Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@16:01:08 GMT

بلغارستان ۷۰ دیپلمات روس را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۸۴۵۳

بلغارستان ۷۰ دیپلمات روس را اخراج کرد

دولت صوفیه از اخراج ۷۰ دیپلمات روس از این کشور خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: بلغارستان روز سه‌شنبه (روز گذشته) اعلام کرد که ۷۰ دیپلمات روسیه را به دلیل نگرانی‌های جاسوسی اخراج می‌کند.

رویترز درادامه گزارش داد:اخراج این شمار از دیپلمات های روس که از سوی وزارت امورخارجه و نخست وزیر بلغارستان اعلام شد، یک اقدام بی سابقه طی سال های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش «کرلی پتکوف» نخست وزیر بلغارستان دراین باره گفت: بلغارستان ۷۰ دیپلمات روس را اخراج کرده که برخی از آنها بطور مستقیم با سرویس هاس ا طلاعاتی درارتباط بوده و نقش دیپلماتیک آنها پوششی بر این فعالیت بوده است.

پتکوف افزود: این اقدام تعرضی به ملت روسیه نیست، زمانی که دولت های خارجی تلاش به مداخله در امور داخلی کشور می کنند ما نهادهایی داریم که به این امر پاسخ می دهند.

اکنون شمار دیپلمات های روس در بلغارستان که دولت صوفیه آنها را تا پایان ماه آوریل ۱۱۴ نفر اعلام کرده بود به نصف کاهش یافت.

رویترز در ادامه گزارش داد: تصمیم  وزارت خارجه بلغارستان برای اخراج این تعداد از دیپلمات های روس به منظور کاستن و برابر کردن آنان با شمار دیپلمات های خود در مسکو بوده و همچنین پاسخی به فعالیت های مغایر با روابط دیپلماتیک عنوان کرد که بنابر کنوانسیون وین که آن را جاسوسی می داند.*۱۳۰۲**

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین ۷۰ دیپلمات روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی