Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@23:32:54 GMT

قیمت هر متر خانه در تهران در مرز ۴۰ میلیون

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۸۲۵۵

قیمت هر متر خانه در تهران در مرز ۴۰ میلیون

به گزارش قدس آنلاین، گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در خرداد ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۳۹ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ و ۳۲.۸ درصد افزایش دارد. 

افزایش ۳۲ درصدی معامله خانه در تهران 

علاوه بر این، تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۱۳.۹ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۲.۳ و ۱۷۱.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد و بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۲۲.۳ درصدی در منطقه یک و ۵۵.۳ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در خرداد ماه امسال نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۳.۴ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۲۰ تا ۲۵ و ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان با ۱۲.۳ و ۱۱.۹ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.   

اوضاع اجاره خانه در تهران 

از سوی دیگر در خرداد امسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان‌دهنده آن است که واحدهای مسکونی با ارزش یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۶.۴ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشته‌اند.

همچنین، توزیع معاملات انجام شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران حاکی از آن است که منطقه ۵ با ۱۴.۴ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در خرداد امسال نشان دهنده رشدی معادل ۴۶.۵ و ۵۱.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت خانه در تهران قیمت خانه در تهران در خرداد 1401 مسکونی معامله شده واحدهای مسکونی بیشترین سهم شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟

اگر قصد خرید خانه در منطقه ۲۲ تهران را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت‌ها در این منطقه بپردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، برای خرید یک واحد نوساز ۱۰۰ متری در محله چیتگر تهران به سرمایه‌ای بالغ‌بر سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان نیاز دارید.

آپارتمان نوساز دیگری در محله زیبادشت با متراژ ۱۲۰ متر و سه اتاق خواب به قیمت ۱۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. همچنین، یک واحد ۱۰ ساله با زیربنای ۱۰۰ متر در این محله، هشت میلیارد تومان ارزش دارد.

واحد دیگری در محله دریاچه شهدای خلیج فارس با زیربنای ۱۲۰ متر و ساخت سال ۱۴۰۰ با سه اتاق خواب به قیمت ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

آپارتمانی ۲ ساله در شهرک راه آهن با ۱۱۸ متر زیربنا و دو اتاق خواب، امروز هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به قیمت ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

با سرمایه‌ای حدود هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک خانه ۱۱۶ متری با سن ۱۳ سال در محله دهکده المپیک شوید. همچنین، برای خرید یک واحد ۹۰ متری با سن بنای ۱۷ سال در این محله غربی تهران به بودجه هفت میلیارد تومانی احتیاج دارید.

سرمایه لازم برای خرید واحد نوسازی در محله سرو آزاد با زیربنای ۱۸۵ متر و سه اتاق خواب، ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر جدولی را که در ادامه آماده کرده‌ایم بخوانید؛

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار مسکن تهران در فروردین ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • تورم مسکن به کمترین رقم ۲ سال اخیر کاهش یافت
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت