Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد، طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ تن در اردوگاه "الهول" واقع در شمال شرق سوریه کشته شده‌اند که بیشتر آنها زن هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عمران رضا، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در سوریه خاطرنشان کرد، اردوگاه "الهول" تحت کنترل کُردها از ناامنی روزافزون رنج می‌برد و کودکانی که در آن نگه داشته می‌شوند محکوم به زندگی بدون آینده هستند و ۹۴ درصد از آنها زن و کودک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود، این مکان بسیار خشن و ناامن است. از ژانویه سال گذشته میلادی تاکنون ۱۰۶ جنایت قتل در این اردوگاه رخ داده است و بسیاری از قربانیان زن هستند.

عمران رضا اظهار داشت، حدود ۲۷ هزار عراقی، ۱۸ تا ۱۹ هزار تن سوری و حدود ۱۲ هزار شهروند از ملیت‌های دیگر در این اردوگاه هستند.

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در سوریه همچنین تصریح کرد، ۱۴.۶ میلیون تن در سوریه به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند که نسبت به سال ۲۰۲۱ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته است و این بالاترین رقم از آغاز جنگ داخلی است.

اردوگاه الهول بزرگ‌ترین مرکز نگهداری آوارگان سوری و عراقی در منطقه محسوب می‌شود که در میان آنها هزاران تن از اعضای خانواده و بستگان تروریست‌های داعش هم حضور دارند.

اردوگاه الهول در شرق استان الحسکه شاهد افزایش جنایت‌ها به دلیل عدم توانایی نیروهای مسئول اردوگاه در اداره آن است.

پیشتر منابع محلی از خروج ۱۵۲ هزار پناهنده عراقی بازداشتی در اردوگاه الهول در حومه الحسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه اردوگاه الهول سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «روایات مختلفی در مورد چندین مورد از این گورهای دسته جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر اینکه برخی از دفن شده ها به طور غیرقانونی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که بازرسان مستقل بین المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکان های این گورهای دسته جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست داده و دفن شده اند، مشخص کنند.

گوترش افزود: «خانواده‌های کشته‌شدگان و مفقودان حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. جهان حق دارد در قبال هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که ممکن است رخ داده باشد، به دنبال پاسخگویی باشد.»

دیگر خبرها

  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد