور همچون خروج قطار از ریل و یا ریزش ساختمان را به یک موضوع بسیار بزرگ تبدیل کرده و با بهانه قرار دادن آن‌، مسوولان و نظام را مقصر جلوه دهد و در این راه با سرمایه‌گذاری بالا و با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، تلویزیونی، سایت‌های اینترنتی و کانال‌های خبری، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وی نقطه کانونی و کلیدی در این بعد از جنگ روانی و شناختی را، جامعه نخبگانی و خواص دانست و تصریح کرد: اگر روزی دشمن با این تصور که با ترور ۷۲ نفر از بزرگان انقلاب، کار نظام را یکسره خواهد کرد، امروز نیز با تصور غلط دیگری بر این باور است که سبک زندگی جامعه را تغییر دهد و در کنار فشار اقتصادی و تحریم‌های سنگین و همراه با جنگ‌های سایبری، نوعی دشمن هراسی و ترس از خود را به میان مردم بیاورد.

مقدم‌فر ادامه داد:  امروز تکیه دولت و حاکمیت به ظرفیت‌های داخلی است و طرف‌های مذاکره‌کننده ملتمسانه می‌خواهند که ایران به مذاکرات بازگردد، امروز دولت‌مردان با اقتدار در مذاکرات شرکت می‌کنند و دیگر دشمن بزرگ نیست.

وی هدف دوم دشمن در بعد فتنه نرم‌افزاری و شناختی را، قطع کردن امید مردم و ایجاد یاس بیان و تصریح کرد: انواع جنگ‌هایی که تاکنون به وجود آمده است، همگی برای تحقق این موضوع است تا مردم از حل مشکلات ناامید شوند.

مقدم‌فر با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار اخیر رییس و مسوولان قوه قضاییه با ایشان گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی، سختی‌های دهه ۶۰ و حزن و اندوه مردم، جنگ فیزیکی و ترورهای منافقین را یادآور شدند، شرایطی که وضعیت سیاسی کشور آشفته بود، شرایط دفاعی به هم ریخته و ناامیدکننده و اوضاع اقتصادی متلاشی بود، اما مردم در این شرایط سخت ایستادند و خداوند به پاس این ایستادگی و مقاومت، در اندک زمانی درهای نصرت و پیروزی را بر آن‌ها گشود.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان اینکه شرایط امروز سخت‌تر شرایط دهه ۶۰ نیست و لازم است همچنان ایستادگی کرد و مقابل دشمن ایستاد، ادامه داد: دولت انقلابی، حرکتی اساسی را آغاز کرده است، دولتی که وارث شرایط خاصی چون تورم ۶۰ درصدی دوران قبل است اما امروز خداوند راه‌ها را به روی دولت و مردم گشوده و تحریم‌ها یکی پس از دیگری در حال بی‌اثر شدن است.

مقدم‌فر به خروج ذلت‌بار آمریکایی‌ها از افغانستان، تخلیه آرام و بی‌صدای عراق و رویارویی با مقاومت ۶ ساله یمن اشاره و تصریح کرد: استکبار، داعش را ایجاد کرد تا قدرت منطقه را در دست بگیرد اما حضور مقتدرانه حاج قاسم موجب شد تا بساط آن‌ها برچیده شود و اسرائیلی که می‌خواست در منطقه قدرت‌نمایی کند امروز به پشت دیوارهای خود عقب نشسته است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌داند که در جنگ سایبری علیه ایران، عقب است و شهرها و مناطق مختلف آنان روی آتش خوابیده است، یادآور شد: امروز دست برتر از آن جبهه مقاومت و نظام جمهوری اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امروز دیگر دشمن بزرگ نیست و در سراشیبی سقوط قرار دارد ولی آنچه باید در داخل نگران آن باشیم آن است که دشمن همچنان می‌کوشد تا در جنگ شناختی، خود را بزرگ جلوه دهد و با نا امید کردن مردم، آن‌ها را مقابل نظام قرار دهد اما مردم ایستاده‌اند و به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه این ملت سکوت نمی‌کند و پای دین و امام زمان و انقلاب خود ایستاده است، گفت: با این حال باید مراقب بود و اجازه نداد شایعات بر ما و مردم احاطه کند، امروز شرایط سیاسی کشور در شرایط عالی و خوبی قرار دارد، سران سه قوه متحد و همه به دنبال حل مشکلات هستند، مسوولان سالم و معتقدی که به خدمتگزار مردم هستند.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی نیز تاکید و تصریح کرد: اگر مردم از اقدامات و کارهای انجام‌شده مطلع نشوند، دشمن وارد می‌شود و بستر دروغ ، شایعه و تهمت را ایجاد می‌کند که باید مراقب بود.

شهید بهشتی از استوانه‌های نظام جمهوری اسلامی است

مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به درخشش شهید بهشتی در بین شهدای انقلاب اشاره کرد و گفت: شخصیت ممتاز ایشان و نوع شهادت وی موجب شد تا مقام معظم رهبری نیز درباره این شهید بزرگوار بفرمایند که ایشان یک انسان فوق‌العاده و ممتاز بودند.

وی افزود: شهید بهشتی از ابتدای انقلاب همواره به فکر کادر سازی، سازمان‌دهی و ایجاد نگاه راهبردی بود و دوگانه‌ای که این شهید در آغازین سال‌های انقلاب درباره انواع تفکرهای شکل گرفته در جریان انقلاب مطرح کردند مبنی بر آنکه عده‌ای اسلام فقاهتی را قبول دارند و عده‌ای دیگر آن را نمی‌پذیرند، همچنان پس از ۴۰ سال در مراحل و قطعات مختلف تاریخ انقلاب دیده می‌شود.

مقدم‌فر یادآور شد: شهید بهشتی به عنوان موسس حزب جمهوری هیچ‌گاه به این حزب به عنوان یک کار تشکیلاتی که به دنبال دست یافتن به قدرت باشد، نگاه نکرد و حزب را معبد دانست، حزب جمهوری در نگاه وی، محلی برای کمک به مردم در انتخاب صحیح و برای کادر سازی و تربیت نیرو قلمداد می‌شد.

وی با اشاره به بیان امام راحل (ره) درباره شهید بهشتی و مظلومیت وی که موجب شد، شهادتش در برابر این خصوصیتش کوچک دانسته شود، نیز اشاره کرد و یادآور شد: شهادت وی و ۷۲ نفر از یارانش نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می‌رود و بسیاری از افراد بعد از شهادت شهید بهشتی متوجه دروغ‌ها و تهمت‌های دشمن شدند.

مقدم‌فر از شهید بهشتی به عنوان یکی از استوانه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار همچنان به خوبی در جامعه شناخته نشده است.

وی همچنین شهید رحمان استکی را افتخار چهارمحال و بختیاری و شهر شهرکرد خواند و ادامه داد: اگر امروز امثال شهید استکی ها در نظام وجود داشتند بسیاری از خلاها پر می‌شد، اگرچه در روزهای شهادت این شهدا در مقابل دشمن رجزخوانی می‌شد که کشور از چنین ظرفیت‌هایی خالی نخواهد شد اما بدون شک، شهادت شهید بهشتی و امثال استکی ها خلاهایی را در کشور ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، حادثه بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیر ۱۳۶۰ منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از اعضای این حزب شد. رحمان استکی نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این واقعه به خیل شهدا پیوست.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی برجام اوکراین گروه تروریستی داعش جهاد تبیین چهارمحال وبختیاری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام اوکراین مجلس شورای اسلامی برجام اوکراین گروه تروریستی داعش جهاد تبیین چهارمحال وبختیاری قوه قضاییه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی نرم افزاری پدیده نفوذ شهید بهشتی یادآور شد مقدم فر جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت تر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، زهره سادات لاجوردی، در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران است، افزود: در سال ۱۴۰۱ دیدیم که ۳۸ هزار دروغ تنها در زمینه اعتراضات و اغتشاشات مهسا امینی ایجاد شد. تمام مستندات این دروغ‌ها موجود است اما متأسفانه گاهی تا دروغ این رسانه‌ها اثبات شود؛ آثار و لطمات زیادی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

نماینده مجلس گفت: اگر کم کاری کنیم و نتوانیم به خوبی روایت کنیم دشمنان برای ما خواب‌ها دیده است اگر یک بار شکست خورده باشد؛ اما روز و شب در فکر راه‌اندازی شبکه‌های ضد انقلاب و معاند است. شبکه‌های تبلیغاتی که ۲۴ ساعته یک جنگ ترکیبی را به راه انداخته است.

لاجوردی افزود: دشمنان در تلاش هستند تا ذهن جوانان ما را به شبهات و دروغ‌ها آلوده کند و این وظیفه ما است که ذهن جوانان را از آلودگی‌ها و این شبهات پاک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای کار معلمان و مربیان پرورشی حتماً باید آمادگی کامل داشته و به روز باشند. آنان باید بتوانند یک رابطه مستمر و پایدار ایجاد کنند. فرزندان ما ۱۲ سال با آموزش و پرورش همراه هستند؛ در حالی که اگر خوشبینانه نگاه کنیم تلاش مدرسه تنها این است که دانش آموزان به دانشگاه‌های برتر راه پیدا کردند.

مماشات با بی حجابی، مقابله با بی حیایی را سخت‌تر می‌کند

لاجوردی با طرح این سوال که تربیت و تبیین موضوعات از سوی مربیان چگونه باید باشد، افزود: باید تبیین و تشریح موضوعات با ارزش‌های دینی ما همراه باشد. ضمن اینکه روایت صحیح را ما باید به موقع ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دشمن به هنگام بروز فتنه به سرعت اقدام به شبهه پراکنی کرد، گفت: متأسفانه تا جبهه انقلاب اقدام به روشنگری کند؛ دشمن به بسیاری از اهداف خود رسید. متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

لاجوردی خاطر نشان کرد: قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود اما حمایت مردم از فراجا می‌تواند کاری کند که جامعه‌ای در شأن ایرانیان داشته باشیم.

کد خبر 6088369 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت تر می شود
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود