Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@15:10:39 GMT

مهاجر کشی در تگزاس

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۸۳۸۳

مهاجر کشی در تگزاس

عصر دوشنبه (بامداد دیروز به وقت ایران) اجساد 46 مرد و زنی که با رؤیای زندگی در بهشت، از مرزهای جنوبی امریکا عبور کرده بودند، در تریلی که با آن به طور غیرقانونی سفر می‌‌کردند، در سن‌آنتونیو از شهرهای ایالت تگزاس پیدا شد.

روزنامه ایران: به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات آتش‌نشانی سن آنتونیو به خبرنگاران اطلاع داد، «اجساد روی هم انباشته شده مهاجران نگون‌بخت» در حالی کشف شد که در هوای گرم تگزاس که به 40 درجه سانتیگراد می‌‌رسد، حتی جرعه‌ای آب به آنها داده نشده بود و آنها بر اثر گرمازدگی و خستگی مفرط جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پلیس امریکا در این تریلر 16 مهاجر دیگر هم بودند که هر چند گرمازده شدند و حال وخیمی داشتند، اما بعد از انتقال به بیمارستان جان سالم به در بردند. در میان این 16 نفر 4 کودک نیز حضور داشتند، اما هیچ کودکی در بین جانباختگان دیده نمی‌شود. به گفته «چارلز هود»، رئیس آتش‌نشانی سن آنتونیو، این تریلر، یخچالی و مخصوص حمل مواد فاسدشدنی بود، اما هیچ تهویه‌ای نداشته و همین باعث مرگ 46 مهاجر شده است. «ویلیام مک مانوس»، رئیس پلیس سن آنتونیو نیز گفته، در این رویداد که بزرگ‌ترین مرگ گروهی است که تاکنون در این شهر رخ داده، سه نفر بازداشت شده‌اند، اما هنوز مشارکت آنها در این مسأله به اثبات نرسیده است. آنچه مسلم است این افراد قربانی قاچاق انسان شده‌اند.


واکنش‌های خارجی
در حـــالــی کـــه گفـــتــه می‌‌شود مهاجرانی که در این تریلر بودند، اهل کشورهای مکزیک، گواتمالا و هندوراس بودند، «مارچلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک، همسایه جنوبی امریکا در توئیتی با اشاره به خفه شدن این مهاجران در تریلر گفته مسئولان کنسولگری مکزیک تلاش می‌‌کنند، کمک‌های بیمارستانی لازم را برای بازماندگان این واقعه داشته باشند. سخنگوی وزارت خارجه هندوراس نیز به خبرنگار «رویترز» گفته است که آنها نیز این حادثه را بررسی خواهند کرد. وزارت خارجه گواتمالا هم اعلام کرده، برای رسیدگی به وضعیت دو کودک تبعه این کشور که در بیمارستان بستری هستند، وارد عمل خواهند شد.


چالشی جدید برای بایدن
این مرگ‌ها بار دیگر چالش‌های دولت امریکا با مهاجران و به طور خاص مهاجرانی را که از مرزهای جنوبی این کشور وارد می‌شوند، آشکار کرد. این موضوع برای «جو بایدن» که با وعده تغییر سیاست‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ» و بهتر کردن وضعیت مهاجران روی کار آمد، در میانه بحران‌های متعددی همچون کمبود کالاهای مختلف، تورم و افزایش بهای انرژی دست و پنجه نرم می‌‌کند، به معنای بروز دردسری جدید به شمار می‌‌رود؛ آن هم در شرایطی که تا انتخابات میاندوره‌ای کنگره امریکا فقط 5 ماه باقی مانده و نارضایتی مهاجران از سیاست‌های وی می‌‌تواند کار را برای دموکرات‌ها در این انتخابات، سخت‌تر از آنچه که تاکنون بوده است، کند. بویژه که همین دیروز بعد از وقوع این رخداد، جمهوریخواهان لب به انتقاد از دولت «بایدن» گشودند و استراتژی مرزی او را به چالش کشیدند.


سرزمین رؤیاها؟
مرگ این مهاجران در امریکا در حالی رخ داده است که نگاهی به اخبار نشان می‌‌دهد، بسیاری از مهاجرت‌هایی که با هدف این کشور انجام می‌‌شود، به نتیجه‌ای که مهاجران می‌‌خواهند، منجر نمی‌شود. در حالی که چندی پیش روزنامه‌های امریکایی فاش کردند، افغانستانی‌هایی که سال گذشته توسط پنتاگون به این کشور منتقل شدند، هنوز موفق به دریافت مجوز پناهندگی نشده‌اند، حتی کسانی که موفق به عبور از این پروسه می‌‌شوند نیز زندگی دلخواه خود را نمی‌یابند. به گزارش «واشنگتن پست»، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مهاجران در امریکا دارند، کمبود بازار کار است، در حالی که اغلب مهاجرت‌ها با هدف دستیابی به شرایط اقتصادی بهتر انجام می‌‌شود. بنا براین گزارش، یکی دیگر از مشکلات رایج مهاجران، مسائل فرهنگی است. این در حالی است که هر دولتی در امریکا روی کار می‌‌آید، سیاستی تغییرناپذیر را درباره مهاجران دنبال می‌‌کند و تنها کسانی را به طور قانونی می‌‌پذیرد که کم‌سواد نباشند. از همین رو کسانی که سواد کمتری دارند، در معرض آسیب‌های اجتماعی بیشتری قرار می‌‌گیرند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سن آنتونیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند

مقام‌های آمریکایی شنبه اعلام کردند که طوفان و گردباد در ایالت اوکلاهما جان دستکم سه نفر را گرفت.

به گزارش ایرنا، سرویس ملی هواشناسی آمریکا در مناطقی از کشور از جمله ایلینوی، ویسکانسین و تگزاس درباره وقوع گردباد، طوفان‌های شدید، باران سنگین و تگرگ به ده‌ها میلیون نفر هشدار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که اوضاع ناپایدار آب و هوایی روز دوشنبه در بخش‌های میانی آمریکا ادامه خواهد داشت.

«کوین استیت» فرماندار اوکلاهما یکشنبه با اعلام «وضعیت اضطراری» مجوز آزادسازی بودجه بیشتر برای کمک به عملیات امدادرسانی را صادر کرد.

طوفان و گردباد روز شنبه و یکشنبه مرکز اوکلاهما را درنوردید و بخش‌هایی از شمال غرب تگزاس، غرب میسوری و کانزاس را در بر گرفت.

آژانس مدیریت بحران اوکلاهما اعلام کرد که بر اثر طوفان ده‌ها خانه نابود شده یا خسارت دیده‌اند و بیش از ۳۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند