Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان در جمع خبرنگاران درباره چگونگی لحاظ سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۲ برای دانش آموزان رشته‌های علوم تجربی و نظری که قصد دارند در رشته‌های هنر و زبان خارجی شرکت کنند، گفت: در اذهان عمومی یک سوءتفاهم در مورد سوابق تحصیلی وجود دارد، برخی فکر می‌کنند این سوابق نمره‌ای است که فرد در دبیرستان کسب می‌کند، این سوابق تحت آزمون‌های امن، دارای امنیت کافی، سرتاسری، کاملاً عادلانه به دست می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین معنی سوابق تحصیلی همان امتحانات نهایی مطمئن و عادلانه ای است که در آن برای یک روستایی با شهری هیچ فرقی نیست. در سال ۱۴۰۲ فقط سوابق تحصیلی پایه ۱۲ به میزان ۴۰درصد لحاظ می‌شود و در سال بعد از آن پایه یازدهم به آن اضافه می‌شود، البته بعد از اتمام کنکور جاری، بیشتر با مردم در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: در حال‌حاضر نمی‌خواهیم ذهنیت دانش‌آموزانی که در حال کنکور ۱۴۰۱ هستند به سال آینده معطوف شود. اما در کل هر سال یک‌سال اضافه می‌شود تا انشاالله سه سال آخر دبیرستان بعد از چند سال با ۶۰ درصد تأثیر مبنی باشد.

وی ادامه داد: البته استثناهایی هم وجود داشت، مثل هنرستانی‌ها و داوطلبان گروه هنر که در خصوص این موارد در اصلاحیه آخری که توسط ریاست‌جمهوری در حال ابلاغ نهایی است و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌شده است، اختیاراتی را به شورای سنجش پذیرش داده‌ایم، که اگر آئین‌نامه‌ برای هر کدام از این موارد نیاز است تدوین کند.

کبگانیان افزود: اختیارات دیگری هم به شورای سنجش و پذیرش داده‌ایم که این شورا با کمک وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و آموزش‌وپرورش و سازمان سنجش این کار را انجام خواهند داد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در پاسخ به این سوال که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که در صورت برگزاری کنکور سال جاری و عدم ابلاغ مصوبه شورا امکان اجرای آن برای کنکور سال ۱۴۰۲ وجود ندارد گفت: خیر، این موضوع برای کنکور سال ۱۴۰۱ است انشاالله دوستان کنکور خود را می‌دهند و سازمان سنجش تا ۱۵ تیر اعلام کرده که وقت دارند و تا قبل‌ از آن نیز ما منتظریم مصوبه ابلاغ شود.

وی ادامه داد: باید جو روانی جوانان که کنکور می‌دهند را در نظر بگیریم بعد از آن انشاالله منتظریم که ابلاغ شود.

کبگانیان در پاسخ به این سوال که عدم ابلاغ مصوبه به دلیل برگزاری کنکور است افزود: بلی، بحث کنکور در نسل جوان ما یک هیجان و تنش خاصی را ایجاد می‌کند بعد از آن خبرهای خوبی می‌شنوید.

وی درباره نامه نمایندگان مجلس برای جلوگیری از ابلاغ مصوبه کنکوری شورا گفت: به این بهانه از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که در نامه‌ای ۲۰۲ نفر از نمایندگان از مصوبه افزایش ظرفیت دندان‌پزشکی حمایت کرده‌اند، در مورد نامه مصوبه کنکور نیز، نمایندگان درباره برخی از موارد سوال‌هایی داشتند بنابراین برخی از نمایندگان را دعوت کردیم، نماینده مستقیم دکتر قالیباف، رئیس کمیسیون آموزش و برخی دیگر از نمایندگان حضور داشتند، سوالات بحث شد، برخی از نقدها وارد بود.

وی افزود: در آن اصلاحیه‌ای که ابلاغ خواهد شد پیش بینی و مصوب شد و در آخرین جلسه همه رأی قاطع دادند که این نشان می دهد که به نقدها پاسخ داده‌شده اصلاحاتی انجام شده و به‌اتفاق آرا تصویب شد.

کد خبر 5526126 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای سنجش سازمان سنجش مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور کنکور 1401 سازمان سنجش دانشگاه تهران آزمون کارشناسی ارشد سازمان امور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی انتخاب رشته دانشگاه علوم پزشکی مجازی جشنواره فارابی آزمون دستیاری علوم انسانی دانشگاه ها دانشگاه جامع علمی کاربردی سوابق تحصیلی کنکور سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی پیری اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد